پوشش امدادی دو واژگونی

راننده اسکانیا در حادثه واژگونی؛ دچار مصدومیت شد. در حادثه ای که ساعت 11:40 دقیقه امروز در 35 کیلومتری ساغند به وقوع پیوست واژگونی یک دستگاه اسکانیا در محور خرانق به ساغند منجر به مصدومیت راننده خودرو گردید. نجاتگران هلال احمر اردکان مستقر در پایگاه شهیداحمدی روشن با حضور بموقع در صحنه حادثه؛ انجام کمکهای اولیه بر روی مصدوم را به انجام رسانیدند. سرنشین مصدوم در ادامه به بیمارستان انتقال داده شد.
عوامل امدادی هلال احمر اردکان در حین بازگشت از ماموریت عملیاتی خود؛ شاهد وقوع حادثه ای دیگر شدند. در این حادثه نیز واژگونی یک دستگاه تریلر اسکانیا در 10 کیلومتری خرانق مصدومیت راننده را در برداشت که بصورت سراپایی مورد مداوا قرار گرفت.

برگزاری مرحله دوم طرح دادرس

مرحله دوم طرح ملی دادرس در اردکان برگزار شد. در این مرحله که با حضور 84 دانش آموز منتخب مدارس دخترانه اردکان در قالب 6 تیم 14 نفره برگزار گردید مباحث عنوان شده در دستورالعمل اجرایی طرح آموزش داده شد. لازم به ذکر است این طرح به همت مرکز امور جوانان هلال احمر اردکان با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان در قالب اردوی آموزشی در آموزشگاه شبانه روزی روستای مزرعه نو به اجرا درآمد.

پوشش امدادی واژگونی ایسوزو

نجاتگران هلال احمر اردکان؛ حادثه واژگونی ایسوزو را پوشش امدادی دادند. نجاتگران مستقر در پایگاه امامزاده سیدنورالدین پس از اطلاع از واژگونی یک دستگاه ایسوزو در ساعت 9:46 دقیقه صبح امروز بلافاصله به محل وقوع حادثه اعزام شدند و کمکهای اولیه بر روی دو سرنشین مصدوم خودرو را به انجام رسانیدند. مصدومان در ادامه به بیمارستان اردکان انتقال داده شدند. گفتنی است این حادثه در لاین اردکان به نائین و در فاصله 24 کیلومتری امامزاده به وقوع پیوست.

یک مصدوم در حادثه واژگونی کامیونت

واژگونی کامیونت؛ یک مصدوم بر جای گذاشت. در این حادثه که ساعت 22:50 دقیقه دیشب رخ داد واژگونی یک دستگاه کامیونت فوتون منجر به مصدومیت راننده خودرو شد. نجاتگران هلال احمر اردکان مستقر در پایگاه امامزاده سیدنورالدین احمد با حضور بموقع در محل حادثه؛ نسبت به انجام کمکهای اولیه و مداوای مصدوم اقدام نمودند. این حادثه در محور اردکان به نائین و در فاصله 5 کیلومتری امامزاده اتفاق افتاد.

برخورد سه دستگاه خودروی سنگین

برخورد سه دستگاه خودوری سنگین؛ نجاتگران هلال احمر اردکان را به صحنه حادثه کشانید. در این حادثه که ساعت 15:30 دقیقه امروز به وقوع پیوست برخورد یک دستگاه کامیون با تریلر و در ادامه با یک دستگاه کامیونت منجر به مصدومیت دو سرنشین و ایجاد راه بندان و ترافیک شدید در محور اردکان به نائین شد. عوامل امدادی هلال احمر اردکان مستقر در پایگاه نجات امامزاده سیدنورالدین با حضور بموقع در محل؛ ضمن پوشش حادثه نسبت به انجام کمکهای اولیه بر روی مصدومان اقدام نمودند. در ادامه یکی از سرنشینان مصدوم به بیمارستان ضیایی اردکان انتقال داده شد.
گفتنی است این حادثه در فاصله 10 کیلومتری امامزاده رخ داد.

هلال احمر اردکان؛ شعبه برتر در طرح های نوروزی

جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان؛ در اجرای طرح های نوروزی94 بعنوان شعبه برتر انتخاب و معرفی شد. بنا بر ارزیابی و پایش انجام شده توسط کارشناسان استان در نحوه اجرا و مطلوبیت طرح های ملی "امداد و نجات نوروزی" و "ایمنی و سلامت مسافران نوروزی"؛ هلال احمر اردکان در بین شعب استان موفق به کسب عنوان برتر گردید. پیرو این انتخاب؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با ارسال لوح از تلاش ریاست و کارکنان شعبه اردکان تقدیر و تشکر نمود.
لازم به ذکر است هلال احمر اردکان؛ طرح امداد و نجات نوروزی را در سه پایگاه ثابت امدادی و طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را در چهار ایستگاه موقت به اجرا گذاشت.  

سه کشته و مصدوم پیامد حادثه بامدادی

حادثه بامدادی؛ سه کشته و مصدوم بر جای گذاشت. در حادثه ای که ساعت 01:45 دقیقه بامداد امروز در 15 کیلومتری خرانق به وقوع پیوست برخورد رخ به رخ یک دستگاه تریلر هوو با یک دستگاه تریلر اف هاش منجر به کشته شدن (در دم) راننده هوو و مصدومیت شدید دو سرنشین دیگر شد. نجاتگران هلال احمر اردکان مستقر در پایگاه نجات شهید احمدی روشن خرانق با حضور بموقع در صحنه حادثه نسبت به آزادسازی جسد راننده، انجام کمکهای اولیه بر روی دو مصدوم حادثه و تحویل مصدومان به عوامل اورژانس اقدام نمودند که یکی از مصدومان در حین انتقال به بیمارستان بعلت شدت جراحات جان به جان آفرین تسلیم کرد.
همچنین در ساعت 10:43 دقیقه امروز؛ واژگونی یک دستگاه اسکانیا (میکسر) در کیلومتر یک محور خرانق به ساغند منجر به بروز حادثه ای دیگر شد که خوشبختانه تلفاتی در بر نداشت.

کشته شدن راننده تریلر در جاده فرعی معدن

حادثه در جاده فرعی معدن؛ موجب کشته شدن راننده تریلر شد. در حادثه ای که ساعت 18:35 دقیقه امروز در فاصله 58 کیلومتر بعد از پایگاه نجات غزال (در محور اردکان-چوپانان) و در راه فرعی معدن سیلیس به وقوع پیوست سرعت گرفتن تریلر هوو در شیب جاده و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو منجر به برخورد آن با خاکریز زیر ریل راه آهن شد و راننده تریلر نیز بعلت شدت برخورد و پرتاب شدن از شیشه جلوی خودرو؛ بین چرخ ماشین و خاکریز قرار گرفت و در دم جان سپرد. عوامل امدادی هلال احمر اردکان مستقر در پایگاه غزال بلافاصله به محل اعزام شدند و نسبت به آزادسازی جسد راننده اقدام نمودند.

برگزاری مانور لحظه صفر

مانور لحظه صفر در هلال احمر اردکان به اجرا درآمد. در این مانور که همزمان با روز جهانی بهداشت و سلامت و با هدف نمایش توان و آمادگی عوامل امدادی برگزار شد 22 نفر از نجاتگران هلال احمر اردکان پس از فراخوان ستاد با حضور بموقع در مجموعه اداری امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند. در ادامه؛ با پشتیبانی هفت دستگاه خودروی امدادی و عملیاتی، رژه موتوری در سطح شهر انجام شد.

آمار نهایی طرح های نوروزی هلال احمر اردکان

گزارش نهایی فعالیت جمعیت هلال احمر اردکان در طی ایام نوروز 94 اعلام شد. بنا بر این گزارش؛ عملکرد واحدهای هلال احمر شهرستان در طول تعطیلات سال نو بشرح آمار ذیل می باشد.

واحد امداد ؛
* عنوان طرح: طرح ملی امداد و نجات نوروزی
* طول مدت زمان اجرای طرح: 21 روز
* پایگاههای فعال در اجرای طرح: امامزاده سید نورالدین، شهیداحمدی روشن خرانق، غزال سیاه کوه
* امدادگران و نجاتگران فعال در طرح: 53 نفر
* خودروی امدادی و عملیاتی: 4 دستگاه
* خودروی پشتیبانی: دو دستگاه
* آمار حوادث محور اردکان- نائین: 4 مورد / فوتی یک نفر، مصدومیت 3 نفر، مراجعه حضوری 24 مورد
* آمار حوادث محور اردکان- طبس: 5 مورد / مصدومیت 9 نفر، اسکان اضطراری یک خانوار، مراجعه حضوری 24 مورد
* آمار حوادث محور اردکان- چوپانان: 3 مورد / مصدومیت 6 نفر، اسکان اضطراری 16 خانوار، مراجعه حضوری یک مورد

واحد جوانان ؛
* عنوان طرح: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی
* طول مدت زمان اجرای طرح: 18 روز
* پایگاههای اجرای طرح: عقدا، میدان چادرملو، میدان شفق، میدان امام(ره)
* اعضای جوان فعال در طرح: 35 نفر
* تعداد مسافران و میهمانان مراجعه کننده به پایگاهها: بالغ بر 95000 نفر
* تعداد مراجعان برای سنجش سلامت: 1036 نفر
* تعداد مراجعان به فضای دوستدار کودک: 474 نفر
* تعداد مراجعان به تیم سحاب: 327 نفر
* آمار اقلام توزیعی(نشریه، بروشور، نقشه شهر و استان): 83400 نسخه

واحد داوطلبان ؛
* تهیه و توزیع 680 سبد کالا (جهت نیازمندان) به ارزش 816 میلیون ریال در قالب طرح فرشتگان رحمت
* حضور پزشک داوطلب یار امداد و نجات در پایگاههای نجات بین شهری
* اجرای طرح نیابت با هدف ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی به سالمندان نیازمند

اخبار کوتاه

* شهردار اردکان از پایگاه نجات بین شهری امامزاده سید نورالدین بازدید کرد و از حضور و تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در امر خدمت رسانی به هموطنان تقدیر نمود.

* دوره تخصصی نجات از " ارتفاع و فضاهای معلق" در هلال احمر اردکان آغاز شد. در این دوره 64 ساعته، 33 نفر از امدادگران و نجاتگران واجد شرایط آموزش های مرتبط را فرا می گیرند.

* در آخرین جلسه شورای اجرایی هلال احمر اردکان؛ امکان احداث داروخانه خیری هلال احمر شهرستان بمنظور تامین دارو برای بیماران خاص و نیازمند مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

* نحوه خدمت رسانی به مسافران نوروزی در قالب دو طرح ملی "ایمنی و سلامت" و "امداد و نجات" نوروزی در جلسه اداری هلال احمر اردکان تبیین و تشریح شد.

پوشش امدادی برخورد دو خودروی سنگین

برخورد دو خودروی سنگین توسط نجاتگران هلال احمر اردکان پوشش داده شد. عوامل امدادی هلال احمر شهرستان مستقر در پایگاه امامزاده به محض شنیدن صدای ناشی از برخورد یک دستگاه تریلر ولوو با یک دستگاه اف هاش که روبروی پایگاه در محور اردکان به نائین اتفاق افتاد در صحنه حاضر شدند و نسبت به تثبیت جاده و انجام کمکهای اولیه بر روی سه مصدوم حادثه (دو سرنشین ولوو و یک سرنشین اف هاش) اقدام نمودند. در ادامه یکی از مصدومان بعلت شدت جراحات به مرکز درمانی اردکان انتقال داده شد. گفتنی است این حادثه در ساعت 15:40 به وقوع پیوست.

برخورد تندر 90 با پراید

برخورد یک دستگاه تندر 90 با خودروی پراید موجب بروز حادثه شد. در این حادثه که روبروی کارخانه گندله سازی(در محور نائین به اردکان) به وقوع پیوست سه نفر از سرنشینان دو خودرو مصدوم شدند. عوامل امدادی هلال احمر اردکان مستقر در پایگاه امامزاده سیدنورالدین پس از اطلاع در ساعت 15:30 دقیقه به محل اعزام شدند و نسبت به مداوای سرپایی مصدومان اقدام نمودند.

نجات دو نفر از ارتفاعات هریشت

عوامل امدادی هلال احمر اردکان موفق به نجات دو فرد گرفتار در کوه شدند. با اعلام آتش نشانی شهرستان مبنی بر گرفتار شدن دو نفر در ارتفاعات 17 سنگاب هریشت؛ اعضای تیم نجات در کوهستان هلال احمر اردکان راس ساعت 18:45 شامگاه 22 بهمن به محل اعزام شدند و پس از کوهپیمایی 1/5 ساعته و گذر از مسیرهای دشوار و صعب العبور به دو فرد گرفتار دسترسی یافتند که پس از بررسی شرایط اولیه مشخص شد یکی از آنها بدلیل سقوط از ارتفاع 8 متری از یک دیواره سنگی دچار آسیب دیدگی از ناحیه دست، پا و چانه شده است. عوامل امدادی طی 3/5 ساعت تلاش؛ پس از بانداژ و تثبیت موقعیت مصدوم، وی را با حمایت یک حلقه طناب به پائین کوه منتقل نمودند.
این عملیات موفق نجات؛ ساعت یک بامداد امروز پایان یافت.

گرامیداشت 22 بهمن

اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان سالروز پیروزی انقلاب را گرامی داشتند. جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر اردکان امروز با حضور پرشور در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن به نمایش گذاردن توان و آمادگی خود، همگام با ملت بزرگ ایران حماسه ای دیگر را رقم زدند.

http://axgig.com/images/00642300092956471135.jpg

استقرار آمبولانس و اکیپ های امدادی، برپایی ایستگاه سنجش سلامت راهپیمایان و ایجاد کارگاه نقاشی کودکان از دیگر فعالیتهای اعضای هلال احمر اردکان در گرامیداشت این روز بود.

http://axgig.com/images/94503785672925892532.jpg