اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

این ره که تو می روی ....

دیروز حوالی ظهر آخرین جلسه تصمیم گیری در خصوص خاکسپاری شهدای گمنام در محل ساختمان شورای شهر اردکان برگزار شد . جلسه سراسر تنش و حاشیه ، جلسه ای که هرچه خواستم ننویسم نمی دانم چرا نتوانستم.  

 

ادامه مطلب ...

واما ...

1- دوستان عزیزی که این روزها شدیدا مصر به خاکسپاری در میدان امام خمینی ره شهر هستند ، اصرارتان به کنار ، کمی منطقی و کمی هم مودبانه باشید.

شنیده ام از کسی که خود حضور داشته است یکی از همین دوستان که متاسفانه ملبس هم بوده است با لفظی بسیار زشت جلسه را ترک کرده است.

2- اگر جلسه رسمی و کارشناسی بوده است ، حضور برخی افراد ابهام برانگیز است !!!

3- همه درد این است که چرا یک ارزش بالذات ( خاکسپاری پیکر مطهر شهدا) به یک ارزش اعتباری تبدیل شد!!!!!!

چه عاملی باعث شد کسبه و حتی خانواده شهدا به محل خاکسپاری ایراد بگیرند ؟ مکان یابی اگر کمی خوش سلیقه تر انجام می شد بهتر نبود ؟

4- این شهر مال مردم است ، مردم قرار است در آن زندگی کنند ، آیا بهتر نبود چند مکان پیشنهاد می شد و نظر سنجی صورت می گرفت ؟

5- شأن مردم اردکان بسیار بالاتر از این دعواهای لفظی است ، فرماندار، امام جمعه، نماینده شهر و... حرمت و احترامی دارند که رعایتشان واجب عقلی است ، چرا برخی دیروز حرمت شکنی کردند ؟

6- هرچند متاسفانه هنوز هم برخی مخالفت بر سر مکان دفن را چون پیراهن عثمان برای کوبیدن این و آن ومخالف شهید و شهادت نشان دادن می دانند اما مردم فهیم خوب می دانند که مخالفت ها اگر بر اساس منطق و کار شناسی باشد هرگز عناد و ضدیت نیست بلکه راه گشا نیز می باشد.

7- عزیزانی که اردکان در یکی دو روز آینده میزبان باقیمانده اجساد مطهرشان خواهد بود ، آیا به راستی به رفتارهای ما رضایت دارند ؟

8- در یزد مراسم دفن منتفی شد اما پس لرزه هایش را که دنبال می کنید بیشتر به حال آن عزیزانی تاسف می خورید که نه حرف نماینده ولی فقیه در استان را قبول دارند ونه حرف استاندار دولت ارزش محور !!!!!!!! شاید هم مسئولین اردکان از صدر تا ذیل از این برچسب خوردن ها ترسیده اند !!!

9- برخی می گویند محل دفن پاتوق افرادی خاص به طرز تفکری خاص خواهد شد. از مسئولین شهر می خواهم که خواهشا در واگذاری اماکن عمومی به افراد بذل عنایت بیشتری شود ، هرچند در اردکان برخی تصدی گری ها موروثی است نظیر مصلا !!!!!

10- چرا این فرصت ارزشمند را از دست بدهیم . به جای انکه بیشتر دلمان به حال محل دفن شهدا بسوزد و چند روز درگیرش باشیم ، دلمان به این گرفتار باشد که آیا واقعا راه شهدا را می رویم و یا خدای نکرده روزی شهیدی با نام و یا گمنام به ما خواهد گفت :

این ره که تو می روی به ترکستان است !!!!!!

الخیر فی ما وقع

نظرات 25 + ارسال نظر
راوی جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:27

و آیا شهدای گمنان با سایر شهدا چه تفاوتی دارند که باید در محل ویژه ای دفن شوند؟
همه ما میدانیم علت این کارها چیست

دکتر جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:46

خدا باعث و بانی این کارهای تفرقه انگیزانه را لعنت کند.
اون قدیم ها روحانیون باعث اتحاد مردم بودن اما حالا چی؟؟؟

شهید من جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:46

شهید من تو را دوست دارم یاد آن روزها به خیر که کلاس درس و مدرسه را رها کردی و رفتی تا از خاکت دفاع کنی یاد ایامی به خیر که عاشقانه جان دادی تا جان و ناموس هموطنانت در امان باشد شهید من در عرش نشسته و ای ما را نظاره می کنی مردمی را مبینی که تا دیروز همین نزدیکی ها (۳۰ سال پیش) برای بر دوش کشیدن پیکر پاکت ساعت ها مقابل سپاه قدیم به انتظار می نشستند و برای تشییعت سر از پا نمی شناختند ... اما امروز چه زود دنیا چشم ما را کور کرد طمع همرزمانت را می بینی که از تو و پیکر تو برای خود و مقاصد خود مایه می گذارند اگر تو بودی توئی که گمنامی اگر نبودی نمی دانم عده ای با چه بهانه ای سر ملت را گرم می کردند و احساسات پاک مردم را بر می انگیختند تا به مقاصد دنیوی خود برسند... ای شهید من تو را دوست می داریم و به تو عشق می ورزیم تور ا با زور در چشمان ما جا میدهند غافل از اینکه تو در دل ما جا داری راه تو راه ماست و نام تو زمزمه شب و روز ما اما عده ای این را بسنده نمی کنند باید مقبره ات برایشان نو و آبی داشته باشد.... همین

ارش کوشکنویی جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:30

به نام خدایی که دل را جایگاه احساسات، قلب را گنجینه پاکی، وعقل را مقر تصمیم گیری نمود.
گاهی اوقات بعضی مردم نمی خواهند حقیقت را بشنوند، زیرا که نمی خواهند اوهامشان نابودشود.(نیچه)

دراتمسفریی که همه چیز ان به دین گره خورده به این فکر می کنم که شعور سیاسی وشعور اجتماعی چه رابطه ای با استفاده ابزاری از بقایای شهدای جنگ تحمیلی دارد؟ کدامیک مقدمه وکدامیک تاکتیک وکدامیک استراتژی می باشد؟
البته در شهری زندگی می کنم که حوزه علمیه ان که به اصطلاح متولی دین مردم می باشد یکی از دگم ترین و متحجرترین حوزهای علمی سراسر کشور است واین پارامتر رئالیستی باعث می شود تا حقیر به شعور مردمان شهرم غبطه بخورم.(خدایا!چقدر حسرت هایمان تحقیر شده).
اری من هم در یک نمایش برای لاپوشانی واقعیات تلخ جامعه مخالفم، نمایشی که می دانیم ومی دانید به نفع محافظه کاران انحصارطلب مصادره به مطلوب خواهد شد. واحسرتهایم زمانی دو چندان می شود که وقتی می بینم بعد از به خاکسپاری شهدا همین مکان تبدیل به عشق و عشقبازی زمینی جوانهای خام و محل رد وبدل شدن مواد مخدر و هزار کوفت وزهر ومار دیگرمی شود....

آرش عزیز:
تایید نظر شما به منزله تایید همه بخش های آن نیست اما چون دوستان مقابل هم حق اظهار نظر و تایید را در اردکان من دارند ، بنابراین منتشر کردم .

شعبانعلی قانعی اردکانی جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:35 http://ardakan34.parsiblog.com/

شهدا محتاج تصمیمات ما زمینیان نیستند...

یک همکار جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:28

وقتی از دین به عنوان ابزار استفاده میشود آیا انتظار دارید از استخوانهای مجهول چنین استفاده ای نشود؟
بگذار برای اهدافشان دفن کنند . در فلکه انار و گوشه تالار تختی و باغ ملی هم دفن کنند.
بخش عمده ای از پیکر نزار دین را دفن کرده اند . بگذار با چنین اعمالی باقیمانده ی آن نیز دفن شود . من و شما که با نسل امروز در تماسیم این دین گریزی حاصل از قدرت طلبی آقایان را در افعال و اقوال بچه ها می بینیم.

همکار عزیز:
به شدتی که شما فرموده اید اصلا بنده موافق نیستم

سلام جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:51

به رلستی چرا می خواهند اشک مردم را در بیاورند

صالح جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:47

سلام به همه دوستانیکه فکرمی کنم هنوزشهدارافراموش نکرده اندوخوشحالندازآنکه شهرمان این توفیق راداردکه میزبان شهداباشد.
بامطالعه همه متون منتشرشده دراصل وفرع این نوشتاربه نظرمی رسدچندنکته رابایدمتذکرشد:
١- نکته روشن وبدیهی که همه ازشدت روشنایی آن ازآن غافل شده اند این است که شهدازنده اند، زنده بودنی تاثیرگذار وتصمیم گیر
٢- طبق عقل ونقل هیچ تفاوتی میان بدن کامل یاتکه ای ازبدن مومن وشهیدنیست وهردوحکمی یکسان داشته وبایدازطرف مومنین موردتکریم قرارگیرد.
٣- دراین دنیایی که حتی آنهاکه دین ندارندهم می دانند که استکباربرای سلطه برآنهافرهنگ آنهاراهدف گرفته است چه برسدبه ماکه بیش ازسی سال است جلوی استکبارقدعلم کرده ایم بایدولازم است که ارزشهایمان راکه شهداسرآمدآن ارزشها هستندرابه هرنحو که بتوانیم درتمامی عرصه های زندگی واردکنیم تابااطمینان بیشتری درمقابل جنگ فرهنگی ورسانه ای مقاومت ومقابله نماییم.
٤- قرآن واهل بیت(ع) هردوباتاکیدفراوان به مادستورداده اندکه درزندگی خوداولا چیزهایی که باعث غفلت شماازعبودیت می شودراازبین ببرید وآنهاراترک کنیدوچیزهایی که باعث تذکرشما به خدا ومعاد می گردد راموردتوجه قرارداده ودرابعادمختلف زندگی خودواردنمایید که صدالبته دشمن اصلی که شیطان بزرگ است تمام سعی خودرادرسالهای اخیربرای ازبین بردن ارزشها وغفلت ما ازخداوندمتعال نموده وباتمام توان به میدان آمده وچیزهایی که یک روزبرای مردم متدین اردکان ارزشی اصیل بوده امروزکم رنگ وبی رنگ شده مثل حجاب وارتباطات نامحرمان وطلاق وموادمخدرو....که همه اینها اصلش غفلت ازخدا ومعاد است ومتاسفانه زندگی ها سست شده وطلاق عاطفی به دلیل همین معضلات دراکثرزندگیها واردشده است وبی اعتقادی یاکم اعتقادی دردل جوانهاریشه نموده است.
٥- آخراینکه همه می دانیم که ارزشهایک امراعتقادی است واعتقادات برای همه دین داران قابل احترام است حتی برای آنهاکه دین ندارند وجهادیکی ازفروع دین ماهست وجهادگران درراه خداوشهدا درصف پیامبران وصلحا قراردارند وهمه شهدا مانندیک نشانه وپرچم هستند که الی الابدراهنمای ما ونگهبان دین خدایندودراین دنیا وآن دنیا دستگیری می نمایند.
حال باتوجه به مطالب مختصری که گفته شدبگوییدتابدانیم:
آیا اگرمی خواستندیک پرچم ازحرم اباعبدالله(ع)رادرهمین مکانی که مدفن شهداخواهدشدنصب کنند آیا اعتراض می کردیم؟
آیااگرمی خواستندیک رسانه ای رادرهمین مکان راه اندازی کنند تا به کسانی که دارندارزشهارا زیرپامی گذارندتذکردهد،مخالفت می کردیم؟
آیااگربنا بودیک اثرملی را دراین مکان قراردهند مخالفت می کردیم؟
وآیا....؟
بهترنیست کمی تدبروتفکروتعقل نماییم وانصاف را وشرافت را قاضی کنیم وبعدجواب دهیم؟
آیا واقعا کسی که -ازهمین خانواده شهدایی که مخالف است -گفته شهیدافتخارندارد وافتخارفقط تکنولوژی وپیشرفت است فکراین راکرده که اگرشهدانبودنددیگرهیچ پیشرفت دیگری درکارنبود؟
آیاکسی که گفته ببرندمزاردفن کنند ومگرپارک مزاراست به این فکرکرده که همه عالم محضرخداست واگراین شهداجانشان رانداده بودند دیگرپارکی درکارنبود تا چه رسد به یک حوض ویک فواره آب؟
آیا یک فواره آب بهتراست که فقط بتواند تاچندمترشعاع اطرافش راطراوت دهد یا فواره ای ازنورکه بتواند همه شهررانورانی کند؟
وشهدامتعلق به همه هستندنه گروه خاصی وراهیان نوراین راثابت کرده است وشهداقدرت شفا وشفاعت دارند که برای همه ثابت شده است وشهدادرتاریکی آخرالزمان چون چراغی وشمعی راه حق طلبان را روشن کرده وراهنمایند وبه فرموده امام شهدا ،شهداشمع محفل دوستانند.
پس بیایید خوشحال ازاین توفیقی که شامل حالمان شده است وخوشحال ازاینکه ازاین به بعدمی توانیم درکنارزندگی روزمره خودبه راحتی خودرابه نورشهدامتبرک کنیم سجده شکربه جاآورده ودراستقبال وتشییع وتدفین اصحاب آخرالزمانی اباعبدالله(ع)مشارکت نماییم.
یاعلی

امیر علیزاده جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:18 http://amir-alizadeh-ganja.blogfa.com

سلام..اینبار با لفظی کتابی و محترمانه می نویسم برای دوستانی که محترمانه و با افکاری به مثال محترمانه برای ما تصمیم می گیرند..
خدا را شاکرم که از او بتی نساختند و بر منبر فریاد نکردند..در دین هیچ اجباری نیست..شاید بگویید هیچ جایگاه و منزله و شباهتی بهم ندارند ولی در کل و مایه درون کاملاً بهم شبیهند..با نماد شهید می خواهند به پست و مقام و اعتباری کاذب برسند..و همانا خداوند بهترین مکر کنندگلان است..هیچ مشکلی با واژه ی شهید و خوده شهید در بین ما نیست مهمترین مشکلی که در حال حاضر عیان است انحصاری طلبی تصمیمات و قدرت و خودنمایی در بین افرادی خاص است..
از هیچکس ترس و هراسی ندارم در حالی که در این زمانه باید ترسید از کسانی که در لباس بره اند و گرررررگ..
تأسفی عمیق از اینکه لباس ها و ظواهر حکم کننده ی شخصیت و ملاک انسان ها هستند متأسفم..جوان ها از بیخ و بنه حذفند مگر با ...
و مردم هم که عوامند و جزو خواص به حساب نمی آیند و نباید بر سر این سفره ی هزار رنگ سهمی داشته باشند..

شهید می بینی!بجای اثبات وجودت در قلبمهایمان با میخی از اجبار بر سینه هایمان هکت می کنند تا با دیدی بد و با دیدی تزویر مانند به تو که اسطوره ی شهامتی بنگریم..
شهید می بینی!بجای آشتی بین نسلهایمان تفرقه ایی عمیق انداخته اند که فقط جیبهایشان را پر و پرو پرتر کنند..
شهید می بنینی!من دیگر شجاع نیستم من دیگر طراوتی ندارم من و ما دیگر هیچ خوشی برای زنده نگه اشتنت با همان حس و حال قدیمی را نداریم..شبهای جمعه دیگر بجای من و ما مترسکهایی بر سر خاکتت می نشیند و من را که کلاغ شده ام می پرانند..
شهید می بینی!یا تو هم مثه من از بغض و گریه چشمهایت را بسته ایی که نبینی چه می کنند با من،با ما،با ایرانت!!!

یک همکار جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:36

صالح عزیز سلام بر شما
با بیشتر سخنان شما موافقم اما باور کنید همانطور که دوستان گفته اند حتی اگر تمام نیت تصمیم گیران را مبتنی بر خیر بدانیم ( که البته چنین نیست) باز هم عقل حکم میکند که هر چیزی در جای خودش باشد.
اگر نظر شما و هم فکرانتان درست باشد پس به حکم سخن شریف" الناس علی دین ملوکهم" شایسته تر آنست که ابتدا مسئولین و قدرتمندان نظام ، این شهدا و راه شهدا و معاد و .... را فراموش نکنند. پس بنا به اولویتها پیکر این عزیزان را باید در مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و حوزه های علمیه و مقرهای سپاه و.....و سپس در استانداریها و فرمانداریها بلکه در منزل سران نظام دفن نمایند چرا که با قیاس به گفته ی شما اگر شهدا نبودند امروز نه دولتی بود و نه مجلسی و نه معممی و نه سپاه و بسیجی و نه استانداری و نه ....
باز هم بگویم صالح جان ، دلیل اصلی این کار را میدانید و میدانیم . نیازی به توجیه نیست
یا حق

دکتر جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:37

شما هم که یکی به نعل و یکی به میخ می زنی برادر نخبه!!
تکلیفت رو معلوم کن. عجبا!!!!!

مهدی شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:39

شهدای عزیز از شما معذرت میخواهم شما یک روز اقتدار و سر افرازی وسربلندی را برای ما به ارمقان آوردید وامروز من همشهریهایمان آنقدر به این شهر دل بسته ایم که نمی توانیم گوشه ای از پارک آن که زمانی قبرستان بوده به شما اختصاص دهیم بچه های تیتیش مامانی ما شاید با دیدن قبور شما شاید کمی حالشان گرفته شود وشاید فکر کنند اینان کیستند و ما مجبوریم قصه شما را تعریف کنیم واین با آن چیزهای که هرشب روز در جعبه جادوی خانه مان میبینند همخوانی ندارد اروپا و آمریکا که هرشب روز دارند مارا با آهنگهایشان وفیلمهایشان شاد می کنند چطور ممکن است باعث رفتن این عزیزان شده اند وشاید هم یک روزی حرفهای بزرکتر از سنشان بزنند یا بزرگ شدن حرف بزنند که برای بعضیها دراردکان خوشایند نیست ودر این ایام راز مخفی بودن قبر زهرا را بهتر درک می کنیم و اما عزیزان شما خوشحال باشید که شباهتی با مادرتان دارید در اینجا عده ای از قبور شما عزیزان که گمنام هستید می هراسند وتحمل ندارند چگونه قبر زهرا تحمل میشد

مصطفی شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:24

سلام
لب کلام
اگر بخواهیم به زبان عامیانه کار غیر عقلی آنها را توضیح دهیم کار آنها مثل ایجاد یک چرخ فلک است در گلزار شهدا

جانباز اردکانی شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:04

جناب عابدی با خودم قرار گذاشتم برای نوشته های وبلاگ های اردکانی نظری نگذارم و بیشتر خواننده باشم، اما این یکی فرق می کند چون موضوع شهید است. در همین رابطه چند نکته را متذکر می شوم.
1. من با اکثر شهدای اردکان هم رزم بودم. شاید نسل امروز نداند ولی بچه های زمان جنگ می دانند چه کسانی را از دست داده ایم. مثلا به عنوان نمونه اگر طلبه شهید پایدار زنده بود، یکی از روحانیون بزرگ استان ، بلکه کشور بود که نسل امروز به او افتخار می کرد. یا مثلا طلبه شهید احمدی. اما امروز کسانی دیگر را می بینیم.
2. شهدای گمنام هم از خیل همین شهدای اند که ما آنها را می شناسیم، اما چرا دفن آنها در اردکان مسئله آفرین شده است؟ من پاسخ سوال را اینگونه یافتم که متولیان امر شهر و شهید، آن اخلاصی که باید داشته باشند، ندارند. آنها برای هر کاری دنبال هدف و غرض خاصی هستند که شاید هدف آنها با افکار عمومی همخوانی ندارد و لذا مسئله آفرین می شود.
3. باید قبول کنیم که در تصمیم گیری مسوولین برای محل دفن شهدا در داخل شهر، بی سلیقگی کامل مشهود است. به قول خودمان، اصول نداشتند.
4. برای حل مشکل پیش آمده، شایسته است و می بایست از چند خانواده شهید و شخص جانباز و شخص آزاده و شخص رزمنده(به نمایندگی از همه مردم اردکان) که بی طرف هستند، مشورت می گرفتند و بعد به جمع بندی منطقی می رسیدند.
5. شهدای گمنام برای همه عزیرند، ولی باید مصلحت ها را هم در نظر گرفت. فکر می کنم مصلحت ایجاب می کند که با شرایط فعلی، روی محل دفن شهدای گمنام بیشتر فکر کرد تا تصمیمی معقولانه (نه مغرورانه) و ازروی خیرخواهی(و نه خود خواهی) همراه با احترام هم به شهدا هم به مردم، گرفته شود.
6. قرار بود مسوولین برای گسترش فرهنگ شهید و شهادت در سطح جامعه تلاش و برنامه ریزی کنند. فرهنگ مردم را طوری تغییر دهند که خودشان با میل و رغبت برای امور شهدا علاقه نشان دهند. ولی کاری نکردند و بهتر بگویم نخواستند که کاری بکنند!!. متأسفانه اکنون بجای توسعه فرهنگ شهید، شاهد توسعه قبر شهید هستیم.
7. از مسوولین(حفظ آثار استان، فرماندارشهر، بنیاد شهید، شورای شهر و... ) خواهش می کنم که در این مورد خاص، فکر ارایه آمار و عملکرد و بیلان کاری بیشتر نباشند. شهید را ابزار ابراز وجود خود قرار ندهند. شهید واسطه فیض الهی است نه واسطه ابقای بیشتر شما در پست و مقام. عطر و بوی شهید، می تواند فضای شهر را عطرآگین کند، شما با بی سلیقگی مانع نشوید.

سلمان شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:14

من هم مخالف دفن شهدا تو پارک شهر هستم ولی فعلا که داره انجام میشه .فقط یه سوال توذهنم میمونه .اونایی که میگن اینا به خاطر مقاصدشون میخوان شهدا رو تو پارک شهر دفن کنن این مقاصد رو اگه میشه برا من هم توضیح بدین؟
یکی دیگه هم اینکه شهید خود میداند که کجا باید دفن شوداین هم در صورتی که ( آیه ولا تحسبن الذین...رو قبول دارید)

من شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:05

گزارش تصویری شهید گمنام در وبلاگ اصحاب فرهنگ وهنر

محسن دادآفرین شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:20

باید یکی سایت یا یادبود برای این نظر بده های گمنام هم درست کنن برن اونجا گمنامانه نظر بدن. خب برادران من نام و نام خانوادگی خود رو هم بنویسید توی نظرات تا ما بیشتر باهاتون آشنا بشیم.

محسن شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:22 http://www.negaheman1.mihanblog.com

توو این بحثایی که این چند روز شده یک چیزی برام جالب بود.اینکه میگن نباید شهید در پارک شهر دفن بشه چون آنجا رفتار هایی صورت می گیره که ممکنه قداست شهید از بین بره!!!
جالبه ما باید شهید رو بخاطر کارامون دور کنیم!!!
چرا هیچکس نمیگه که باید با اون رفتار ها برخورد کرد!!!
اتفاقا از این به بعد باید به خاطر همان شهدا، هم مردم و هم مسئولین با از این قبیل رفتار ها مثل بدحجابی و ... در پارک شهر برخورد بشه.

روح اله شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:53

جناب محسن فکر میکنید که برخورد درستی با بدحجابی بشود؟!

علی شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:20

آقا صالح عزیز
زمان شاه تو همین پارک حوض بود و فواره البته در زمان خودش هم پارک قشنگی ... اون زمان که شهید نداده بودیم ما ....
هرجای دنیا که بری پارک می بینی و فواره و پیشرفت و تکنولوژی اوان که شهید نداده اند شاید هم داده اند و ما خبر نداریم که شما تو مطلبتون همه چیز رو از شهید می دونید پیشرفت تکنولو
ژی و پارک داشتن و... شاید هم مثل رئیس جمهور محبوب که فلانی رو بسیجی معرفی کرد و در رکاب امام ز مان همه کشته گان دنیای غرب رو شهید می شناسید که اوان پارک دارند و فواره ...
اگر هم به قول شما نورشان شعاعی نامحدود دارد پس ببرینشون خارج شهر نورش به ما می رسه..

علی شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:20

نیم قرن بعد جنگی دیگر و شهدایی دیگر اینبارهم سرداری از خطه نگین کویر ایران بر خواهد خواست و به مانند سردار رشید ایران شهید عاصی زاده از ایران عزیز پاسداری خواهد کرد اما در وصیت نامه خود اینار خواهد نوشت که با خون من و با جسد پاره پاره من و شاید با قطعه ای از پیراهن من برای رسیدن به امیال دنیوی استفاده نکنید و من را اگر قرنها بعد هم یافتی د ر پارک شهر تان خاک نفرمایید من را در همان بهشت شهدا به خاک بسپاری

رضا یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:30

خداوکیلی این امیال دنیوی ورسیدن به مقاصد واین چیزهاراتوضیح دهیدماکه هرچه فکرکردیم نفهمیدیم بادفن شهدا چگونه به این چیزهامیرسندکه شما میگید.

مهم نیست دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:42

سلام و عرض ارادت به تمام دوستانی که نظر ات خود را درج نمودند. بسیار خرسند شدیم و به عینه مشاهده نمودیدهمانهایی که شما آنها را مردم و مخالف می نامیدیدشان و به نوعی از جانب آنها می گفتید با حضور خود چه جانانه همانند ایام دفاع مقدس در مراسم استقبال و تشیع و تدفین گمنامان از چشمان ظاهر بین ما و در واقع ره یافتگان و بانامان افتخار آفرین شرکت نمودند. چه زیبا ثابت کردند که به عمل کار بر آید و عملاً عشق و وفاداری خود را به شهدا و راه شهدا ثابت کردند. اطمینان داریم وجود زیارتگاه این عزیزان در این مکان باعث نورانیت و تطهیر آن از ناهنجاریها خواهد شد. انشالله.

احمد دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:01

نمی دونم چرا خاک سپاری شهدا تو پارک شهر اینقدر بعضی ها رو اذیت میکنه.اخه مگه چه اشکال داره یه چیزی که هم برامون مقدسه و هم برامون ملی تو پارک باشه.مردم میان هم پارک یه تفریحی میکنن وهوایی عوض میکنن و هم یه سر به شهدا میزنن.مگه حتما تفریحمون باید با کارهای زشت همراه یاشه که بخواییم از شهدا خجالت بکشیم؟! یه کم تفکرات نو و خلاقانه رو راه بهشون بدیم! فقط با کلمات بازی نکنیم تا تفکرات خودمون رو که خیال میکنیم درسته اثبات کنیم.

حسین حیدریان اردکانی سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:12

خدا عقل بده به اون کسانی که میخوان با استفاده ابزاری از مقدسات به جاه و مقامی برسند. و خدا عقل بده به اون کسانی که به مقدسات پشت پا می زنند...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد