اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

کمای مطبوعات اردکان

بی شک تعدد ، تکثر و تنوع مطبوعات کاغذی  یکی از عوامل موثر در شناسایی سطح """ فرهنگ """ یک جامعه محسوب می شود.



زمانی اردکان بر خود می بالید که جزو اولین شهرهای استان بود که مطبوعات مکتوب قابل قبولی داشت و دوستان عزیزی با همه مشکلات فرا روی تهیه وچاپ این نشریات ، میدان را خالی نکرده و در ارتقاء سطح فرهنگ شهر و حتی استان تمام هم و غم خود را به کار گرفته بودند. 



اما اکنون انگار روزگار خزان زده مطبوعات شهر فرا رسیده است. فصل سرد بی رونقی و حتی "" بی چاپی ""


"" روز دوم "" و  "" آیینه "" انگار انتظار چاپ مجدد را خیلی قریب نمی بینند ،"" مروت"" بیشتر آگهی نامه شده است تا تولید محتوا،"" کوثر"" با همه تلاش های خانم خدایی که جا دارد به عنوان تنها زن مدیر مسئول نشریات استان واقعا  خسته نباشی  دریافت کند ، کج دار و مریض به کار خود ادامه می دهد.


""سیما"" که اولین بود ، با همان قالب و مطالب دهه هفتاد چاپ و منتشر می شود که جذابیت بصری خود را از دست داده است ، در مورد جذابیت محتوایی باید خوانندگان نظر بدهند. 


و اما دلمان خوش بود که با وزیدن "" نفس تازه "" اردکان اولین مجله وزین خود را به خود دیده است اما حیف و صد حیف که این طفل خرد، در ابتدای راه با کوهی از مشکلات عرصه را ترک کردو اکنون آنقدر بد و دیر منتشر می شود که به راحتی می توان گفت اصلا منتشر نمی شود.


اکنون یک اردکان هفتاد هشتاد هزار نفری مودنده است و هیچ نشریه تقریبا فعال و اثر گذار.


چه کسی پیگیر و جوابگوی این کمای فرهنگی شهر است ؟؟؟


.

نظرات 8 + ارسال نظر
ابوالفضل عامری سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 23:56

آقا عابدی دبیر هیت فوتبال شدی خوب یکی هم نشریه بزن هزار ماشاالله شما و محمدجواد عابدی دست به قلم هستید همت کنید وپای گذار یه نشریه عالی باشید
ذره را تا نبود همت عالی حافظ
طالب چشمه خورشید درخشان نشوی
این چیزی بود که شما یاد ما دادید.....................

برادر ممنون از نظرت
در مورد دبیری که باید عرض کنم خیلی وقته عطایش را به لقایش بخشیده ام
در مورد نشریه هم راه سخت است و پای لنگ

تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

محمودا چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:57

سلام
اینها از نتایج سحر دولت تدبیر و امید است ...
این آرامش و امید! در سایه تعطیلی مطبوعات حاصل می شود.

علی چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:43

اقای عابدی عزیز متاسفانه در شهر ما داشتن رسانه خیلی گران تمام میشه برات از نظر مالی نه ولی از نظر روحی روانی چون مجبور ی فقط تمجید کنی و حق را زیر پا بگذاری چون یک عده ای هر کاری که در شهر انجام میدن عین حق است و هر کاری که گروه مخالف انجام می دهد عین باطل وهر دو گروه چپ و راست اردکان به نظر من بزرگترین خیانت رادر حق مردم اردکان میکنند چون فقط به دنبال سیاسی کاری هستند یک عده ای که از نون آب افتاده اند مقاله تدبیر وامید واقعیت یا توهم مینویسند آن طرف دیگر که به نون ونوا رسید ه اند مقاله تدبیر وامیدمان را هدف گرفته اند می نویسند واینجا جای حق وحقیقت خالیست و مردم اردکان در آتش سیاست این دو گروه می سوزند وسران هر دو گروه در تهران مشغول گذران زندگی خود درسایه اختلاف من وتو هستند ببین این دوگروه چه برسر نیرو های ارزشی آورده اند جانبازان که سرمایه کشورند را به چند گروه تقسیم کرده اند دوستانی که دیروز در جبهه افتخار ها آفریده اند اکنون در شهر ما به چند دسته تبدیل شده اند چند تا طرفدار آقای... یک عده دشمن .... ویک عده هم به کنجی خزیده اندو مناظره گر رفتار واعمال همسنگران خودنند ودر این میان وای به حال ما مردم ا ردکان

حقیقت جو چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:40

سلام
1- اندرحکایت آگهی نامه مروت همین بس که برخی از اعضای هیئت تحریریه یا انصراف خود را از ادامه همکاری با حسن مروتی (مدیرمسئول) اعلام داشته اند و یا در حال ترک همکاری هستند .
2- درخصوص سیمای اردکان ، اگر تغییراتی در نحوه چاپ و طراحی آن روی دهد هنوز می توان امید به فعالیت اثرگذار ان داشت .
3- آیینه نیز به نظر در حال گذر از دوران افراط و تفریط است و منتظر اندکی مهلت تا بتواند به حیات چندساله خود ادامه دهد .
4- نفس تازه هم چون از ابتدا تمرکز خاصی بر روی آقای حاج م . ر . د داشتند موفق عمل نکردند و نیامده رفتند .
5- درخصوص ماهنامه کوثر نیز چون مدیرمسئول محترم بسته فکر می کنند و زمینه برای همکاری سایر فعالان این عرصه وجود ندارد ، اینگونه می شود که کج دار و مریز به فعالیت خود ادامه می دهد . مگر چقدر مخاطب زن مشتاق و خواننده داریم که ایشان مدعی دفاع از حقوق زنان می باشند ؟
و از همه مهمتر اینکه مدیران مسئول مطبوعات یا بخاطر پول است که کار می کنند و یا بخاطر پول نمی توانند به حیات خود ادامه دهند .

علی کمالی چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:55

سلام استادجان
درمورد آگهی نامه مروت باید به شما آفرین گفت . درست زدید وسط خال ، مروت دیگر حرفی برای گفتن ندارد .

برادردهه هفتاد چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 18:02

سلام جناب استادعابدی عزیز.رطب خورده چون منع رطب کند.استادعزیزشماهم که به این رخوت دچارشدیدودیگرمطلبی ازجنابعالی وبرادرگرامتان درهیچکدام ازنشریات شهرندیدیم پس نبایدبردیگران وبی محتوایی نشریات خرده گرفت چرااساتیدی چون شما و.....که باعث جذابیت وپرمحتوایی روزنامه ها ونشریات شهرمیشدیدپای کشدید وبه یکباره دست ازقلم شستیدوبه دامان تارنماهای مجازی دست انداختید.جناب بایدابتدا ازخودتان شروع کنیدبعدازدیگران.یاحق

برادر عزیز:
عدم کتابت حقیر به ضعف مدیریت برخی از نشریات بر می گردد.

بگذار بیش از این نگویم

محمد . ک . ا پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:54

سلام و درود
وقتی روز خبرنگار دست مایه ای می شود برای تجلیل از غیر فعالان و خبرنگاران !! دیگر نمی شود بیش از این انتظار داشت . خدا برکت ویتامین (پ) بدهد : پول ، پارتی ، پررویی - مدیریت ضعیف سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد نیز مزید بر علت است . بگذار بیش از این نگویم .

موش موشی پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:57

وقتی از تشکیل بانک جامع خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات عاجز می مانند و فقط وعده های سرخرمن برای رسیدگی به وضعیت رفاهی این عزیزان می دهند دیگر چه می توان گفت . نشریات ما شده اند فقط چاپ آگهی و بس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد