اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

ایران همگانی

این روزها برخی از شهرهای ایران به دلیل پخش بخشی از برنامه ای که سالهاست جز نشاندن لبخند بر لبان کودکان این مرز و بوم هدف دیگری ندارد ، حال و هوای اعتراضی به خود گرفته است  ، به نظرم نکات ذیل در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است .


1- هتک حرمت هر فرد و یا قومیتی در هر جایی مخصوصا رسانه ملی به شدت محکوم می باشد.


2- اینکه بلافاصله هم خود عوامل تولید برنامه و هم مسئولین رده بالای صدا و سیما رسما از مردم شریف آذری زبان عذرخواهی کردند ، نکته در خور تحسین و قابل تاملی می باشد.

این حرکت به مامی آموزد که اگر اشتباهی ( خواه عمدی و خواه سهوی ) انجام شد و مسئول مربوطه شفاف از مردم عذرخواهی کرد نه اتفاق خاصی می افتد ونه چیزی از ارزشهای او کم می شود.

اتفاقا برعکس ، این حرکت آب سردی است بر پیکر کسانی که تنها و تنها به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود می باشند.


3- هرچند حقیر نیز توهین به عزیزان آذری را به شدت محکوم می کنم اما انتظارداریم که این مسائل سهوی هرگز آلت دست کسانی که به هر نحو به دنبال بر هم زدن آرامش و امنیت ایران اسلامی هستند ، قرار نگیرد.


4- ما باید کم کم فرهنگ اعتراض رسمی و مودبانه را یاد بگیریم. چاره ای هم نداریم. چون  اگر در چهار چوب قانون و بر مدار مصالح و امنیت کشور نتوانیم اعتراضهای خود را علنی کنیم بی شک زمینه سوء استفاده خیلی ها فراهم می شود.


5- عاجزانه از همه مسئولین صدا و سیما  می خواهیم اولا دقت و تلاش بیشتری برای کنترل برنامه های رسانه ملی خرج دهند و دوما مثل همین مسئله اخیر صادقانه قصور و اشتباه را گردن گرفته و از مردم شریف عذرخواهی کنند تا آبی به آسیاب دشمن ریخته نشود.


و در آخر یادمان نرود که همه ما یک ملت هستیم به نام ایران . با هر قومیت و زبانی که باشیم در کشوری زندگی می کنیم که برای سرفرازیش خونها بیشماری ریخته شده است. پاسداشت این خونها وظیفه ای است همگانی . ایران اختصاص به قوم و زبان خاصی ندارد. ایران همگانی است برای قریب به 80 میلیون شهروند آن .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد