اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

پیامبر اسلام یا پیامبر انسان

 فردا به احترام میلادت ، جان را نوازشی دیگر خواهیم نمود ، سرشار از شور و شعف ، خلقت جسمت را نه تهنیت سرخواهیم نمود که برای خلقت روح سراسر نورت ، بشریت هنوز مات و مبهوت "" کنت نبیا و آدم بین ماء و طین "" است.


آری: 

تو را پیامبر اسلام نامیده اند و من نمی دانم این انحصار طلبی ، ارمغان کدام کج اندیشی پیروان تو در طول اعصار بوده است . من براین باور استوارم که تو هرگز پیامبر اسلام نبوده ای زیرا:


1- اسلام دین انسان است و انسان کامل در اسلام کامل تجسم می یابد ، محدود کردن پیامبری با این عظمت به اسلام و مسلمانان به گمانم ، اجحافی است در حق آن ابر مرد بشریت.



2- او را رحمه للعالمین فرستاده اند ، نه رحمه للمسلمین ... گاه الفاظ حاکی از باورهای عمیق قائل  آن دارد و مدتها است براین اندیشه ام که "" محمد امین "" مردی برای تمام فصول و تمام جهانیان است. 

می توان او را در همه جای دنیا و در همه اعصار عرضه کرد. شناساند و بر کرامت های انسانی تحقق یافته در رفتارش ، فخر فروخت. 


3- "" پیرو "" بودن یک شعار نیست ، یک شعور برخاسته از باور عمیقی است که تا در جان کسی رسوخ کند؛ مسبب تغییر رفتار نخواهد شد.

و به راستی مدعیان اسلام در تمام دنیا تا چه میزان خود را "" اشبه "" به ولی نعمت خود - پیامبر خوبی ها - کرده اند . از شیعه گرفته تا سنی ، هرکس که ادعای پیروی دارد ، بی شک باید در "" رفتارش "" تجدید نظر کند.


ما "" شین "" هستیم  یا "" زین "" و پاسخ این مهم  ، نجات بشریت را به دنبال دارد. اما این روزها به جای ترویج مهربانی و "" رحمت "" مروجان کدام سنت حسنه نبوی شده ایم ؟؟ 


ای رسول رحمت:


ما را به همان سنت حسنه ای رهنمون ساز که خود 63 سال نماد رحمت و مهربانی جسمانی و قرنهاست سمبل روحانی آن بوده ، هستی و خواهی بود. 


آمین 





-------------------------------------------

عَنِ الْاِمامِ الصَّادِقِ - علیهِ السَّلام - قالَ:« یا مَعْشَر الشِّیعَة!ِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَینا کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً.»

امام صادق - علیه السلام - فرمودند: ای شیعیان، شما به ما منسوب هستید، پس مایه زینت ما باشید نه مایه آبرو ریزی ما.

نظرات 2 + ارسال نظر
موش کور شنبه 20 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:52

سلام استاد گرانقدر
به نظر بنده منظور از پیامبر اسلام یعنی پیامبری که دین اسلام را برای همه بشریت به ارمغان اورد نه آن تفسیر تحت اللفظی که حضرتعالی در مقدمه و بند یک بدان اشاره فرموده اید .

موش بینا سه‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1393 ساعت 00:52

خدا وکیلی این اسلام و پیامبرش رو اگه بفشاری یه ذره نم پس میده؟
خواهش با عقل و خرد حرف بزن نه با احساسات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد