اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

لیگ برتر ، ناگفته هاو گفته ها


ادامه مطلب........


 

 


متولد 1350 است و عشق والیبال او راز 8-7 سالگی به سمت توپ و تور کشاند. سالهای زیادی کاپیتانی تیم آموزشگاههای یزد در مسابقات کشوری را عهده دار بود و در سال 1372 که به عنوان پاسور برتر کشوری به اردوی تیم ملی راه یافت  ، به خاطر همزمانی با ازدواجش ، قید تیم ملی را زد.

شش سال بعد در کسوت مربیگری درجه 3 کار جدید خود را در عرصه والیبال شهر شروع کرد. شروعی که در سال 88 او را به تاسیس باشگاه فرهنگی ، ورزشی شفق کشاند. همان باشگاهی که اکنون تیمش دو سال متوالی به لیگ برتر والیبال کشور راه می یابد اما .....

فرصتی دست داد تا شبی بعد از افطار ساعاتی را در خدمت جناب آقای مهدی شاکر ، سرپرست محترم تیم والیبال پیشگامان شفق اردکان باشیم. آنهم در محلی معنوی به نام مسجد آرد و خرما ( کوچکترین مسجد ایران ) که در جای خود باید مفصل به آن پرداخت . آنچه در ذیل می خوانید ماحصل گفتگو و مصاحبه دوساعه من با ایشان می باشد. امید که ورزش دوستدان اردکانی ، پاسخ سوالات خود رادر این گزارش بیابند.


کمی از پیشینه باشگاه شفق بگویید؟

شفق اردکان کار خود را در سال 88 با شرکت در زیرگروه دسته اول شروع کرد. سالهای 89 و 90 در دسته اول بدون کسب عنوانی به کار خود خاتمه داد اما در سال 91 نایب قهرمان و سال 92 هم به عنوان قهرمان دسته اول کشور شناخته شد.


چرا پیشگامان وارد گود ورزش اردکان مخصوصا والیبال شد؟

همه مردم و مسئولین شهر با توجه به سابقه درخشان اردکان در والیبال استان ، خواهان تشکیل تیمی قوی و منسجم در حد قهرمانی بودند ، بعد از رایزنی های مختلف و مخصوصا پیگیری های جناب آقای تابش ، پیشگامان به عنوان اسپانسر اصلی این تیم انتخاب شدو خوشبختانه این انتخاب به رشد وتعالی والیبال تیم کمک شایانی کرده است که نتایج دو سال اخر گواه این مهم است.




در خصوص شرکت پیشگامان شایعات زیادی در شهر و فضای مجازی رد و بدل می شود ، خواهشا آنچه در حیطه اختیارات و توان شماست ، پاسخ گویید

همچنانکه گفتید تا جایی که بتوانم پاسخگوی سوالات مردم  در این خصوص خواهم بود.


برخی براین باورند که دو سال است پیشگامان امتیاز لیگ برتری والیبال اردکان را به قیمت 800 میلیون تومان می فروشد و به نوعی  با حضور اردکان در لیگ برتر کاسبی می کند

متاسفانه کسانی که یا اطلاعات نادرست و یا غرض های درستی دارند به این شایعات دامن می زنند . هرچند در سایت فدراسیون والیبال به نوعی روی امتیاز تیم های قیمت گذاری شده است مثلا لیک برتری 800 میلیون و دسته اولی 400 میلیون  اما با توجه به شرایط نقل و انتقال امتیاز تیم ها عملا کسی حاضر به پرداخت این مبلغ نمی شود .تیمی مثل بانک کشاورزی که سال گذشته کلا 900 میلیون برای تیمش هزینه کرده است چگونه می توان پذیرفت که 800 میلیون امتیاز خریده باشد.

 

داستان زمین واگذار شده به پیشگامان و فروش آن توسط پیشگامانی ها چیست ؟

به عنوان یکی از مسئولین تیم که تا حدودی در جریان این مسایل هستم باید تاسف شدید خود  را ازاین نوع شایعه پراکنی ها ابراز کنم. مسئولین شهردرسال 91 سه نقطه را پیش نهاد نمودند ، حوالی میدان خرانق ،  حوالی مسکن مهر و پشت باشگاه سوارکاری سید الشهداء که متاسفانه به هیچ عنوان ارزش سرمایه گذاری از طرف شرکت پیشگامان را نداشت ، مطمئین باشید هیچ زمینی واگذ ار و هیچ زمینی فروخته نشده است.


برگردیم به سوال مهم و اساسی که دل مشغولی همه هواداران می باشد ، چطور شد که امسال هم دوباره به لیگ دسته یک برگشتید؟

10/1 93 اولین جلسه در خصوص حضور درلیگ برتر با حضور مسئولین شهر برگزار شد ، جلسات  متعددی در محضر عالی ترین مقامات شهرواستان ازفرماندار گرفته تا استاندار برگزار شد و عزم همه برای حضور در لیگ برتر جزم بود تا اینکه در جلسه با حضور فرماندار مقرر شد که صنایع اردکان مبلغ 2 میلیارد و شرکت پیشگامان هم مبلغ 1 میلیارد سرمایه گذ اری کرده و هزینه حضورتیم در لیگ برتر پرداخت شود.

متاسفانه این قول و قرارها با سیاه نمایی برخی در فضای مجازی و مخصوصا شبکه های اجتماعی تلفن همراه وانتشار صورتجلسه توافق فوق همه بر باد رفت. در این میان افرادی با پیش کشیدن مسایل حاشیه ای کار را به جایی رساندند که فرماندار محترم ، اعضای شورای شهر و... از سر قول و قرارهای خود گذشته و به حضور در دسته یک رضایت دادند . بگذریم از حرف و حدیث های دوستان که در فضاهایی نظیر واتس آپ چگونه بر طبل تفرقه بر مسئولین شهر می کوبد ، کسانی که شاید تا دیروز برای خود برو و بیایی داشتند و مشاور مسئولین شهر بودند و الان حتی بر علیه نماینده شهر مطلب پراکنی می کنند. بگذریم..



خیلی ها براین باورند که حضور والیبال اردکان در دسته یک و حتی لیگ برتر والیبال سودی برای افراد بومی و نسل جوان و نوجوان شهر ندارد. تیم با افراد غیر بومی بسته می شود و تنها اردکان به عنوان محل کسب درآمد بازیکنان غیر بومی شناخته می شود.

رکود چندین و چند ساله والیبال شهر دست ما در از زمینه بازیکنان بزرگسال بسته است ، تنها کاری که هیئت والیبال شهرستان مصرانه دنبال آن است ، کشف و استعداد یابی نوجوانان و جوانان مستعد اردکانی است که خوشبختانه بسیار عالی هم جواب داده است.

هم اکنون تنها در مدرسه والیبال ایفا سرام قریب به 150 نوجوان و جوان زیر نظر مربیان کارآزموده به فعالیت مشغول هستند. ضمن اینکه قریب به 60 نفر از استعداد های برتر در مدرسه والیبال پیشگامان به فعالیت مشغول می باشند. اینها خبرهای خوشی را برای والیبال اردکان درآینده ای نه چندان دور دارد.


خدا راشاکریم که در دوسال گذشته  دو نفر از نوجوانان و جوانان اردکانی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و حتی یکی از آنان ( امیر حسین طالبیان) سابقه حضور در مسابقات جهانی دانش آموزان در پرتغال را دارد.

اینها نشان می دهد که هیئت والیبال برای زنده کردن والیبال اردکان کارهای زیربنایی خوبی را شروع کرده است. با استمرار همین کارهای زیربنایی می توان انتظار داشت که چند سال آینده ، بومی ها تیم افزایش پیدا کنند .

ضمن اینکه هم اکنون ما چهار سهمیه جوانان تیم خود را با چهار استعداد آینده دار اردکانی پر نموده ایم ( امیر شکالی ، علی قاضی ، یوسف قاضی و امیر حسین طالبیان ) تا در سالهای آینده ، آنها بازیکنان فیکس تیم شده و برای شهرشان افتخار آفرینی کنند. اما هم اکنون به جد می توانم بگویم بازیکن بزرگسالی که در حد دسته یک ووالیبال ایران باشد( بجز یوسف قاضی )  در اردکان وجود ندارد.


دو سال برگزاری مداوم بازیها در تالار تختی توقع همشهریان و هواداران را برای بهسازی و نوسازی این سالن بالا برده است. بهرحال این سالن آبروی  ورزش شهر است ، در این خصوص چه اقداماتی صورت پذیرفته است؟


خوشبختانه امسال به همت و یاری شرکت ایفا سرام دست و رویی به سالن کشیده شده است که شاید در این سالها کم نظیر باشد ، ضمن اینکه انشاء الله با تکمیل سالن شهدای صدرآباد مسابقات دسته یک در این سالن 1200 نفره صدرآباد برگزار خواهد شد.

در خصوص مدارک مربیان بومی تیم هم اگر صلاح می دانید توضیحی بفرمائید تا برخی شک و شبهه ها برطرف شود.


سوال خوبی است ، خوشبختانه کادر فنی تمام بومی تیم از نظرمدرک فنی مربیگری مشکلی نداشته و در سطح بالایی از دانش و تجربه قرار دارند.

نادر قاضی که افتخاری برای ورزش استان می باشند و زحمت سرمربیگری تیم را به عهده دارند با داشتن مدرک کاتاگوری آسیا جزیی از بالاترین مدارک مربیگری بین المللی را در اختیار دارند.

حاج محمد سالک نیز با داشتن مدرک مربیگری درجه 1  ( که امسال به رده ملی ارتقاء خواهد یافت ) ، ضمن اینکه خود سالها در عرصه بازیکنی برای اردکان و استان افتخار آفرینی کرده است ، هم اکنون با دانش مربیگیری خود در کنار تیم مشغول فعالیت می باشد.


ودر پایان چنانچه صحبت خاصی دارید بفرمائید

وظیفه خود می دانم از همه عزیزانی که به هرنحو در رشد و تعالی والیبال اردکان موثر بوده اند ، تقدیر و تشکر نمایم. از بزرگان والیبال این شهر که سرمایه های ورزش این شهرند و از هوادارانی که اگر نبودند ، موفیقت های تیم طعم دلچسبی شاید نداشت.

http://axgig.com/images/84409625148349221286.jpg


همچنین جا دارد از زحمات و پیگیری های نماینده محترم شهر جناب آقای دکتر تابش ،  همراهی های مهندس رضایی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان ، مساعدت های آقای پیشکوهی پور مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیشگامان فرماندار محترم فعلی و سابق اردکان ، شهرداری و شورای محترم شهر اردکان ، ریاست محترم اداره ورزش و جوانان اردکان و همه عزیزانی که شاید نام عزیزشان از قلم افتاده باشد ، تقدیرو  تشکر می شود.



به امید روزهای خوب و بازگشت به دوران طلایی والیبال  بومی اردکان

 

 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
احسان چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:10

باسلام
تشکر میشود از سرپرست محترم تیم پیشگامان که با صحبت های خود ماو مردم اردکان را روشن نمود تا از کودرت ها و مشکلات پیش آمده جلوگیری شد.

.. چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:32

(!)تلویزیون آمد: .... خواب رفت!
(!)زنا آمد: .... ازدواج رفت!
(!)سود آمد: .... برکت رفت!
(!)مُد آمد: .... حیا رفت!
(!)فست فود و پرخوری آمد: ... سلامت رفت!
(!)رشوه آمد: .... حق رفت!
(!)دیر خوابی آمد: ... نماز صبح رفت!
(!)اسراف و مصرف گرایی آمد: .... قناعت رفت!
(!)قوم پرستی آمد:..برادری رفت!
(!)ماهواره آمد:...حجاب رفت!
(!)جوایز بانکی و گاوصندوق آمد:...زکات رفت!
(!)تلفن آمد:...صله رحم رفت!
اندیشه کنیم!!!
چه ها آمد،چه ها رفت....!؟

محمدحسین شاکر پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:46

با سلام
یعنی فقط میشود ابراز تأسف کرد از رفتار مسئولینی که با حرف و حدیث و یاوه فلان کس و بهمان کس پا بگذارند بر روی قول و قرار خویش و دل اکثریتی از مردم را بیازارند تا مبادا فلان فردی که به قول آقای شاکر فقط در پی منافع خویش میباشد ناراحت شود و خدای نکرده به پر قبای ایشان بربخورد. امیدوارم مردم در دوره های بعد انتخابات (علی الخصوص شورای شهر) دقت بیشتری نمایند تا افراد واقعا دلسوز و کاری را به عنوان نماینده خویش انتخاب نمایند تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

حسینوگ هسم جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:51

آغه عابدی چرا خودود نصف سرود پیده؟!!!

حیدر شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:48

بازم حرفای الکی و تکراری.کم کاری خودشون و مسئولین شهر رو چطور توجیح مکنن و به این و اون نسبت مدن!!

همشهری شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:31

اقای به اصطلاح حیدر....متاسفم برا طرز تفکرد...

ehsan شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 22:20 http://ardakan-history.mihanblog.com

لطفا با ما به تبادل لینک بپردازید..

بی کلاه دوشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:00

تا کی دروغ و دورویی!!
فغان از دست این مسوولین شهر.بخصوص شورای شهر!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد