اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

میراث روح الله

بی شک ، ظهور انقلاب اسلامی در عصری که شاید کمتر کسی  باور می کرد  بتوان نظام سلطه و جور شاهنشاهی را  ریشه کن کرد ، به معجزه ای شبیه بود که حتی برخی از علما و بزرگان  دین نیز در آن روزها ، در مخیله خود نمی گنجاندند. 


میراث امام خمینی  ره که این روزها ، ایام ارتحال آن عزیز سفر کرده است ، هرچه باشد شاید بتوان در یک کلام خلاصه کرد و آنهم "" احیای اسلام ناب محمدی "" 


 اسلامی که بی شک در هر قرنی به فراموشی سپرده می شود و احیاگری چون خمینی لازم است تا به ما یادآوری نماید که در عصر زر و زور و تزویر ، در تشخیص سره از ناسره ، دچار تشویش نشویم. 


ودر این راستا اگر بخواهیم ، اساس "" اسلام ناب محمدی "" را در یک عبارت موجز خلاصه کنیم ، شاید بتوان "" احیای کرامت انسانی "" را تیتر اصلی مطلب نمود. 


کرامتی که بی شک زیر بنای ساختار شخصیت انسانی  و اسلامی کسانی است که در عصر ترویج سکولاریسم و لائیک ، کارزاری سخت و جانکاه دارند.


امام کوشید تا قرائت درستی از دین را در زمانی به ما ارائه نماید که خیلی ها دم از اسلام می زدند ، اما اسلامی که به فرموده امام راحل ، اسلام آمریکایی و قرائت دین به سبک غربی است. 


بی شک ، باید کوشید تا افکاربلند امام را   بی تعصب و بدون مصادره به مطلوب به نفع حزب و گروهی ، به نسل های بعدی منتقل کرد. نسل هایی که نه امام را دیده اند و نه هرگز در حال و هوای دوران اسفناک رژیم گذشته ، نفس کشیده اند. 


امام زنده است تا کرامت انسانی محور همه قیام های مردمی جهان است . امام زنده است تا اسلام ناب در نبردی نابرابر با اسلام آمریکایی زنده و پیروز میدان است. 


.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد