اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

تغییر ذائقه

 

نتایج انتخابات اعلام شد. هم تکلیف ریاست جمهوری مشخص شد و هم شورای شهر ، اهالی خود راشناخت . قبل از هر سخن دیگر باید از همه دست اندرکاران برگزاری این رفراندم عظیم ملی که به نوعی ، تائید نظام مقدس کشورمان با حضور خیره کننده مردم در پای صندوق هاست ، تقدیر و تشکر نمود . وصدالبته تشکر اصلی را باید از مردم فهیمی دانست که با کمترین مشکل و تخلف یکی از بزرگترین انتخابات دنیا را رقم زدند.


,وتشکر ویژه از عزیزان هیت های اجرایی و نظارت ، عوامل خدوم نیروی انتظامی و بسیج  و خیل بیشماری که شبانه روز تمام تلاش خود را برای صیانت از آراء مردم به کار گرفتند.


در باب ریاست جمهوری ، تکرار دوران خدمت جناب آقای روحانی فرصت بسیار خوبی است تا هم ضعف ها و کاستی های دوره قبل جبران شود و هم با نگاهی به افق ایران 1400 از تمام ظرفیت های خالی کشور برای آبادانی و ریشه کنی معضلات استفاده شود.


چه آنانی که رای خود را با کد55  ( جناب آقای روحانی ) به صندوق آرا ریختند وچه کسانی که آقای رئیسی را اصلح می دانستند اما در رای شماری به رقیب باختند همه و همه بخشی از مردم عزیز کشورمان هستند که در جای خود مورد احترام و ارزش هستند.


واما انتخابات شورای شهر اردکان ، پیام های نهفته زیادی را در خود داشت. به این جدول واعداد آن خوب نگاه کنید.


نام

1392

1396

رشد / افت رای

سید محمد حسینی پور ( سید قناد)

10127

8102

افت

محمد جواد شاکر

5662

8777

رشد

جاوید عیدانی

6981

4759

افت

سید حسین عطری

6535

2678

افت

منصوری خواه

5056

3174

افت

شهرام  گل

5125

6679

رشد

محسن ملت

40140

5055

رشد

 

با نگاهی  گذرا به  این جدول به خوبی می توان دریافت که از مجموع 7 عضو فعلی شورای چهارم که مجددا کاندیدا شده بودند ، تنها سه نفر توانستند به شورای پنجم راه پیدا کنند . آقایان  حسینی پور ، شاکر و گل و دراین میان آقایان شاکر و گل با رشد رای و آقای حسینی پور با افت رای پای به شورای پنجم گذاشته اند.امار نشان می دهد که آقای ملت علی رغم رشد رای اما مکانی بهتر از آخرین علی البدل نیافته اند.


متاسفانه از قشر فرهنگیان هیچ نماینده ای در این شورا حضور ندارد.

از چهار نامزدی که در کسوت روحانیت بودند تنها یک نفر به شورا راه یافت  


نکته  قابل تامل اینکه تنها روحانی راه یافته به شورای پنجم یعنی جناب آقای حسینی پور از جایگاه اولی خود  در دوره چهارم به  رتبه پنجم در شورای پنجم نزول کرده است که بی شک این نیز در نوع خود حایز اهمیت  است.


ذائقه اجتماعی مردم شهر با این نتایج نشان داد که تغییر اساسی کرده است و کمتر می توان با تحریک تنها احساسات قومی و محله ای ، کرسی شورا را تصاحب کرد.

وباز هم خیل عظیم بانوان شهرمان هیچ نماینده ای را در جمع هفت نفر اصلی ندارد که در نوع خود جای تامل فراوان دارد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ریزش 2222 رایی نفر دوم شورای چهارم در جلب اعتماد مردم به خوبی نشان می دهد که آنچه برای مردم مهم بوده است ، عملکرد افراد در زمان تصدی می باشد نه تبلیغات بعضا دهان پر کن و حتی انبوه



و اما سخنی با  هفت عزیزی که اکنون با رای اعتماد مردم شهر پای به صحن شورای شهر گذاشته اند :


1-      چهار سال به سرعت برق می گذرد و عملکرد ما همچون اعضای فعلی شورای شهر در رصد درک مردم قرار داشته و شما قطعا باید پاسخگو باشید.

2-      الحمد لله ترکیب فعلی نشان می دهد که چهره های وزین و کار کرده بسیاری درر جمع هفت نفر وجود دارند که حضور دو شهردار اسبق شهر نشان از عملکرد مثبت این دو عزیز در منظرمردم شهر دارد.


3-     ** حلقه های مشاوره ای شورا قطعا باید قویتر از گذشته باشد.

4-    **  ضعف های شورای فعلی به خوبی رصد شده و اجازه انتقال آن به شورای پنجم را ندهید.

5-    **  کمیسیون های مختلف شورای همچون بازی آن شورا عمل کرده و بی شک تقویت اعضاء کمیسیون ها به افراد صاحب نظری که بعضا در جمع داوطلبین هم بوده اند اما فرصت حضور در جمع هفت نفر را نیافته اند ، قطعا موجب افزایش کارایی شورا خواهد شد.

6-     ** به نظر می رسد شورای پنجم شهردار فعلی را حد اقل با رویکرد فعلی آن نخواهد پذیرفت پس از هم اکنون باید به فکر شهرداری قوی درحد  شهری باشیم که مردم آن توقع های  زیادی هم برای آبادانی آن ندارند

7-      و در آخر ، هیچ شورایی بدون حمایت مردم ،  ره به جایی نخواهد برد. اکنون که این افراد را با رای اعتماد خود به شورا فرستاده اید ، درر عمل نیز نهایت حمایت خود از آنان را نشان دهید تا این عزیزان نیز بتوانند ، با پشت گرمی بیشتری به کار ادامه دهند . انشا الله 


.