عکس یادگاری

تجلیل جمعی از فرهنگیان و انجمن اولیای دبیرستان شاهد از محمد اشرفیان

http://axgig.com/images/64934187793668221990.jpg

آموزش فقط در آرامش تحقق می یابد

 مدیر آموزش و پرورش اردکان در جلسه شورای اداری این نهاد گفت : کار در اداره آموزش و پرورش نوعی ایثار است و مطمئن باشید آموزش فقط در آرامش تحقق می یابد .  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اردکان گویا،در این جلسه که با حضور معاونان و مسئولین دوایر مختلف اداره آموزش و پرورش در محل نمازخانه این اداره برگزار شد مدیر آموزش و پرورش اردکان در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اهمیت کار تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود : تربیت بر تعلیم مقدم است و تربیت هم نوعی تعلیم است .

محمد اشرفیان گفت : باید روحیه اعتماد به نفس و عزت نفس را در دانش آموزان تقویت کنیم و هنر معلم این است که شاگردی قوی تر و هنرمندتر ازخود تربیت کند و ما باید از پتاسیل خود در راه آموزش هرجه بهتر دانش آموزان نهایت استفاده را ببریم . وی ، وجود استعدادهای درخشان را در بین دانش آموزان شهرستان اردکان یادآور شد و افزود :مطمئن باشید آموزش فقط در آرامش تحقق می یابد و باید با خودباوری ، توکل بر خداوند و ائمه اطهار (ع) ، استعانت از شهداء ، تلاش ، کوشش و تکیه بر استعداد خوب دانش آموزان شهرمان ، نام اردکان را اعتلا بخشیم . مدیر آموزش و پرورش اردکان با تشکر و قدردانی از زحمات مدیران سابق این اداره گفت : در آموزش و پرورش باید روابط انسانی حاکم باشد چرا که کار در اداره آموزش و پرورش نوعی ایثار است .

وی ، توجه به مدارس ، قانون مداری در کار ، حل مشکلات مردم و احترام به ارباب رجوع به ویزه پیشکسوتان را از اولویت های اصلی کار در اداره آموزش و پرورش برشمرد و گفت : در انجام وظیفه باید رضای خداوند را در نظر داشته باشیم و در فضایی آرام و به دور از هرگونه چالش و تنش در راه خدمت به جامعه علمی شهرمان تلاش کنیم . در ابتدای این جلسه ، معاونان و مسئولین دوایر مختلف اداره آموزش و پرورش در فضایی صمیمی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود به بیان نظرات و پیشنهادات و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات و موانع پرداختند .

نقد کتاب خرافات در زندگی مردم با همکاری انجمن اهل قلم نیستان


ولین نشست نقد و بررسی کتاب “خرافات در زندگی مردم” نوشته سید اسماعیل شاکر اردکانی یکشنبه 20/11/92 با حضور منتقدان اردکانی در محل کتابخانه آیت الله فاضل اردکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان اردکان ، دراین نشست که با حضور نویسنده و جمع کثیری از منتقدان و علاقه مندان برگزار شد، “سید اسماعیل شاکر” نویسنده کتاب با بیان اینکه نقدِ درست کاری ارزشمند است و سبب سازندگی و رشد می شود،اظهار داشت کتاب “خرافات در زندگی مردم” به مسائلی پرداخته که امروزه همه مردم به نوعی درگیر آن هستند و چه بسا این مسائلِ به ظاهر ساده سرنوشت را تغییر داده است .

وی همچنین مهمترین  راه شناخت مسائل خرافی از واقعی را قوه تعقل انسان دانست و تاکید کرد قرآن در کنار روایات و احادیث معتبر راه گشای این مسائل است.

در ادامه نشست، منتقدان به بیان نکات و دریافت‌های خود از محتوای کتاب پرداختند و نویسنده به ابهامات و پرسش های آنها پاسخ داد.

پایان‌بخش جلسه نقد و بررسی کتاب “خرافات در زندگی مردم”، تقدیر از نویسنده این کتاب بود.

58465865917071531981 93190530141876186715

قلم بی‌نیاز از تراش و جوهر ابداع شد

 

 

محققان یک شرکت طراحی خودرو در ایتالیا قلمی طراحی کرده‌اند که مانند مداد به تراشیدن نیاز ندارد و مثل خودکار از جوهر استفاده نمی‌کند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان شرکت Pininfarina که در حوزه طراحی خودرو – از جمله محصولات فراری – فعال هستند، با الگوبرداری از طرح مفهومی خودروی Cambiano، قلمی طراحی کرده‌اند که ترکیبی بین مداد و خودکار است.

قلم 4.EVER مانند خودکار از جوهر استفاده نمی‌کند و نوک آن از آلیاژ فلزی خاصی موسوم به ethergraf ساخته شده است؛ این ‌آلیاژ مانند نوک گرافیتی مداد باعث ایجاد علامت روی کاغذ می‌شود، اما رد نوشته به هیچ عنوان قابل پاک کردن نیست.

این ابزار مادام‌العمر محسوب می‌شود، چراکه بی‌نیاز از جوهر بوده و مانند مداد نیاز به تراشیدن ندارد و کابر تنها باید کارتریج نسبتا گران‌قیمت آن را تعویض کند.

قلم 4.EVER دست‌ساز بوده و در ساخت بدنه آن از ترکیب چوب و آلومینیوم به همراه آلیاژ ethergraf در قسمت نوک استفاده شده است.

این قلم با الگوبرداری از طرح مفهومی خودروی اسپرت Cambiano طراحی شده است که شامل یک سقف شیشه‌ای بزرگ به همراه قاب‌سازی داخلی از جنس چوب است.

هنوز قیمت دقیق این محصول اعلام نشده است، اما فروش آن بزودی از طریق وب سایت شرکت Pininfarina آغاز خواهد شد.

در کنار این قلم، یک نوت‌بوک ساخته شده از جنس کاغذ سنگی نیز عرضه می‌شود؛ این ماده با استفاده از پودر سنگ تولید می‌شود که بسیار مقاوم تر از کاعذهای سنتی بوده و ضد آب است.

انتهای پیام

طراحی قلم 4.EVER با الگوبرداری از طرح مفهومی خودرو

طرح مفهومی خودروی اسپرت Cambiano

قابل توجه کلیه نویسندگان کتاب اردکانی

اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان اردکان در نظر دارد به مناسبت ایام ا...دهه فجر نمایشگاهی از کتابهای نویسندگان اردکانی برگزار نماید.

لذا از کلیه نویسندگان اردکانی دعوت می شود که یک جلد از کتاب خود را تا تاریخ یکشنبه20بهمن ماه به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان اردکان تحویل نمایند.

ضمنا دراین نمایشگاه از نویسندگانی که کتاب آنها در سال 92به چاپ رسیده است تجلیل بعمل خواهد آمد.

حضور بازیگران اردکانی در شخصیت های منفی، وجهه شهرستان را تخریب می کند

 

یزد- ایرنا- رئیس انجمن اهل قلم اردکان گفت: تکرار شخصیت های منفی برخی از سریال های تلویزیونی با استفاده از بازیگران اردکانی ، وجهه این شهرستان را تخریب می کند .

ˈ نادر پیری اردکانیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نسبت به پخش سریال های ساختمان 85 به کارگردانی فخیم زاده و سریال هوش سیاه 2 به کارگردانی آب پرور اعتراض کرد و افزود: متاسفانه در این دو سریال دو شخصیت از داستان اردکانی بوده اند که هر دو چهره منفی سریال را بازی می کردند .

وی اضافه کرد: اخیرا هم از شبکه 3 صدا و سیما سریال سرزمین کهن به کارگردانی ˈکمال تبریزیˈ و نویسندگی ˈ علیرضا طالب زادهˈ پخش می شود که متاسفانه در این سریال شخصیت کودکی به نام ˈراهیˈ اردکانی است که پدر وی معلم توده ای بوده و از نظر اعتقادی بسیار ضعیف است ؛ تکرار این روند در سریال ها در سال های اخیر موجب تخریب کردن وجهه مذهبی اردکان شده است و یا حداقل این گونه به نظر می رسد .

رئیس انجمن اهل قلم اردکان اظهار کرد: من نمی دانم نویسندگان با چه اهدافی شخصیت ها را اردکانی نامگذاری می کنند و این برای تمام همشهریان من جای سئوال دارد .

پیری اردکانی ادامه داد : مگر شهر اردکان زادگاه حضرت آیت ا... خاتمی (ره) ، حضرت آیت ا... محقق داماد ، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر حسین محبوبی اردکانی ، فاضل اردکانی ، شفق اردکانی و دهها شخصیت برجسته نیست؛ این شهر فرزندان برومند و ارزشمندی را تحویل وطن عزیزمان داده است سردارانی چون عاصی زاده ها ، زفاک ها ، دهستانی و ... .

وی با انتقاد از صدا و سیما تأکید کرد: درست است که ما یزدی ها و اردکانی ها مردم نجیبی هستیم اما هرگز اجازه نمی دهیم کسی به ما توهین کند و اردکان و اردکانی ها را در نزد مردم ایران ، با چهره منفی معرفی سازد .

این پژوهشگر و نویسنده اردکانی گفت: اردکان مهد تمدن و پرورش فرهنگ و دانش است لذا تقاضا دارم نه تنها در سریال سرزمین کهن تجدید نظر شود بلکه صدا و سیما اجازه ندهد چنین اتفاقاتی در سریال های تلویزیونی رخ دهد .ک/3

نقد کتاب

46645873470831450751

نقد کتاب خرافات با همکاری انجمن اهل قلم نیستان بیست بهمن ماه برگزار می گردد

عکس تاریخی حضرت امام خمینی به ایران

تقدير مدير آموزش و پرورش اردكان از دو دانش آموز افتخار آفرين اردكاني

در پي افتخار آفريني دانش آموزان اردكاني ؛ محمد اشرفيان در پيام هايي جداگانه از دو دانش آموز افتخار آفرين ، حميدرضا مزكوري و محمد علي اكبريان تقدير كرد.

جسم ما هيچ است جان معنا بود

 با پژوهش جان ما برنا بود

 

دانش آموز عزيز حميدرضا مزكوري

 امواج مهر، عاطفه و تلاش از درياي همّت شما بر ساحل دل ادب دوستان نشست و گل واژه هاي زيبا و دلنشين تان فضاي علمي ارزشمندي را فراهم نمود و بار ديگر وجود ذوق سليم و طبع روان را درنسل آينده به اثبات رساند.

 بدين وسيله كسب عنوان پژوهنده برتر وزارت آموزش و پرورش در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي  را به شما تبريك مي گوئيم. آينده اي روشن، قلمي رسا و انديشه اي ژرف برايتان خواستاريم.

محمد اشرفيان

مدير آموزش وپرورش شهرستان اردكان


**********************

هنر هديه ارزشمند الهي است

دانش آموز عزيز محمد علي اكبريان

كسب  مقام اول تيمي دو نفره در مسابقات آكروژيم ليگ برتر كشور را به شما تبريك عرض كرده و برايتان ازخداوند مهربان دلي ازجنس بلور، همّتي به بلنداي آسمان و موفقيت روز افزون خواستاريم .


محمد اشرفيان

مدير آموزش وپرورش شهرستان اردكان

کتاب « آداب و رسوم مردم اردکان » اثر محقق و پژوهشگر پر تلاش اردکانی منتشر شد.


موضوع این کتاب، در مورد فرهنگ عامه مردم اردکان و مجموعه ای از آداب و رسوم مردم در زمانهای قدیم است .

مؤلف این کتاب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه اطلاع رسانی اردکان گویا در خصوص محتوای این اثر گفت : موضوع این کتاب، در مورد فرهنگ عامه مردم اردکان و مجموعه ای از آداب و رسوم مردم در زمانهای قدیم است .

علی سپهری اردکانی افزود : این کتاب حاوی ۱۰ فصل می باشد و در ۲۴۰ صفحه تدوین شده است.

فصل اول در مورد آشنایی با شهرستان اردکان می باشد که شامل عکس های زیبایی از بافت قدیم اردکان و یکی از دروازه های قدیمی این شهر می شود.

فصل دوم درباره آداب مسافرت است از جمله چاووشی نامه ها، مراسم استقبال و بدرقه و …

فصل سوم به بررسی مسائل ازدواج در فرهنگ عامه مردم پرداخته شده است که از مراسم ازدواج شروع می شود تا تولد فرزند و دوران شیرخوارگی و …

فصل چهارم مربوط به چگونگی برگزاری جشنهای ملی و مذهبی در اردکان می باشد.

فصل پنجم مربوط به عزاداری در ماه محرم، تعزیه خوانی و …

فصل ششم مربوط به مراسم ماه مبارک رمضان و شب های احیا و عید فطر می باشد.

فصل هفتم مربوط به مرگ و میر و چگونگی برگزاری مجالس ختم و … است.

فصل هشتم مربوط به بایدها و نبایدهایی است که در باور عمومی مردم اردکان وجود دارد از جمله وقت آغاز کار و زمان ترک کار و …

فصل نهم مربوط به طب سنتی است که در قدیم در اردکان رواج داشته و بعضی از آن هنوز هم  مورد استفاده می باشد.

فصل دهم مربوط به اعتقادات و خرافات می باشد مانند نصب شاخ بالای بادگیر و چشم چینی و …

این کتاب با شمارگان ۱۰۰۰ جلد از سوی انتشارات قداست و با همکاری موسسه پژوهشی اردکان شناسی به چاپ رسیده است .

لازم به ذکر است که تاکنون از این مؤلف اردکانی بیش از ۳۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف به چاپ رسیده است.

Jeld3