اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

ارزشی به نام بسیجی بودن


به بهانه  گرامیداشت  هفته بسیج 




فرهنگ لغات دهخدا :


بسیجی .[ ب َ ] (ص نسبی ) مُشَمَّر. آماده . مجهز : 
بجان تشریف مدح من بسیجد
مرا چون دید در مدحت بسیجی 

***********

بسیج بودن ؛ آماده بودن . ساز داشتن : 
نباشد مرا سوی ایران بسیچ 
تو از عهد بهرام گردن مپیچ .


بدون تردید هر حرکت مثبت و یا سازمان پویا و تأثیر گذار با چالش ها و موانعی روبرو خواهد شد، آسیب ها و آفت هایی در مسیر حرکت او پدیدار می گردد و تداوم حرکت تکامی آن را به سوی هدف اصلی به خطر می اندازد، هنر مسئولان و اعضاء سازمان در شناسایی به موقع و هوشمندانه آسیب ها و دفع آنهاست. باید عبور نمایند، بدیهی است راز ماندگاری بسیج، خلوص و صفای بسیجیان و فداکاری و ایثارگری آنان در عصرها و نسل های مختلف است. لذا علاوه بر تقویت نقاط مثبت و تمسک به مولفه های فرهنگ و تفکر و روحیات بسیجی می بایست مراقب آسیب ها و آفت ها نیز باشند. 


مقام معظم رهبری فرمودند:

«چیزی که در امر بسیج خیلی باید مورد توجه قرار گیر این است که این انگیزه های دنیاطلبانه و پول پرستی، آفت خیلی بدی است، نگذارید در بدنه اداره کنندگان بسیج، این آفت وارد بشود. این همت را روی مسئولان این کار (بسیج)متمرکز کنید، این انگیزه های دنیاطلبی و پول پرستی و ورود در برخی از تلاش های مادی کاسبکارانه و این چیزهایی که انسان در گوشه و کنار آنها را مشاهده می کند، چیزهای خیلی بدی است، اینها حقیقتا دست و پاکیر و ضایع کننده است، مثل این می ماند که به پرنده بلند پروازی یک وزنه چند کیلویی متصل کنند، معلوم است که نمی تواند پرواز کند.»