اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

رسالت سنگین

آرامش به حق تنها عنصری است که "" روح "" آدمی را تلطیف می کند. روح خسته از درگیریهای مادی و دنیوی و به قول شیخ اشراق ملول از کثافات دنیوی را چیزی جز "" آرامش "" آرام نخواهد ساخت .


جهان معاصر که شاید بتوان آن را عصر "" نبرد"" نامید این نیاز را سخت شدید تر نمایان ساخته است. در این عصر نبرد ، میان "" جهل و دانایی "" ، "" خوبی و بدی "" ، "" زشتی و زیبایی "" و از همه پر نمود تر میان "" عقیده ها "" همیشه جنگی برپاست ، شاید به بلندای تاریخ و به عمر بشر.


نگاهی عمیق به آنچه سکون روح ما را بر هم می زند ، سکون را از آن می گیرد و آرامش را تنها آرزویش می کند ، به خوبی نشان می دهد که نیاز این روزهای بشر در بازسازی فکری و اندیشه است نه چیز دیگری .

در عصری که پر مشتری بازی رایانه ای و موبایلیش "" کلش اف کلنز "" ( جنگ قبایل ) است ، صحبت از آرامش و صلح شاید متاعی کم بها بیش نباشد و آنانی که می سازند ، تنها به فروشش فکر نمی کنند ، بلکه اهداف پلید تری را در مخیله خود گذرانده اند که گسترش "" نا آرامی ""  شاید یکی ازآنها باشد.  


اما همه این مقدمه طولانی را برای یک سطر نوشتم تا بگویم :


آموزش و پرورش ، بستر امنی برای ارزانی نمودن  آرامش به کسانی است که بهترین و مهمترین دوران زندگی خود ( از کودکی تا جوانی ) در کانون مدرسه به سر می برند.

 

کاش بتوانیم در پاسداشت رسالت خطیر خود ، فارغ از همه دل آشوبی ها "" روح "" ساز باشیم .