اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

کدام اولویت ؟؟


بارها شنیده اید مخصوصا این ایام بیشترکه دولت برای هر زوج تنها 3 میلیون وام ازدواج می دهد اما برای خرید خودرو 25 میلیون


آنچه آدمی را نگران می سازد تغییر برخی اولویت ها در دولتهاست . ازدواج و تشکیل خانواده و کاستن از آسیب های روانی و اجتماعی آن مهم تر است یا ماشین دار کردن مردم ؟ شاید برخی به ظاهرا بگویند صنعت خودرو سازی ورشکست می شود و جماعتی بیکار

جواب چندان هم مشکل نیست . مردم ایران ماشین تولید داخل را نمی خرند ، خب چرا صنایع خودرو سازی به فکر صادرات نیستند ؟ ما که تحریم صادرات نیستیم ؟؟ البته جواب واضح و مبرهن است که هیچ ماشین تولید داخل قدرت رقابت و کسب بازار فروش در سطح بین الملل را ندارد. که اگر داشت خودرو سازان دغدغه ای نداشتند.


اما اکنو ن چالش فرا روی چیزی بزرگتر است. هشت برابر شدن وام خرید یک ماشین اولویت اول دولت  در برابر ازدواج شده است. ازدواجی که بی شک می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی ، اخلاقی و رفتاری جامعه موثر تر باشد.


به گمان نویسنده دولت برای حل نهایی مشکل خود رو سازان کاش همین مبلغ وام با همان کارمزد 16 درصد را به صنایع خودروسازی می داد و از آنان می خواست در یک بازه زمانی مثلا دوساله حداقل تولیداتی با استاندارهای جهانی تولید کنند.


به گمانم اکنون ما در حال ماهی فروشی هستیم نه  آموزش ماهیگیری  . اردیبهشت 95 از راه می رسد و زمان پرداخت وام هم به اتمام ، دولت برای بعد از آن چه تدبیری اندیشیده است.


و صد البته باید در همین زمان آبان تا اردیبهشت نشست و دید که خیلی هایی که ماشین را با وام 16% تحویل گرفته اند ، قولنامه ای بلافاصله در بازار آزاد فرواخته اند تا به پولی برسند که به زخم زندگیشان بزنند.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد