اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

به بلندای یلدا


ما شبی را به حرمت ""     زمــــــــــــــــــان    "" جشن می گیریم . آری ، یک دقیقه بیشتر . اما کاش در این جشن حرمت ها ، حرمتهای دیگری را هم می دیدیم و هم جشن می گرفتیم . حرمت "" باهم بودن "" .


خانواده های ایرانی تغییر دائقه داده اند ، این را همه ما به خوبی احساس می کنیم ، از تغییر مد لباسمان گرفته تا حرف زدنمان . از دل مشغولی های نسل جوان بگیر تا دلشوره های پیران و سالخوردگان .


آری ، ایرانی امروز ، ایرانی سنت های خوب گذشته یا نیست ، یا کمتر است. هرچند هنوز گاه گاهی رگه هایی از خوبی های ""  سنت "" ما را زنده نگه داشته است اما باید پذیرا باشیم که فاصله زیادی تا آرمان شهر ایرانی اسلامی داریم.


همه از تحریم اینترنت در شب یادا سخن می گویند ، چرا این جو گیرانه عمل کردن ها در کشورهای مترقی کمتر دیده می شود . چرا کمپین های "" نه "" در فرهنگ ما جا نیافتاده است.


چرا هنوز باید دلخوش به شبی کنیم تا  به اجبار گرفتن ""   عکس سلفی   "" هم که شده به هم نزدیک تر شده تا در کادر جا شویم. چرا؟؟؟


یلدا ، فرصت طلایی مهربانی هاست ، لحظات ناب باهم بودنها و از همه مهمتر تقسیم این مهربانی هاست. هستند در گوشه و کنار این شهر که در سردترین شبهای سال ، نیازمند دستانی گرم هستند.


حواسمان باشد ، تنها زمستان نیست که "" سرد """ است . بداخلاقی هم سرد است . حتی گاهی کشنده . مخصوصا این روزها که خیلی ها انگار حس "" تکلیفشان "" آنان را تمام قد در برابر برخی وا داشته است.


باور کنید گاهی آدم خسته می شود این همه هیاهو در فضای مجازی می خواند و یا می بیند و یا می شوند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  برای چه ؟؟؟؟؟؟ چرا از کاندیداتوری یک نفر این همه واهمه داریم  و این واهمه ساختگی گاهی ما را از مدار اخلاق خارج می سازد ( چه جناح چپ  ، چه جناح راست )


قانون داریم ، آنهم قانون اساسی که به خون پر شرف دههای هزار شهید امضاء شده است ، وقتی قانون شرایط ثبت نام را معرفی کر ده است  پس هر کسی که شرایط دارد ، این حق را دارد که ثبت نام کند . اینکه تایید صلاحیت بشود یا نشود ، مرحله ای قانونی است که بی شک مجریانش در انجام رسالت خود ، واقف و استوارند.


پس به حرمت شب یلدا ، بیائیم گرمای  مهربانی ها را بیشتر کرده و از سرمای بد اخلاقی ها بکاهیم .