اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

# تب کمپین#

دراینکه فضای مجازی عالمی برای خودش دارد شکی نیست. دراین به قول فقها ،  آلت مشترکه ، هم می توان بهترین ها را دید وبر دانش خود افزود و هم می تواند ، چون مردابی  دهشتناک ، اخلاق وهمه فضایل اخلاقی آدمی را یکجا ببلعد.


وباز دراینکه تب  ""  هشتک "" و راه اندازی کمپین و تاسیس گروه و کانال و... ، این روزها ، گرمتر از همیشه در کشورما شده است  شکی نیست و گاه  درجه حرارت راه اندازی و محتوای برخی از این کمپین ها بقدری بالاست که آدمی را ذوب می کند.

 

بسیار اتفاق افتاده است ، صبح که از خواب برمی خیزی ناخواسته برخی از دوستان ""   غریبت  "" د ر فضای مجازی تورا به گروهی دعوت کره اند و یا در کمپینی که نیمه های شب راه انداخته   اند ، هشتک باران شده ای. 

 

وچه سخت است شاهد کل کل دوستان  ناآشنای مجازیت در این گروه ها باشی که تاصبح ، بر سر و صورت هم زده اند و در راستای "" من هم حرفی زده باشم "" گروه را شبیه عملیات های  انتحاری ، به خاک و خون کشیده اند.


همه این مقدمه طویل  را گفتم تا این مهم را بیان کنم ، مهمی که شاید اتفاقش در نوع خو د در این شهر ، بی نظیر باشد. 


منبع موثقی نقل قول کردند که جمعی از اهالی  . .... در فضایی سنتی  و به دور از دغدغه های صنعتی  شهر ، گرد هم آمده بودند تا زن و مرد از  "" کمپین محبت  ""  و ایضا ابراز آن سخن گویند وص البته دراین باب از هر دری سخنی بشنوند.


ارائه نظرات آزادو فراجنسیتی د ر خصوص ابراز محبت و  شاید ""عشق""  نسبت به کسانی که دوستشان داریم   و تشکیل گروه ....... درهمین راستا از مهمترین دستاوردهای این جلسه قبل از افطار و به صرف افطاری بود.


به گمانم  روشنفکری با روشنفکر نما بودن تفاوت بنیادین دارد و طرح برخی از مسائل که شاید جامعه کشش آنرا نداشته باشد ، به گمانم چندان پسندیده نیست .


من به زعم خویش ترویج این افکار و مباحث درمیان  دختران ، پسران و حتی زنان و مردان متاهل این شهر را چندان خوش آیند نمی بینم ، فضای مجازی جامعه کنونی ما ، گاهی چنان لغزنده است که حفظ ایمان و اخلاق در آن به شدت ، نیرو می طلبد. 


سربسته نوشتم تا به برخی از دوستان حاضر در آن جلسه که احتمالا این روزنوشت را می خوانند ، برنخورده و حرمت حاضرین حفظ شود. تنها غرضم  تلنگری برای اعلام خطر ترویج همچون افکاری  در شهر ایمان ، اخلاق و ادب ، اردکان بود و بس .



.