اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

الگویی مناسب برای مسئولین شهرمان


قبل از شروع ماه خون و قیام محرم ، اردکان من کوشید تا با رایزنی و صحبت با برخی از بزرگان شهر منجمله شهردار محترم و روحانیت معزز ، در راستای حذف سنتی سیئه به زعم خویش گامی هرچند کوتاه بردارد.


بازخورد این درخواست عمومی برای حذف " کشتار دام در ملاء عام " را به راحتی می توان در نظر سنجی گوشه همین وبلاگ مشاهده کرد.



اما ظاهرا عزمی جزم از طرف مسئولین برای اجرایی شدن این مهم نبود یا لااقل عزمشان در ملاء عام نبود.



تصویر بنری که مشاهده می کنید از سطح شهر میبد گرفته شده است و به نظر نگارنده باید  به مسئولین ارشد این شهر تبریک گفت.


دراینکه تا چه حد این طرح موفق بوده است بحثی دیگر است اما در اینکه پلیس و دادگستری این شهر علنا وارد معرکه شده و شهرداری آن شهر را تنها نگذاشته اند واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.


کاش مسئولین ارشد شهر ما نیز از رسوم و فعل های خیر شهر همجواز الگو برداری می کرده و کمی به خود می آمدند. 

.

نظرات 8 + ارسال نظر
مروارید چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 20:31

سلام.شماکه این بنررودیده بودین چرازودتراعلام نکردین؟!اگه زودترگفته بودین که تومیبدچنین کاری کردن بدون شک مسولین که نمیخوان عقب بمونن یه فکری میکردن.میدونم درچنین صورتی قضیه چشموهم چشمی میشدولی نتیجه ایی که به دست میومد خوب بود!!ا
این دفه یه کوچولو دیرعمل کردی استاد.

دوست عزیز : میبد ستاد پیشگیری داره "" اردکان من "" باید اونو تو اردکان فعال کنه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

علی پنج‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:16

مسئولین و مردم ماخیلی با فرهنگ تر ند ونیازی به تهدید نیست.
امسال من که جای ندیدم و اگر هم بوده خیلی کم بوده

رز آبی پنج‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:22

وقتی کوتاهی از مسئولین شهر دیده میشه بهترین راه اینه که بزرگای هر هیئتی خودشون دست به کار بشن و جلوی این کار را بگیرن . و بعدش دست مسئولینو بگیرن و بیارن و بهشون یاد بدن که چه جوری باید عمل کنن .

نوت نویس بیکار پنج‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 21:31

توهین به شخصیت مسئولین شهر نباشه، ولی من به شخصه چشمم آب نمیخوره ردای مسئولیت خیلی واسشون مناسب باشه.این رو از برخوردهای نزدیکی که خودم و اطرافیانم با این آقایون محترم داشتیم میگم.
ولی امسال خیلی ذبح تو خیابونا کم شده بود خداییش.

مروارید جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 20:37

سلام .نه منظور من این نبوده که شمابایداین کارومیکردین اما بایدزود تربه مسولین ندا میدادین که انجام بودن.بهرحال امسال گذشت وخداروشکرمن که خون ریزی انچنانی ندیدم ومردم خود دست به کارشده بودن به گمونم این برگرفته میشه ازنظرسنجی شما.

ذوست عزیز
حقیر حدود یک ماه قبل از آغاز محرم حضورا این موضوع را با شهردار محترم در میان گذاشتم و ایشان ضمن استقبال تنها به خالی بودن پشتشان اشاره کردند.

اردکانی سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:08

سلام
اصولا مسئولین خودشان باید در این زمینه ها پیش قدم باشند و فرهنگ سازی کنند . دم اغا مرتضی گرم که یک تلنگری زد بابت اینکار .
مگمگ خبرداری چند روزه جلو کشتار گاو وشتر توی کشتارگاه اردکان و میبد گرفتن !!!!!!!! گفتن قصابهای ما باید گاو و شترشون پشت کنن ببرن جاده طبس اونجا بکشن بیارن . همیرو گوشت گرونه وای به حالی که کرایه حمل از اینجا تا کشتارگاه صنعتی و بالعکسش و هزینه کشتار اونجا هم بخان اضافه کنن ( کشتار بوسیله خود قصاب انجام نمشه دام تحویل مدن گوشت تحویل مگیرن . قصاب یزدی هم باید نونش از جیب ما دربیاد . ما به همین کشتارگاه باصطلاح غیر بهداشتی و صنعتی راضی هستم . از باقی صنعت چه خیری دیده شهر ما که مخان کشتارگاه هم صنعتی کنن . والله بخدا )

کمی مطلع چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 13:34

از ابتدا که این پست را نوشتید بارها برای نوشتن این پیام با خودم کلنجار رفتم ولی امروز بالاخره تصمیم به نوشتنش گرفتم : آیا در ایام محرم الحرام در شهر اردکان در این یکی دو سال گذشته نبوده اید ، یا چشمانتان بسته بوده است ، قطعا مطلع نیستید ، چند سالی است که کشتار در ملا عام در جلو دستجات عزاداری دراردکان ممنوع است وانجام نمی شود ، موردش را سراغ دارید بفرمایید تا مسئولین برخورد کنند.
محض اطلاع شما دوست عزیز و پیام گذارندگان عرض کنم که مسئولین اردکانی در استان جزءاولین کسانی بودند که سنگ بنای جلوگیری از کشتار دام در جلوی دستجات عزاداری را گرفتند و خدا خیرش دهد دکتر پورهاشمی ریاست محترم شبکه بهداشت ، آقای حاجی اسماعیلی رئیس سازمان تبلیغات و دادستان قبلی که در این زمینه حسابی مایه گذاردند و چند سال پیش برای اولین بار در استان این طرح اجرا شد و هر هیئتی که کشتار را انجام می داد مسئولی هیئت به عنوان پاسخگو به دادگاه احضار می شد و از آن پس به بعد با مدیریت مسئولین هیئت ها کم کم کشتار دام در معابر عمومی و هیئات مذهبی کم شد و آنچنان که بنده مطلع هستم بر اساس مصوبات شورای خاصی که در این خصوص در اردکان تشکیل شده است این عمل جرم محسوب می شود و در صورت بروز با اقدام کنندگان برخورد می شود.
همه هیئاتی ها هم این را می دانند.
لطفا کمی دقت نمایید و اطلاعات خودتان را بیشتر کنید و اقدامات و فعالیتهای مسئولین را به سادگی زیر سئوال نبرید.

ممنون از نظرتان
قضاوت و جواب شما را به کسانی واگذار می کنم که در شهر حضور دارند

محمد چهارشنبه 28 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:40

من به عنوان میبدی و یک هم وطن می گویم طرح در میبد خوب اجرا شد ولی با درس گرفتن مسئولین از هم موافقم .مسئولین میبد هم باید از مدیریت اردکان درس بگیرند و همه با هم ایرانی آباد داشته باشیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد