اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

آذر دانشجویی


تو دانشجویی ،تو حرمت افزای علم و دانشی  ، تو نمادی ازرویش سبز  خردورزی در شوره زار تجاهلی ،  تو اسوه ای ، قداست نامت ؛ رسالتی بس خطیر برتو آورده است ، تو  ""   دانش ..... جو""     یی  


تو خواب بمانی ، جامعه در خواب غفلت است و این شاید زیباترین تعبیر از شرف ذاتی  شغلی است که تو داری ، اما ای خواهر و برادر :


ایام خوش و نابرگشت دانشجویی را به چند چیز بیش مگذران که سالهای بعد از فراغت ، حسرت گزیده ، طی طریق نکنی ، اول به تخلق به اخلاق انسانی و اسلامی که بیش از هر چیز دیگر نیاز روز جامعه امان است.  دوم به دانش که راز استیلای بشر بر بشر دانش است و این مهم  هرگز فراموش نگردد.


سوم تقویت باورهای دینی در عصری که بشریت در فقدانش سخت در عذاب است و مدرنیته با همه عظمتش در برابر بارو برخاسته از ایمان الهی سر تعظیم فرو می آورد. 


چهارم نکته انسان بودن به تمام معناست. انسان  آنقدر عزیز و شریف است که عمرش به بطالت نگذراند  و نگاهش آنقدر عمیق است که جز اهداف متعالی انسانی در سر نپروراند. 


پنجم :  نه وجه المصالحه این قوم سیاسی  باش و نه آن قوم . آزاد اندیشی خود را همیشه محفوظ بدار که اعتبار یک دانشجو تنها و تنها به آزاد اند یشی است و نه عروسک خیمه شب بازی برای بازی دیگران شدن.


آری :


امروز ، 16 آذر ..... روز توست . بهوش که در قداستش تمام قد برخیزی 



...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد