اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

ضرورت

به رغم توصیه ها ، تاکید ها و حتی گاهی شعارهایی که برخی می دهند ، امروزه در آموزش و پرورش ،  توسعه عقلانیت و در نهادینه سازی آن در فراگیران تقریبا امری موکول به محال شده است. 


مدرسه تنها و تنها نباید جای علم آموزی تئوریک و بدون چالش باشد. مدرسه ای به نظرم به اهداف تربیت انسانی نزدیک تر است که روحیه نقادی و خرد ورزی را توامان در فراگیرانش توسعه دهد.

هرچند معمولا کسی از نقد کردن و نقد شنیدن سابقه و ذهنیت خوشی ندارد اما به گمانم تا این رویکرد درست در جامعه رواج پیدا نکند ، نمی توان به بالندگی فکر جوانان و نوجوانان امیدی بست.

دربسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان ، تدریس فلسفه ( به عنوان مبنای تفکر انتقادی ) از همان پایه های آغازین در آمورش و پرورش جایگاه رفیعی دارد اما در کشور ما تنها 3 ساعت آنهم خاص رشته انسانی ( 1 ساعت سال سوم و دوساعت سال چهارم) درسی به نام فلسفه موجود می باشد که صدالبته محتوای این دوکتاب هم چندان در تربیت نسل متفکر و نقاد تاثیری ندارد.

امروز نیاز کشورما ، تربیت نسلی نواندیش ، نقاد و خردورزونظریه پرور است . 


نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:04

هیشکی به فکر بالندگی افکار جوان . نوجوان نیست .مدیرای مدارس همشون تو فکر اینن که یه رقابت جدی بندازن تو دانش آموزای بدبخت تا مثلا مدرسشون بتونه حرف اولو بزنه و پز مدرسه رو بدن.
جناب عابدی علاوه بر فلسفه و منطق تربیت بدنی هم تو دبیرستانها غریب واقع شده.

رضا پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 17:02 http://sumenat.blogfa.com/

سلام/ چشممان روشن شد.جناب مرتضی چه شد که این مثنوی اندکی تاخیر شد؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد