اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

کدام می روند ، شورا یا شهردار!!!!!!

این روزها اگر سری به راه روهای شهرداری زده باشید ، جسته گریخته پچ پچ هایی در خصوص رفتن شهردار فعلی و آمدن شهردار جدید می شونی ، هرچند برخی اهالی شورا در تایید تا رد این خبر محتاطانه عمل می کنند وبرخی دیگر "" آقای  ش "" را نامزد برخی دیگر از اهالی شورا برای نشستن بر کرسی شهرداری می دانند.


مهم تعویض و یا تغییر شهردار نیست، از اهرم های قانونی یک شورا ، فرایند سوال ، استیضاح و عزل شهردار است و این بخشی از آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر می باشد آ آنچه مهم است فرایند شکل گیری برخی رفتارها از سوی هیئت نه نفره شورای اسلامی شهر اردکان است .


همه می دانند که شهردار قوی از دامن شورایی قوی برمیخیزد و اگر قرار است اهالی شورا کسی را دراین خصوص سوال و یا استیضاح کنند اول باید خود را سوزنی زده سپس دیگری را جوالدوز !!!!!


هنوز خاطره ها روشن است از اجماع نه نفره اهالی شورا بر شهردار فعلی ، چگونه می شود که نه نفر برکسی اجماع کنند و بعد کمتر از چند صباحی !!!!!!!!  این امور به دور از شانیت شورایی در حد نام اردکان می باشد 


اردکان این روزها به شهری کثیف ، بد نما و زشت تبدیل شده است ، کافی است سری به پروژ های نیمه تمام شهری نظیر خیابان شهید شاه بلی بزنید تا معنی زشت بودن شهر و نمای شهری را بعد از اجرای نیم بند یک پروژه بفهیمد ، اما این اردکان زشت نما ماحصل چیست ، ضعف شهردار یا ضعف مدیریت اهالی شورا !!!!!!!


چهار ماهی از حضور همه اهالی شورا از مراسم رونمایی از طرح های در حال اجرای شهرداری که به مناسبت هفته دولت با آن همه هزینه پوستر و بنر شده و در معرض دید عموم قرار گرفت می گذرد ، هرچند هرکس دستی برآتش شهر و شهرداری داشت می دانست همه این طرح ها در زمان شهردای قبلی یا مصوب شده بود یا کلید خورده بود ، اما در این چند ماهه کدام طرح به مرحله ای رسیده است که بتوانید با افتخار در معرض دید همشهریان قرار دهید. 


نمونه بارز آن مجموعه کاروانسرای سلطان در مرکزی ترین قسمت شهر است ، به عنوان یک شهروند هرگاه از کنار این خندق عبور می کنم ، متاسف شوم که چرا برای  دادن پز کلنگ زنی همیشه در صحنه هستند اما برای پیگیری مجدانه امور ....... !!!!!!!


جسته و گریخته برخی دوستان شورای شهری هرگاه فرصتی می کنند دم از استعفا و ترک شورا می کنند ، اتفاقا می خواهم به این دوستان پیشنهاد کنم "" به عمل کار برآید به سخندانی نیست "" اگر در محیطی واقعا نمی توانید کار کنید چرا اعتبار و حیثیت شخصی و شغلی خود را به مزایده همنشینی با کسانی گذاشته اید که به زعم شما در شان شما نیست !!!!


نگاهی اجمالی به ترکیب کمیسیون های شورای اسلامی شهر نشان از عدم ورود کارشناسان و نخبگان شهر به عنوان اعضاء اصلی کمیسیون ها دارد. بدنه اصلی کمیسیون ها را خود افراد شورا تشکیل می دهند و جز گاه به گاهی که چند کارشناس به عنوان مدعو دعوت می شوند ، گردش افکار و ایده ها در تسلسلی نا متناهی به همان اعضاء شوار ختم به خیر می شود که در جای خود تامل دارد !!!!


اردکان شهر بزرگی است ، شهر بزرگ انسانهای بزرگی را نیز برای مدیریت می خواهد ، نمی توان زمان را سوزاند ، مردم توقعات بیشماری دارند ، نتایج نظر سنجی اردکان من از عملکرد شورای اسلامی شهر نشان خوبی است که در فضای مجازی چندان اعتیاری به عملکرد این دوستان نیست . 


البته پیشنهاد می کنم چنانچه شورا واقعا در پی کسب نظر مردم به عنوان ولی نعمت خود است ، خود نظر سنجی مکتوب از شهروندان اردکانی را برگزار کند تا نتیجه برهمگان هویدا گردد. آنچه می بییند نمایی از آخرین نظر سنجی اردکان من در خصوص عملکرد اهالی شورای شهر است .





و در پایان :

ضمن آرزوی موفقیت برای همه مسئولین شهر که بی شک قبول مسئولیت خود نوعی جانفشانی کاری است مخصوصا در این روزها سخت کاری ، تعامل و تفکر ، درایت و تدبیر بیشتری را برای همه این عزیزان آرزو مندیم.




نظرات 9 + ارسال نظر
!!!! جمعه 5 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:39

دوستان واقعیت این شورا اینه که شش نفر آن هیچ استقلالی از خود ندارند.حتی در بحث انتخاب ریاست شورا هم ما داریم میبینیم که به صورت فرمایشی رییس انتخاب می کنند.این شورا به واقع از شش نفر تشکیل شده و این شش نفر با سیاسی کاریهاشون کاری با سه نفر دیگه کردند که انگار اصلا این سه نفر حضور ندارند و عملا در تصمیم گیری ها بی تاثیر هستند.
و متاسفانه وقتی مردم افراد را بی هیچگونه تخصصی و فقط براساس محله گرایی انتخاب می کنند توقع بیشتر از این هم نمیره از آنها.
شهر ما درگیر یک دیکتاتوری هست متاسفانه...

مطلع جمعه 5 دی‌ماه سال 1393 ساعت 22:48

عابدی جان مدیر محترم فکر می کنی کدوم انسان کاردان ولایق و کار بلد میاد زیر دست اقایون شورا کار کنه این اقایون شورا مشکلی ندارن بخدا ۰ مشکل از ماست که این اقایون رو انتخاب و به مسند نشوندیم ۰از قدیم هم گفتن خود کرده را تدبیر نیست برادر جان این اقایون که به دست خود نیومدن راس کار انتخاب ماها بودن ۰حالا همه ی مردم شدن توابین ۰توبه کنندگان که بعد از اینکه کار از کار گذشته بیدار شدن و دارن صورت مسعله رو پاک می کنن۰برادر جان از ماست که بر ماست۰

رضا پاک سرشت شنبه 6 دی‌ماه سال 1393 ساعت 17:10

وقتی سیاست بادین ومذهب مردم بازی میکنه اونوقت کسایی میان سرکار که تو جامعه بیشتر میکروفن بدستند مثل مداحان عزیز که شورای شهررو بدست کرفتند اخه نوحه خوان روچه به اداره شهر...

جواد یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:32

آقای عابدی در یک کلام باید گفت شورا ها جز تحمیل هزینه اضافی هیچ منفعتی برای مردم ندارد ای کاش این اصل هم مثل بسیاری از اصول قانون اساسی به دست فراموشی سپرده میشد شورایی که قرار باشد اعضای آن با تعصب محله ای و یا به واسطه صوت خوش و ...وارد شورا شوند باید درش گل مالید
والسلام

ali یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 18:10

جناب عابدی عزیز تو هم داری جوش خود مزنی و گرنه کارید خیر شر نبود

همشهری دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1393 ساعت 21:19

با سلام! اصل شورا یکی از اصول قانون اساسی است که این حق را به مردم داده تا در فرایند مدیریت شهرشان خودشان تصمیم گیر باشند. آنچه مهم است اینست که اگر خطایی صورت میگیرد مردم متوجه بشوند و در انتخابهای بعدیشان خطای خود را اصلاح کنند وگرنه حذف شورا با تعطیلی این اصل قانون اساسی راه حل نیست. این موضوع نشان میدهد که مردم ما هنوز به آن حد از بلوغ نرسیده اند که انتخابهایی فارغ از تعصبات محله ای و سیاسی داشته باشند و این شورا آشی است که خود مردم پخته اند. حال راه حل چیست؟ با تعطیلی شورا مردم بالغ نمیشوند، رشد نمیکنند. بجای پیشنهاد تعطیلی شورا کاری بکنیم که مردم به بلوغ سیاسی و اجتماعی برسند. البته مردم باید یاد بگیرند اگر کسی را انتخاب کردند، هر اتفاقی ناشی از آن انتخاب برایشان بیفتد بدانند که دارند نتیجه عمل خود را میبینند. همانطور که با رای دادن به احمدینزاد در انتخابات ریاست جمهوری این تورم و گرانی بر عهده مردم تحمیل شد ولی چه باک که خود کرده را تدبیر نیست.

جواد سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 01:43

سلام. شنیده شده شما برای مدرسه xمبلغ y خواسته اید و فقط مبلغ q داده اند و به این دلیل اعتراض شما بلند شده. صحت دارد؟

جواد عزیز:
اگر شورا پولی داده است اعم از x y یا q اسنادش را منتشر کند

اردکانی سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 19:20

با سلام
میدونم این نوشته ربطی به مطلبتون نداره اما چون دیدم در فضای مجازی خیلیا از این مسئله گله دارند خواستم تلنگری باشه به خود ما مردم شهر: دوستان و مردم عزیز اردکان چرا همیشه به مسئولان میگوییم که چه کاری درست است و چه کاری نادرست و همیشه انتظار داریم که آن چیزی را که ما می پسندیم و درست می انگاریم ایشان نیز درست بدانند. اانسان همیشه جایزالخطااست و مسئولین نیز بالطبع از این حیث مستثنی نیستند. چرا برای یک بار هم که شده خودمان دست به دست هم نمی دهیم و اتفاقی را که از نظر اکثریت مردم اشتباه است و از نظر مسئولان درست و شایسته به مقابله با آن بر نمیخیزیم راهکار آن نیز بسیار ساده است هرکسی که واقعا اایمان دارد که اجرای فاضلاب به ضرر شهرمان است نسبت به اتصال آن اقدامی انجام ندهد و فاضلاب خویش را به شرکت گندله هبه نکند کافی است کمی دوستان در شبکه های اجتماعی (فیسبوک- واتس آپ - وایبر - لاین و غیره ) در این زمینه فعال شده و مردم را آگاه نمایند و از ایشان بخواهند که به اتصال فاضلاب شهری نه بگویند. به خدا که تنها راه نجات شهرمان از این اتفاق شوم تنها و تنها آگاهی عموم مردم و همیاری همه در این امر می باشد وگرنه تا قیام قیامت نیز عده ای داد و بیداد کنند نه تنها مسئولان گوش شنوایی ندارند که حتی با القابی بد و سخیف نیز مورد لطف قرار خواهیم گرفت. بنده از همین امروز حداقل برای خانه خودم چنین تصمیمی گرفتم و اجازه اتصال فاضلاب شهری را به شرکت پیمانکار ندادم. اگر واقعا راست میگوییم و ناراحتیم پس همراه شوید.

رضاپیری چهارشنبه 10 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:55

سلام .برادرعابدی نمی دانم چرا همه گیرداده اند به اعضای مداح شورا . چرابه اعضای روحانی شورا اعتراضی ندارند یعنی تخصص آنها بیشتراست ؟ترکیب شورا درسراسرایران همینجوری است تهران هم آقایان رضازاده-دبیر-جدیدی -ساعی ازقشر ورزشکارومختاباد ازقشرهنر انتخاب شده اند که تخصص آنچنانی درشهر وشهرداری ندارند . واقعیت اینجاست چون شورای شهر کارخاصی انجام نمی دهد ووظیفه آنچنانی ندارد بزرگان و نامداران هر شهرستان درقواره خود نمی بینند که عضوشورا شوند به همین دلیل ترکیب شورای شهر کلیه شهرها متشکل از کسانی است که بیشتر درمعرض دید مردم هستند اعم از روحانی-مداح- ورزشکاروهنرمند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد