اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

سیزده عبرت آموز


چهارشنبه .... 13 آبان

به روایت تاریخ انقلابمان این روز عظیم الشان روز ملی مباره با استکبار جهانی  مشهور و مشهود است. "" استکبار "" از "" کبر "" می آید. همان بدترین صفتی که خداوند وقتی می خواهد همه بدیها و علل سرکشی های شیطان را بیان کند در این کلمه  خلاصه می کند که :

فسجد الملائکه کلهم  اجمعون الا ابلیس   ابی و "" استکبر ""

واین کبر ورزیدن منحصر در هیچ قدرت و کشور و جریان و قوم و گروهی نیست. چه بسا من هم استکبار بورزم. شما هم مستکبر باشید و یا آنهایی که از احوالات خود غافلند نیز مصداق این بدترین صفات آدمی باشند.


آنچه مهم است ، به درجه اول مبارزه با نفس "" استکبار "" ورزیدن است و آنگاه مصدایق آن را پیدا کردن و از آن تبری جستن . این روزها در جهان معاصر و در هیاهوی سیاستهایی که گاهی برای هیچ هم هست ، به راحتی می توان فهمید چه کس و یا کسانی تنها به برتری ورزیدن خود و ریاست بر تمام دنیا فکر می کنند. از صنعت گرفته تا فرهنگ ، از تکنولوژی گرفته تا نوع روابط با ملتها ، همه و همه به خوبی نشان می دهد که چگونه کسی در آن طرف دنیا ، تنها و تنها خود را برتر می داند و این روحیه "" کبر "" ورزیدن را در خود به اشد غلو رسانده است.


این روز را هر انسان آزاده ای گرامی می دارد زیرا روح آزاد هم بشری با اسکتبار در تضاد است و از آن متنفر




.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد