اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

به حرمت مردم



     رکن چهارم هر نظام جمهورمند را " رسانه و مطبوعات " تشکیل می دهد .خواه مکتوب ، خواب مجازی و خواه حقیقی . اما همین رکن چهارم گاه می تواند خطر آفرین و گاه چالش ساز و گاه امید بخش باشد. بسته به این است در ورای این رکن ، چه مقصدی نهفته باشد ویا چه ابزاری برای توجیه چه هدفی مد نظر باشد.


     این روزها حال و هوای این رکن در اردکان بسان روزهای پاییزی سردش چندان حال و هوای مناسب ندارد. دوستان زیادی هرکدام قلمی در دست یا در فضای حقیقی در می فشانند و یا در دنیای پر از هیاهوی مجازی ترک تازی می کنند. وچه جالب که تنها وجه مشترک همه این نقدهای منصفانه و غیر منصفانه شاید یک چیز بیش نباشد. و آنهم به زعم نگارنده تخریب جریان غالب اصلاح طلبی در شهر و نمایندگان این جریان در تمامی مسند های امور ( امری که به نظر حقیر جز فرصت سوزی و دلسردی خادمان واقعی این مردم شریف ثمر دیگری در پی نخواهد داشت )


     از وقایع بخشداری خرانق گرفته تا حرف و حدیث های فرمانداری ، از به هر طریق  کوبیدن نماینده شهر بگیر تـــــــــــــــــــا به تخریب همه جانبه این روزهای شهردار


     ( البته این نکته مهم نیز نباید نادیده انگاشته شود که ای کاش دلواپسان امروز حقوق شهروندی شهر ، سالهای قبل هم بوده و یا امروز به بخش های دیگر شهر هم بپردازند تا مردم گمان نکنند این دوستان تنها بر نقاط اداری خاصی زوم کرده اند )


     به گمانم در این سال همدلی و همزبانی ملت و دولت ،  دوستان عزیزی که اینگونه می نویسند و یا پیکان نقدشان جز زخمی کردن ثمر دیگری ندارد ، کمی منصفانه تر رفتار کنند ، به تحقق شعار و منویات مقام معظم رهبری بسیار نزدیک ترند تا هرکسی بر هر غرضی بر ههر طبلی کوبیدن و اذهان مردم را مشوش کردن.


     حقیر قصدم دفاع تمام قد از هیچ مسئولی در شهر نیست زیرا قبلا هم نوشته ام که انسان خطاکار است و گاه ممکن است بهترین انسانها ، به هزار و یک دلیل خطا روند ، اما گاهی شما را به مصداق دقیق این مَثَل محاکمه غیابی می کنند که : گنه کرد در بلخ آهنگری ........ به شوشتر زدند گردن مسگری


     البته ناگفته نماند که نقد مسئولین و عملکرد آنان از حقوق اولیه شهروندی بوده و دوستان عزیزی که در رسانه های مختلف به فعالیت مشغول هستند ، این حق "" مسلم "" را دارند که بر مدار ادب و متانت "" همه ""  مسئولین شهر را به چالش نقد منصفانه کشیده و طالب حقوق شهروندی باشند.


واما :


     این روزها بحث "" بلوار غدیر "" بحثی داغ در میان همه گروه های مجازی و حقیقی شهراست. دوستان عزیزی زحمت فراوان کشیده اند و اسنادی هم به دست آورده اند که نشان از محکومیت شهردار فعلی و تیم او در پروژه غدیر دارد.( بماند از اینکه قرار داد آغاز پروژه در زمان شهردار سابق بسته شده است و به اعتراف مسئولین شهرداری در زمان شهردار فعلی تاکنون وجهی به پیمانکار پرداخت نگردیده است ) و بماند از اینکه این اسناد تا چه حد از نظر حقوقی قابل استناد و یا به واقعیت نزدیک می باشند.

     اما سوال حقیر این است : طبق قانون،  شهردار و مجموعه شهرداری در امور کلان شهری بدون اخذ اجازه از شورای شهر قدرت هیچ کاری نداشته  و امور مالی سنگین حتما باید از خروجی شورای شهر مورد تایید بخورد .

     چگونه ما شورای شهر داشته ایم و ایگونه اعداد و ارقام بزرگ (به ادعای برخی دوستان ) غیر قانونی جابجا شده است ؟ پس اهالی شورا چرا هیچگونه عکس العملی نشان نمی دهند ؟

فرض مسئله بسیار ساده است .

یا پولی خارج از ضوابط به پیمانکار پروژه غدیر پرداخت شده است یا نشده ؟

اگر پرداخت شده بی شک شورا مقصر است . زیرا نقش نظارتی خود را به خوبی انجام نداده است.

     اگر هم نشده است ، چرا شورا هیچ اقدامی در خصوص تنویر افکار عمومی و ختم این غائله رسانه ای انجام نمی دهد. ؟ مگر همین شهردار نیازمند حمایت شورا جهت انجام بهینه امور نمی باشد؟ پس کو حمایت ؟


     تعداد بی شماری در شهرداری صادقانه و خالصانه کار می کنند ، دلسرد کردن این افراد نه از نظر اخلاقی کار درستی است و نه از نظر قانونی . اگر فضای یاس و ناامیدی بر مجموعه ای حاکم شود (آنهم شهرداری) اولین کسانی که متضرر می شوند ، مردم شهرهستند  و بس .

     مردم شهر در یک نظام مردم سالار ، کسانی را به عنوان نماینده خود برای تصدی عضویت در شورا برگزیده اند که متاسفانه گاهی وظیفه اصلی خود که همان "" نظارت "" بر عملکرد شهرداری باشد را فراموش می کنند.


     حقیر عاجزانه از اعضاء محترم شورای شهر مخصوصا ریاست محترم آن ، برادر بزرگوار جناب آقای آسایش که به حق انسان شریفی هستند ، تقاضامندم به این هتک حرمتهای حقیقی و حقوقی خاتمه داده و به هر نحو که شایسته می دانند ، مطالبات مردمی را پاسخگو باشند.


     تخریب امروز شهردار ثمری جز تخریب خود اهالی شورای شهر ندارد. زیرا این شهردار منتخب همین شوراست  و بترسیم از روزی که "" بابی کشی باب شود."" به حرمت مردم شریف ، شهرمان را همچنان بر مدار اخلاق نگه داریم. 


 

نظرات 3 + ارسال نظر
حسن جمعه 15 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 19:26

متاسفم برات آقای عابدی!
شما بی سوادی و سو مدیریتی را در فرمانداری می بینی ولی چطور شده که جرات نمی کنی یا نمی خوای انتقادی کنی ولی در دولت قبل چپ و راست مسولین شهر رو به باد انتقاد می بستی؟!
برادر شما هم در این فساد فرمانداری و جاهای دیگه مسولی.
سکوت شما مثل سیاه لشکرهای سپاه یزید هست که با اینکه به جنگ رو در رو با امام حسین نرفتند ولی دل امام و یارانش رو از تعداد زیاد سپاه دشمن خالی کردند.
بترسید از روز قیامت.
این افرادی که مسول شهر ما هستند و خاصه مجموعه فرمانداری لیاقت حکومت در شهرستان اردکان را ندارند و شایسته نیستند!

دوست عزیز برادر حسن :
قضاوت در خصوص حرفهایتان با خوانندگان فهیم "" اردکان من ""

باربار جمعه 15 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 21:25

دوست عزیز آقای عابدی قضاوت با خوانندگان بله یادد رفته توالت فرنگی تو دولت قبل به اشتباه نوشته شده بود فرهنگی چه الم شنگه ای راه انداختی قضاوت با خود شما روحیه اصلاح طلبی و سیاسی کاری خود را با کلمات قشنگ مخفی نکن برادر واقعا زشت شماست که خود را مهره سوخته کنید

سلام بر دوست مجهول الهویه :
اولا مبرا ساخته اید نه مبره سوخته اید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! البته خدا نکند این غلط املایی ناشی از همان توالت فرهنگی باشد .

دوما: این لینک را حتما بخوانید تا بدانید حقیر در جای خود انتقاد نموده ام ، اما حاضر به تایید نظرات برخی دوستان که دوست دارند با تهمت و افترا برخی را نشانه بگیرند نه شده ام و نه انشا الله خواهم شد.
http://ardakaneman.blogsky.com/1394/04/03/post-574/%D8%B5%D8%A8%D8%AD-%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-2

سوما : بازهم ممنون از حضور و درج نظرتان . انشا الله بتوانیم همگی در مسیر تعادل و تقوا گام برداریم.

سایت سرگرمی ایرانیان دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 07:50 http://skyrose.ir/

سلام خیلی خوب بود ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد