اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

به بهانه روز شوراها

 مقدمه :

از میراثهای ماندگار دولت اصلاحات ، احیای اصل هفتم و در حقیقت اصل فرو مانده قانون اساسی در خصوص شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد. هرچند برخی سیاه و سفید به این قضیه نگاه می کنند ، اما گمان می رود بتوان نوعی خاکستر به این اصل مهم قانون اساسی نگریست . 






 بقیه در ادامه مطلب .....



 بی شک رسیدن به دموکراسی و نهادیه سازی اصول آن ، مستلزم پرداختن بهایی بس سنگین و زمانی بس دراز است. اکنون بعد از گذشت  قریب به دو دهه از عمر شوراهای اسلامی شهر و روستا و به رغم وجود نقاط ضعف و قوت فراوان در اصل این مهم ، می توان به ثمرات نهادینه سازی آن خوش بین بود.

در اردکان که از بسیاری  لحاظ یک شهر شاخص در استان وحتی کشور محسوب می شود ، شوارهای اسلامی شهر و روستا جایگاه ویژه ای داشته و سطح انتظارات مردم به گونه ای دیگر است.

از آنجا که برنامه ریزی کلان شهری از بزرگترین وظایف اعضاء شورا می باشد، این انتظار بی جا نیست که افراد متخصص در حوزه های مختلف سکان شورای شهر را به دست گرفته و فارغ از هرنوع جناح بندی و سیاسی کاری ، تنها و تنها به اعتلا شهری فکر کرده و از جان مایه گذارند.

شورایی موفق است که :

1-فارغ از سیاسی کاریهای مدشده در کشور ، تنها و تنها به خدمت رسانی به مردم شهر فکر کند و بس

2-از تمام پتانسیل های شهری برای مشاوره  ورایزنی در امور مختلف استفاده کرده و خرد جمعی را به احترام بپذیرند.

3-دراولویت بندی مشکلات  شهری دقت و تامل بیشتری کرده و حتی در این زمینه می توان کاری کارشناسی و فنی به کمک متخصصین انجام داد.

4-ارتباط بیشتر و بهتری با  شهروندان برقرار کرده و پل ارتباطی موثرتری دراین خصوص چاره اندیشی کنند. مشکلات و معظلات زیادی در محلات و نقاط مختلف شهر وجود دارد که حتما باید مستقیما به گوش اعضاء شورا برسد.

5-بروز حوادث ناگوار چند ماه اخیر ضرورت نظارت و ساماندهی بیشتری در خصوص افراد غیر بومی مخصوصا مهاجرین افغانی را یادآوری نموده است.

مردم شهر انتظار دارند در این خصوص شورا تمهیدات عملی اندیشیده و با ترسیم افق چند ساله یک شهر کاملا سالم برای اردکان ، از شدت آسیب های اجتماعی  بکاهند.

6-مردم در سالی که مزین به نام فرهنگ و اقتصاد شده است ، توقع دارند در هر دو حوزه فرهنگ و اقتصاد ، تلاش های اساسی و مثمر ثمری در سیاست های کلی شهری اعمال شده و لحاظ گردد.

7-اعضا شورا کمتر از تعداد انگشتان دو دست می باشند. پس اگر من و شما به عنوان شهروندی که شهر و آینده شهری برایش مهم است دست اعضاء را نفشاریم ، بی شک شورایی ضعیف و ناکارآمد خواهیم داشت .

و در پایان :

ضمن تقدیر و تشکر از تلاش همه عزیزان عضو شوراکه بی شک زحمات زیادی را برای آبادانی شهر متحمل شده اند ، عاجزانه درخواست می شود ، نهایت دقت و وسواس را در تنظیم سند چشم انداز شهری داشته و اولویت های مهم فوق الذکر را هرگز فراموش نکنند.

عمر خدمت کوتاه است و بر یک چشم هم زدنی عمر این شورا نیز تمام خواهد شد و آنچه می ماند :



براین رواق زبر جد نوشته اند به زر

که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند

نظرات 2 + ارسال نظر
همشهری سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 23:51

می شود بگویید دقیقا به چه دلایلی اردکان یک شهر شاخص کشوری است؟؟
به نظر من اهالی هر شهری چنین تفکری دارند و دوای ان زندگی در یک شهر بزرگتر از خودشان می باشد.

عامری چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 15:23 http://http://ahoramazdahaftazar.persianblog.ir/

آقا عابدی لینک شدی مرا بکن لینک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد