اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

چرا اردکان من؟

... 

 

مدتها بود که خیلی از عزیزان چه در مواجهه حضوری و چه در پیام هایی که در نهایت لطف درج می نمودند ، می پرسیدند که چرا نام وبلاگم "" اردکان من "" است.  

 

اولا برخود فرض می دانم از حسن نظر همه عزیزانی که روزانه این پنجره مجازی را برای تماشا انتخاب می کنند ، تشکر نموده و تمام سعی و تلاش خود را براین مهم قرار داده ام تا مدیون وقتی که از دوستان تلف می شود نباشم. 

اما چرا اردکان من ... 

 

ادامه مطلب..... 

 

 

 

..

 

 

درفلسفه که سرشار از مکاتب مختلف نظری است ، برخی رئالیستی شده اند و با هست ها سر و کله می زنند و برخی به تبعیت از افلاطون عزیز ، ایده آلیستی . 

 

ایده آل ها بیشتر بایدی هستند تا هستی. لازم است با دو جمله ساده این مهم تاقدری روشن شود.  

انگاه که می گوییم : صداقت خوب هست      رئالیستی سخن گفته ایم   و آنگاه که می گوییم : صداقت باید خوب باشد به نوعی بایدی و ایده آلیستی .  

ایده آلیستی فکر کردن نقطه مقابل رئالیستی است  و اکنون فلسفه می کوشد تا خود را بیشتر رئالیستی کند و از ذهنیات ایده ها گریز نماید.  

 

البته ناگفته نماند که این تعابیر از ذهن الکن حقیر می باشد و شاید در جعبه هیچ عطار فیلسوفی یافت نشود.  

 

اردکان من   هم یک هست هایی دارد ویک باید هایی ندارد.  

اردکان من  ، کوشیده است اردکانی را به تصویر کشد که سراسر اخلاق ، ادب ،متانت و خرد ورزی باشد.  

هرچند شاید برخی بر حقیر خرده بگیرند که  خودم نتوانسته ام در این مسیر نلغزم ( که صد البته نقد دوستان را پذیرامی ) اما تلاش برای ساختن اردکانی آرمانی به نظرم خود ارزش ده چندان دارد. 

 

اردکان من ، آرمان شهری است که با اردکان خیلی ها فرق دارد. خیلی هایی که چه در فضای مجازی و چه حقیقی منافع حزبی و گروهی خود را اولی تر از حقوق مردم می دانند.  

خیلی هایی که به راحتی تخریب می کنند و صد البته برای تخریب افراد قصد قربت هم می کنند. 

خیلی هایی که تنها وتنها دایره نگاهشان به خودشان است و هیچ کس دیگری را نمی بینند . 

این خیلی ها مهم نیست اصول گرا باشند یا اصلاح طلب . 

بد بد است چه در اردوگاه دوست چه در اردوگاه دشمن. 

 

اردکان من

می کوشد مدام منتقد باشد ، اما نقدی منصفانه . نقدی که کسی را بیدار کند نه اینکه خصومتی را بر انگیزد.  

اردکان من

اردکانی است بر مدار تدین و اخلاق . البته نه به قرائت برخی ، اصلا هم مهم نیست این برخی خواص باشند یا عوام . 

خدا را شاکریم که لااقل در طول سالهای اخیر هم خواص امتحان خود را پس داد ه اند اما عوام 

 

اردکان من :  

محلی است برای رسیدن به اردکان همه . اما زمانی که همه این اردکان را بخواهند و برای رسیدن به آن تلاش کنند. 

 

پس اردکان من  خیلی هم انحصاری نیست. اردکان شما هم اردکان من است ، البته اگر با هم ، هم عقیده باشیم.   

  

اما در این راه بی شک باید صبور باشیم. 

  

 گویند سنگ لعل شود در مقام صبر  

آری شود ، ولیک به خون جگر شود

 

نظرات 8 + ارسال نظر
صادق جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:11

سلام اقای عابدی.
خدمت شماودوستان عرض کنم که این اسم وبلاگ شما برگرفته از سخن مردی باطل که لیاقت ندارد اسمش برده شود گرفته شده است(رئیس جمهورسابق)کسی که افسانه واسطور مردمان کوته بین شهرمان شده وباخیالی پوچ ازهمت او پیروی می کنند.
جمله کاملش حضور ذهن ندارم چیزی که درذهن دارم=(سربلند شد اردکان من)است که بعد انتخاب تابش درمجلس گفت.
دوستان ((صادقانه نظر دهی کنند))

کمالی جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:08

فوق العاده بود
ممنون استاد

arash جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:14 http://kamangireiran.blogfa.com

همه برای اردکانی آباد و آزاد از هیاهوی سیاسی
در این راه برای شما معلم عزیز نهایت موفقیت را آرزومندم

یک همکار جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:01

سلام بر برادر اصولگرا و ارزشی و بااخلاق جناب آقای صادق خان
حق با شماست ! این مرد باطل آبروی شهر ما را برد . اصلا امام خمینی هم بصیرت نداشت که در مورد او گفت " فرزند برومندمان" حتی نگفت "فرزند برومندشان" و این امام خمینی اگر بصیرت ولایی داشت در ارتحال آیت الله خاتمی چنان پیامی نمی داد. آفرین بر شما و بصیرتتان که در اقدامی جهادگونه به آرامگاهش اهانت کردید و سزای فرزند باطلش را دادید.

دکتر جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:12

خدا گواهه که خیلی خودشیفته هستی. کاش داش اکبر زنده بود تا شکایتم رو بهش عرضه می کردم. ای بی عرضه!!!!

سمیرا غفوریان جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:09 http://www.parvazeparande.blogfa.com

سلام
توضیح جالبی برای انتخاب این اسم بود
در ضمن خدارو شکر برای توضیح اسم وب مطالب فلسفی هم بیان کردید و بنده استفاده بردم
واقعا استاد جای مطالب فلسفی در نوشته های شما خالیه ....
موفق باشید

سلام
انتقاد شما به حق است
اما آیا :
1- بحث ها و اصطلاحات فلسفی همه پسند و همه فهم است؟؟

2- واقعا مردم عوام تمایلی به فلسفه دارند.
وقتی خواص روی خوشی نشان نمی دهند خواهر گرامی از عوام چه انتظاری داری

به هر حال ممنون از نقدتان

اصحاب فرهنگ و هنر شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:20

جلسه هماهنگی با وبلاگ نویسان اردکانی جهت استفاده از ظرفیت های آنهانسبت به حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها سه شنبه ساعت 13/30 در سالن کنفرانس اداره ی ارشاد برگزار خواهد شد



ادامه مطلب

مسعود شاگرد دیروز یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:59

با سلام خدمت استاد .انتضار داشتم جواب این صادقک را خود شما میدادید و سکوت نمیکردید .
اردکان من همیشه اردکان من است . ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد