اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

در مسیر توسعه پایدار ( 2)


اینجا اردکان است ، شهری  نیمه صنعتی با آسیب های کامل یک شهرصنعتی ،از آلایندگی زیست محیطی گرفته تا آلودگی های فرهنگی . اکنون چه باید کرد؟


آیا می توان این سرزمین را رها نمود و کوچ کرد ؟

آسمان جای دیگر چه رنگی است ؟

آیا واقعا نمی توان این شهر را دوباره ساخت ؟


بی شک نمی توان همه این مجموعه پیشرفتهای صنعتی را حذف نمود و یا صورت مساله را پاک یا نادیده انگاشت. اکنون باید پذیرفت که در شهری زندگی می کنیم که مسیر توسعه را می پیماید ، تنها باید بکوشیم این مسیر توسعه نامتوازن نگردد.


دراین میان وظیفه همگان سنگین می نماید. نباید همه مسئولیت را بر دوش مسئولین شهر نهاد و شهروندان  دست خودرا از دور بر آتش نگه دارند.

نه


هر خانواده اردکانی مسئول برگرداندن توازن به این توسعه است. از خانواده خود شروع کنیم


حفظ فرهنگ اصیل اردکانی و تاکید بر حسن های آن

دوری از ابتذال ها مدرن نظیر استفاده های نابجا از اینترنت ، ماهواره و...

آموزش فرهنگ صحیح استفاده تکنولوژی به فرزندانمان

تعمیق باورهای دینی در فرزندانمان

پرهیز از منکرات اجتماعی و تقویت معروف های آن

و...


همه اینها در سایه همت شهروندان می تواند ، اردکانی متوازن ساخته ، شهری که دیگر اقلیتی ، فرهنگ اکثریت آنرا به یغما نمی برند و خرده فرهنگ ها ، فرهنگش را متاثر از خود نمی کنند.

نظرات 16 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 18:34 http://www.jonbeshnet.ir/news/27860

جنبش اینترنتی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی
سلام
با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر همت و عزم ملی مردم و مدیریت جهادی گروه اینترنتی رهروان ولایت اقدام به راه اندازی صفحه ویژه برای این موضوع مهم تحت عنوان «جنبش اینترنتی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» کرده است.
لذا از تمامی فعالان فضای سایبر و فضای مجازی دعوت می کنیم با قرار دادن «لوگوهای جنبش اینترنتی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» در پایگاه های اینترنتی و وبلاگ های ما را یاری فرمایند.
شایان ذکر است، نام و نشانی پایگاه های اینترنتی و وبلاگ هایی که در این زمینه فعالیت کنند در صفحه ویژه پگاه گروه اینترنتی رهروان ولایت منتشر خواهد شد.
لذا خواهشمندیم پس از درج لوگو در سایت یا وبلاگ خود، در بخش نظرات «لوگوهای جنبش اینترنتی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اطلاع دهید.

http://www.jonbeshnet.ir/news/27860

[ بدون نام ] چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 18:41

از خانواده خود شروع کنیم؟؟؟؟

... چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 21:40

گفتین فرهنگ اصیل اردکانی، گمان نمیکنم فرهنگی که قبل از صنعتی شدن داشتیم هم اصیل بوده باشه به نظر نمی رسه حتی دین اکثریت مردم اسلام بوده ....
کما اینکه بعضی از هنجارهای به اصطلاح اصیل اشتباه هم هست مثل خیلی از مواردی که تو شهر های کوچیک میبینیم و گاه حالمون ازش بد می شه از خودمون شروع کنیم نه از خانواده....

محمد پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 18:39

سلام اقای عابدی .درباره ی بیمارستان خیری دکتر صدارت که قرار بود پشت بیمارستان ضیایی ساخته بشود از ریس بیمارستان گزارشی تهیه کنید و علت مسکوت ماندن پروژه پس از مدت دوسال سوال کنید تا جایی که بنده خبر دارم این بیمارستان هفت طبقه بوده و دوسال پیش هشت میلیارد تومان از طرف وراث صدارت اردکانی به آن اختصاص داده شده بود که متاسفانه ارزش این پول هر روز کمتر از روز دیگه میشه خواهشا رسیدگی فرمایید

همشهری 1 پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 21:12

خواهشمند است در مورد رئیس بیمارستان هم که به هیچ طریقی نمیتونن برش دارن هم اطلاعاتی بهمون بدید خوشحال میشیم..

سیدحسین جمعه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 20:55

همشهری 1 لطفا با اسم خودت نظر بده تا پاسخگو داشته باشی.
ترس چیز خوبی نیست.

فرشاد یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:52

جناب آقای عابدی هنوز "منطقه ویژه فولاد" راه نیافتاده. بزار راه بیفته این بار میفهمید اردکان چه اوضاعی خواهد شد. این بار می فهمید آن هایی که در سالیان گذشته در بوق و کرنا می کردند که ما 3000 میلیاردتومان سرمایه گذاری در اردکان آوردند چه تصمیمات اشتباهی گرفته اند.
با راه اندازی این منطقه ویژه برآورد می شود جمعیت اردکان را 60 درصد غیربومی و 40 درصد بومی تشکیل دهند.
بله برخی مسئولین پرنفوذ خیلی باید پاسخگو باشند.

سیدحسین یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 17:38

آقا فرشاد مشکل اینجاست که ما هم خدا میخوایم هم خرما...!!!

مهدی دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:31

سید حسین جان اگر خرما را به اندازه ای که خدا لازم میداند و ظرفیتش را داریم خواسته باشیم مشکلی پیش نمی آید ولی چه کنیم که بعضی ها شدن پدر شهر وهرنوع لقمه ای را سر سفره آوردن بدون آنکه متوجه باشند چه خطراتی این لقمه های حرام ایجاد میکند

سیدحسین سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 00:53

آقا مهدی متاسفانه اگر این پروژه ها در شهرهای دیگر مثل یزد اجرا میشد و شهر ما نداشت همین ماها میگفتیم عجب نماینده کم کاری داریم! ولی الانم که کار میشه و شهرستانهای مجاور حسرت خیلی چیزها رو میخورن باز هم بهانه تراشی ها و حملات یک طرفه بی داد میکند.... با دید بازتر به مسائل نگاه کنیم به نظرم بهتره.

مهدی چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:49

سید حسین جان میشه بگی حسرت چه را می خورند حسرت آب جیره بندی حسرت درصد بالای بیماران ریوی حسرت گرانی های که دارد از پایتخت پیشی میگیرد حسرت هوای ساله که نداریم حسرت رشد ی که سودش برای دیگران است متاسفانه برادر از هول حلیم به دیگ افتادیم شهر مجاورمان صنایع ملی ودولتی به شهرش سرازیر نشد ولی صنایع موجود سودش مستقیم به جیب مردم شهر واریزمی شود وآن هم از نوع حلالش نه با رانت پس می شود دست بر زانو نهاد وبدون منت آقای دکتر پیشرفتی متوازن با ظرفیت شهر وفرهنگ شهر نمود

سیدحسین چهارشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 18:46

آقا مهدی اولا اگه میشه یه توضیحی در مورداین آمار بیماری ریوی بدی که شما اطلاع داری و ما نداریم؟! ثانیا کدام گرانی دارد از پایتخت پیشی میگیرد که آن را هم ما بی اطلاعیم؟!!ثالثا مشکل آب یک مشکل همه گیر در استان است که انشاالله حل میشود.رابعا تا اونجایی که من اطلاع دارم صنایع شهر مجاور که اکثرا کاشی هست وآلایندگی ندارد!!!!!! به صورت خصوصی هست.نمیدونم چه جوری سودش سرازیر میشه تو جیب مردمش؟!! و در آخر اینکه وقتی اکثریت مردم به نماینده شان اعتماد دارند حرفی از منت نیست،خدمت است.پس سعی کنیم کاسه داغ تر از آش نباشیم.

مهدی پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 10:20

سید حسین جان این تار را پاره کن خیلی چیزها دستکیرت می شود

فرشاد جمعه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:29

برادر سیدحسین، یا شما واقعا در این شهر زندگی نمی کنید یا ارتباطی با جناب تابش دارید که منافع این گونه ایجاب می کند. بنده به چند مورد اشاره کنم. همه آنها هم مستند دارم می تونم بهتون بدم.
1- مالکین صنایع میبد اکثرا خود میبدی ها هستند در حالی که مالکین صنایع اردکان اکثر اصفهانی هستند. این یعنی پولش به جیب ریخته شدن.
2- در اردکان تقریبا تمامی صنایع آلاینده دنیا جمع شده اند. که مطمئن باشید جناب نماینده هیچ برنامه ای، هیچ برنامه ای برای توسعه متوازن شهر نداشته اند. فقط هر چی امتیاز بوده از نفوذ خودش استفاده میکرده و میگرفته. الان صنایع فولاد رو میدن به کشورهای جهان سوم!!! برادر صنایع فولاد دومین صنعت آلاینده دنیاست.
3- اینکه میگید دیگرشهرهای استان در حسرت ما هستند دوست عزیز این چه مقایسه ای هست که شما می کنید. معدن چادرملویی که در اردکان است باعث شده از نظر میزان درآمد وصولی ما با شهرهای استان خیلی تفاوت داشته باشیم. میزان عملکرد ما هم با توجه به این درآمد سنجیده میشه.
4- همین منطقه ویژه. برید از کارمندان اداره دارایی بپرسید. اگر راه اندازی بشه که میشه دیگه از اون بودجه های میلیاردی شهرداری خبری نیست. اونوقت شهرداری باید بشینه فکر کنه چه جوری میتونه حقوق کارمندانشو در بیاره.
"بله بنده هم معتقدم جناب تابش زحمات زیادی کشیده اند اما شک نکنید در مورد صنعت اشتباهات جبران ناپذیری مرتکب شده اند و تا ده سال آینده نادانترین شهروند هم به این موضوع پی می برد.

سیدحسین شنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 14:23

آقا فرشاد سلام.اولا احسنت که هوای هم دیگرو دارین! ثانیا تا بنده رو نشناختید لطفا در موردم اظهار نظر کنید.ثالثا گویا خود شما رابطه خاصی با مسئولین ومدیران دارین که مستندات دارین واز نظر اقتصادی اینچنین واکاوی میکنید!پس فکر کنم منفعت شما بیشتر ایجاب میکنه به بهانه گیری!
دوست عزیز بر هیچکس آلایندگی صنعت پوشیده نیست.,ولی لازمه بدونید آلایندگی فولاد بعد از کوره آجر و کارخانجات کاشی در استان یزد رتبه سوم رو داره!
اینکه شما میگی در آمد چادر ملو ،طبق شنیده ها درصد کمی از درامد چادر ملو به اردکان میرسه.جدای از این مگر شهر بافق معدن آهن ندارد؟ چرا با اونجا مقایسه نمیکنید؟!
دوست عزیز کشور های توسعه یافته و پیشرفته یک شبه به اینجا نرسیدند.اینجوری که شما حرف میزنید بهتره مردم مثل 100 سال پیش زندگی کنن.اصلا ماشین و موتور رو هم حذف کنیم!
نمیشه صنعت رو کنار گذاشت.بیاین انتقاد علمی کنیم.از متخصصان کمک بگیریم که چطور از ورود ذرات آلاینده جلوگیری کنیم؟چطور اونا رو از هوا حذف کنیم؟
در مورد بند 4تون هم بنده تمایلی ندارم برم از کارمندان دارایی سوال کنم.ولی فکر نکنم اینقد بی برنامگی باشه که شهرداری بخواد بهای به این سنگینی که شما میگید بده!
و در آخر این گوی و این میدان.توسعه متوازن فقط با بهانه گیری بوجود نمیاد.انتقاد سازنده به همراه راه حل.بسم الله.
ببخشید که زیاد حرف زدم .هرچند حرف هنوز زیاده.التماس دعا.

فرشاد چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:59

اون آمار مربوط به آلایندگی قدیمیه مال زمانی بوده که کوره ها سنتی بوده الان این آمار غلطه. ضمن این که این آمار مربوط به استان یزده که قطب کاشی و سرامیکه معلومه که از نظر تجمعی رتبه بیشتری کسب می کنه و گرنه شیشه در استان یزد از همه چیز خطرناک تره.
معدن بافق، برادر جان، دست دولته هنوز یه دونه سهمشم مال بخش خصوصی نیست. چادرملو در چنبره بخش خصوصیه. مقایسه نکنید این دو رو با هم.
در مورد مستندات! مرا به خنده انداختید این آمار همگی در سایت های بانک مرکزی، مرکز آمار و همچنین استانداری یزد وجود داره. کاملا افشای عمومی است.در پناه خدا منصور باشید عزیز دل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد