اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

از یونان کوچک تا تعطیلی مراکز آموزش عالی

روزگاری نه چندان دور اردکان را نمونه ای بارز از توسعه "" آموزش عالی "" در استان می دانستند ، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی مراکز آموزش عالی اردکان گوی سبقت را از رقیبان خود ربوده بودند ، از دهه شصت و تربیت معلم شهید بهشتی گرفته تا مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه (س) هرکدام به زعم خویش جایگاهی نکو در توسعه فرهنگ و ادب این شهر ایفا نموده اند.



اما اکنون و با توسعه نه چندان متوازن صنعتی شهر ، ظاهرا چندان رمقی برای برخی از این مراکز نمانده است. دانشگاه آزاد اولین قربانی بود ، هرچند شاید برخی سیاست های متخذه در دولت های گذشته مزید بر علت بی رونقی دانشگاه آزاد اردکان شد اما آنچه اکنون حسرت برانگیز است ، رکود این مرکز می باشد.



و اکنون نوبت به دانشگاه علم و هنر اردکان است که یکی یکی رشته های خود را تعطیل کرده و یا دو دستی به مرکز استان هبه نماید.


دانشگاه فرشی   که روزگاری بعد از دانشگاه کاشان قویترین دانشگاه تخصصی فرش ایران بود اکنون باید درب کلاس های خالی خود را ببندد.


به هرحال باتوسعه این روند ، به نظرم آینده درخشانی برای شهری که روزگاری به "" یونان گوچک "" مشهور بود دیده نمی شود.  


امید می رود مسئولین محترم شهر یا مردم را قانع کنند یا جلوی فاجعه را بگیرند. 





نظرات 6 + ارسال نظر
دانشجو چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:18

آره این یه فاجعه ی بزرگ براهنرشهرمونه .تعطیلی لین دانشگاه باعث میشه من هنرجوی بومی مجبوربشم تاسختی زیادی تحمل کنم وبعدهم حقیقتا صرب المثل آب درکوزه وماتشنه لبان میگردیم صدق کنه .یکی به داداین دانشگاه برسه

یه هنری چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:26

سلام .این ازاینکه یه مدت وردبرداشته بودن که هنرستانمونوتعطیل کنن اینم ازحالاکه دانشگاه فرشوکه چندتا دوستای من با دلخوشی به همین دانشگاه اجازه کنکور دادن روازخانوادهاشون گرفته بودن تعطیل کردن اماحالابیچارهامجبورن برن شهرای دیگه حالااگه خانوادهاشون اجازه ی تحصیل تویه شهردیگه بهشون ندن آیابستن این دانشگاه مانع ازتحصیل این عزیزان نشده؟چه کسی پاسخگوی این فاجعه است؟

حق طلبی پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:13

سلام استاد
قضیه حادثه ای که چندروز پیش در یکی از مدارس اردکان اتفاق افتاد و منجر به مصدومیت شدید یکی از دانش آموزان شد چه بود ؟ مسبب حادثه چه کسانی هستند ؟ مدیران مدرسه یا ..... ؟

بنده نیز تنها کل جریان را نشیده ام و از جزییات آن خبر ندارم.

در مورد مقصر هم اینگونه نمی توان نظر داد اما برای دانش آموز عزیزی که به گمانم فامیلش دهقان هم باشد آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم.

تدبیر و امیدی پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:51

ناامیدی در دولت تدبیر وامید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کمالی یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 14:22

از مسیولین شهر فقط پاسخگویی و اقناع مردم را نخواسته باش اخه اینها خو مستقل نیستید هر کدومشون از طرف کسی معرفی شدند هیچ کار مفیدی هم تا به حالا انجام نداده و نخواهندداد شما چند وقت پیش تعطیلی این مرکز آموزش عالی را متذکر شده بودید تا تعطیلی نهائی راهی نیست و مسئولان هم این راه رو خوب بلدن
اصلا کار خیر کردن برای اردکان نتیجه آش همینه آقای متولی زاده این همه امکانات فراهم نمودند برای دار الفنون فرش اما ما ها با عدم مدیریتمان نتوانستیم این مجموعه را حفظ کنیم متاسفم ....

مغضوب یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 21:51

د ر مورد اتفاق امیر حسین دهقان خاستم بگم تو سالن طراوت بوده اونم ساعت ورزش وبازم بگم که مقصر خودشون بودن که به تیر دروازه آویزون شدن.خوشبختانه حالشونم خوبه اومدن تو بخش (دو روز تو ICU بودن) و در ضمن آقای محترم اگه اوضاع و احوال آقای کمالی مدیر مدرسه رو تو این چند روز دیده بودین نمیخاستین تقصیرا روبه گردن مدیر بندازید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد