اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

قابل تامل !!!!!!!

” نادر پیری اردکانی” روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا نسبت به پخش سریال های ساختمان ۸۵ به کارگردانی فخیم زاده و سریال هوش سیاه ۲ به کارگردانی آب پرور اعتراض نمود و افزود: متاسفانه در این دو سریال دو شخصیت از داستان اردکانی بوده اند که هر دو چهره منفی سریال را بازی می کردند .

Nader Piri Ardakani

وی اضافه کرد: اخیرا هم از شبکه ۳ صدا و سیما سریال سرزمین کهن به کارگردانی “کمال تبریزی” و نویسندگی ” علیرضا طالب زاده” پخش می گردد متاسفانه در این سریال شخصیت کودکی به نام راهی اردکانی وجود دارد که پدر وی معلم توده ای می باشد و از نظر اعتقادی بسیار ضعیف ست این روند سریال ها در این چند سال اخیر در حال ادامه یافتن و گویا به نظر می رسد این قضیه تخریب کردن شهر مذهبی اردکان است و یا حداقل این گونه به نظر می رسد .
رئیس انجمن اهل قلم اردکان اظهار کرد: من نمی دانم نویسندگان با چه اهدافی شخصیت ها را اردکانی نام گذاری می کنند و این برای تمام همشهریان من جای سوال دارد مگر شهراردکان زادگاه حضرت آیت ا… خاتمی (ره) ، حضرت آیت ا… محقق داماد ، دکتر رضا داوری اردکانی، دکتر حسین محبوبی اردکانی ، فاضل اردکانی ، شفق اردکانی و دهها شخصیت برجسته نیست این شهر فرزندان برومند و ارزشمندی را تحویل وطن عزیزمان داده است سردارانی چون عاصی زاده ها ، زفاک ها و دهستانی و… .
پیری اردکانی اظهار کرد: درست است که ما یزدی ها و اردکانی ها مردم نجیبی هستیم اما هرگزبه خود اجازه نمی دهیم که کسی به ما توهین کند و اردکان و اردکانی ها را در نزد مردم ایران چهره منفی معرفی سازد جناب اقای زرغامی شما مسئولید و باید پاسخگوی این نوع مسائل در صدا و سیما باشید .
وی گفت:‌ اردکان مهد تمدن است و در این قطعه از سرزمین ایران فرهنگ و دانش پرورش می یابد خواهشمندم نه تنها در سریال سرزمین کهن تجدید نظر فرمایید بلکه اجازه ندهید که دیگر چنین اتفاقاتی در سریال های تلویزیونی رخ بدهد توهین به اردکان توهین به همه ملت ایران است چرا که همه ملت ایران یکی هستند و هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد .
این پژوهشگر و نویسنده اردکانی تصریح کرد: در کشور ما رنگ ، نژاد ، زبان و اقوام برتری نیست بلکه تمدن ایرانی و دین مبین اسلام در سرلوحه همه چیز قرار دارد


منبع :http://ardakan.info/


نظرات 14 + ارسال نظر
... چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 19:35

ضرغامی درسته ها نه زرغامی

رز آبی چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 19:51

ما نمدونستم این اردکان ما اقه گف داشته باشه . برا خودش یه کشوره ......سرفراز باشی ای وطن من (اردکان)
موفق باشی جناب پیری

نسل سوخته روزگار پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 08:39

سلام . من هم از این قضیه بی نهایت متاثرم . فقط عذرخواهی ضرغامی

محمد پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:57

سلام چرا حرف الکی میزنی کجاش توهینه؟ در ضمن برو کل داستان رو بخون بعد قضاوت کن. همین آقای راهی اردکانی قهرمان فیلم وقتی بزرگ میشه میشه شهاب حسینی و این جریان وصل انقلاب میشه.در ضمن بسیاری از بزرگان ما ابتدا توده ای بوده اند بعد ها جدا می شوند و پدر ایشان هم که جواد اردکانی است جزئ همین گروه بوده که متاسفانه توسط انگلیس کشته میشه!

یوسف قاضی اردکانی پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:13 http://unankochak.blogfa.com

درود بر نادر پیری اردکانی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:47

برادر عبادی عزیز سلام وقتتون بخیر
اون نوشته ای که در رابطه با کرامت و شعار گذاشتین
من مصاحبه رییس جمهور رو ندیدم
ام مخاسم توضیح بیشتری بدین که ماهم ی چیزایی دسگیرون بشه

برادر مجهول الهویه :
اولا : بنده عابدی هستم نه عبادی
دوما: پیگیر قضایا باشید بد نیست

اردکانی جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:20

بنده خدا چه ربطی به این ضرغامی داره الکی یگ چیزی مگی؟ششششششششششششششششش

همشهری شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:43

سلام حالا مطمئن هستید که منظور از اردکان، اردکان فارس نیست؟ البته توده ای بودن هم تو اردکان ما قصه درازی داره. آقای سپهری مطالب خوبی مدونه. خدا بیامرز مرحوم آقای هوشیاری هم مطالبی جالبی در مورد یکی از بزرگان اردکان که حالا ما به او هم خیلی افتخار می کنیم و در قید حیات هستند تعریف میکرد که او هم توده ای بوده و برای حزب جلو همین بانک ملی مرکزی اردکان قدیم سخنرانی های داغ و تبلیغ میکرده است. که گمانم آقای پیری خبری ندارند.

احمد دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:10

بیشتر ابروی اردکان رو برده با این مصاحبه مسخره اش

محمد دوشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:27

بابا منظورش اردکان فارسه چون فامیلاشون بختیاری هستند و با اون ها دشمن اند. هر که ریش داره خو پیر شماااا نیست !!!!!!
چقه همه چیز رو گل هم مبافین

سمیه سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 17:17

بازیگران اردکانی نبوده اند بلکه از عنوان اردکانی برای شخصیت های منفی خود استفاده کرده اند و خطاب به دوست عزیزی که گفته اند اردکان فارس شاید در مورد سرزمین کهن کمال تبریزی صحت داشته باشد اما در مورد ساختمان 85 فخیم زاده و هوش سیاه 2 آب برور بعید می دانم و به نظر شما آیا اردکان یزدنسبت به سبیدان یا همان اردکان فارس شناخته شده تر و زیر ذره بین تر نیست حال خود قضاوت کنید

منم سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:47

سمیه.......احسنت

بختیاری ایران دوست چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:51

سلام من بختیاری هستم
دنبال سایت وب یا چیزی که خواهران و برادران یزدی رو پیدا کنم و بهشون بگم
از خطر پان ترکها که دارند بادردست گرفتند رسانه ملی تمام فارسی زبانان(بختیاری ها پارسی باستان صحبت می کند) رو بر علیه هم می شورند تانقشه شوم تجزیه خاک وطنمان رو عملی کنند.من نمیگم خوانین بختیاری بد نداشتن(اما بدی شان به خاطر جاه طلبی وقدرت طلبی بوده حتی برادر خونی خود رو میکشتند،به رعیت خود ظلم می کردند و ربطی به کینه قومی نبوده)
ضمنا علاقه خاصی به مردم یزد وشیراز به خاطرلهجه های شیرینشان دارم موفق و موید باشید
یک بختیاری از سنگر خوزستان همیشه پارسی

یه مرد خیکی! شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:15

سلام علیکم و رحمه الله
اول شرمنده که دیر برای این نوشته نظر می گذارم!
بعد سلام بنده را به آقای پیری ابلاغ بفرمایید و حرف های بنده را به ایشان بگویید.
این که ایشان به دوسه تا فیلم خرده گرفته اند کمی بچگانه و خنده دار است و حتما با این ترس وجودی یی که دارند در زندگی برایشان مشکل پیش خواهد آمد! آخر برادر من کدام چهره کدام تخریب؟ چهره ی ما چگونه است که الان تخریب شود؟!! علیرغم 8سال دوران ریاست جمهوری خاتمی که کمی اردکان شناخته شد ولی الان هم بگویید اردکان نمی دانند پشت کدام کوه است!!! با این اوصاف چه کسی و برای چه قصد تخریب اردکان را دارد؟ ایشان بنظر روحیه ماجراجویی و افسانه پردازی هم دارند!!!
اگر حرف دیگر و سند و مدرک دیگری دارند بیاورند تا ادعایشان ثابت شود وگرنه به 3تا فیلم باشد که نشد استناد. مگر کم برای آذری ها و اصفهانی ها و شمالی ها فیلم ساخته اند آن هم با چره ها و شخصیت های گوناگون! مگر در سریال ها و فیلم ها کم تهرانی جنایتکار و غیره نشان داده شده؟
سوال بنده از شما و آقای پیری این است:
آیا اردکان ما از تبریز و اصفهان و کاشان و شیراز بیشتر چهره سرشناس دارد؟ تازه اگر به فرض محال بیشتر هم داشته باشد که ندارد، شاخص های ما کجا و آنها کجا...
پس دست از تعصب و تعصب و تعصب بردارید... به استناد دوخط آخر ایشان... پس ایشان باید این مقاله را کلی و برای همه ی شهرها و ده کوره های ایران می نوشتند و تئوری فیلم ساده و کلاسیک را به شدت هرچه تمام تر پیگیری می فرمودند!
با کمال مسرت باتوجه به این که وبلاگ بنده به دستور کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه!!! تیغه شده پلی جهت ارتباط ندارم!
امیدوارم خدا همه را به راه راست هدایت و هرکه را راست کرده راهنمایی کند!
والسلام علی من التبع الهدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد