اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

قداست های کم رنگ


این روزها کافی است کمی سر در گریبان خبر داشته باشی ، از هر ده خبر ی که در تمام فضاها ، اعم از مجازی و حقیقی رد و بدل می شود دوسه تای  آن بی شک در خصوص اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان است. 


و اما :


1- آیا واقعا در میان خیل میلیونی کارمندان دولت تنها فرهنگیان هستند که ذی نفع و یا ذی ضرر اجرای این طرح هستند ؟ و اگر در سایر ادارات به انحا مختلف اجرا شده است  ، که قطعا هم شده است چرا این همه در بوق نشده است ؟


2- خوشحالیم که صدا و سیمایی داریم که اعتراضات صنفی ما را نشان نمی دهد ، اما افزایش احتمالی حقوق ما را به خوبی پوشش می دهد!!!


3- رتبه بندی با شرایطی که هنوز هیچ نامه و بخشنامه رسمی برایش صادر نشده است ایا واقعا جوابگوی تبعیض های صنفی جامعه خدوم فرهنگی خواهد بود ؟ 


4- ماه اخر فصل تعطیلات تابستانی است ، کمتر از یک ماه به بازگشایی مدارس مانده است ، به گمانم اگر به شعار "" آرامش در حوزه آموزش و پرورش "" ایمان داریم ، باید کاری کنیم که از هر حیث این  آرامش کم سو شده به چراغ پر نور آموزش و پرورش برگردانیم.


5- در تورم فعلی جامعه و با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی ، افزایش چند در صدی حقوق به گمانم هرگز کارساز واقعی نخواهد بود. اینگونه به نظر می رسد که باید برای تکریم این قشر مهم و  انسان ساز فکری نو و طرحی بکر اندیشیده شود. 


6- معلمی را همپایه شغل انبیا گرفته اند و این قداست بی شک خود ارزشی شگرف در میزان رضایتمندی جامعه فرهنگی دارد. اما همان پیامبری که معلم بشریت بوده است فرموده اند : کاد الفقر ان یکون کفرا           پس نباید از نقش بی بدیل اقتصاد در کنار فرهنگ به سادگی گذشت .


نظرات 1 + ارسال نظر
نوت نویس بیکار جمعه 13 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 21:19

طرح رتبه بندی که خواجه حافظ شیرازی هم به گوشش رسید و نفعی از اون به فرهنگی جماعت نرسید. آرامش در آموزش هم پتکی شده بر سر آشنا و غریب و دور و نزدیک به آموزش و پرورش، بسیاری انتقادات رو با انگ ندانستن و نافهمی منتقد خفه میکنن و یا بی ارزش جلوه میدن. وا امانا از نگاه بالا به پایین و اجرای مو به موی اوامر بالادستی‌ها،از هر ارگان و نهاد و سازمانی. همیشه تعامل و نجابت برابر با طاعت بی چون و چرا نیست، چه گویم که ناگفتنم بهتر است آقای عابدی.... هرچه بر لوح نظر پیاده شد روشن‌تر از روزه، چه سود که یا نمیبینند یا نمیخواهند ببینند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد