اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

حرمت شهادت

. 

 

 

 

این روزها برخی از دوستان صحبت از دفن شهید گمنام در پارک شهر اردکان می کنند.  

  

این امر بهانه ای شد تا حقیر نیز نظر خود را نوشته و پاسخ برخی دوستان که نظرخواهی کرده بودند نیز از این طریق داده شود.  

 

ادامه مطلب..... 

 

 

  

 

  

.

 

 

شهادت هنر مردان خداست . امام راحل ره  

 

.

 

بی شک ایران اسلامی امروز هرچه دارد به برکت خون های سرخ و مطهری است که در هشت سال دفاع مقدس ، از همه چیز خود گذشته و هنرمندانه ، امنیت و اقتدار ایران را رقم زدند. 

مبرهن است که حفظ خون و جایگاه والای آن سروقامتان همیشه استوار تاریخ از اولین آن ، شهید  قانعی  گرفته تا آخرین آن شهید فتوحی عزیز برهمه آحاد مردم و مخصوصا مسئولان واجب است.   

اما دفن شهید گمنام در مرکزی ترین میدان شهر:  

این نیز چون بسیاری از مسائل دیگر قطعا مخالفان و موافقانی را برای خود دارد. نکته ای که متاسفانه مغفول می ماند این است که اگر کسی مخالفت کرد برخی دوستان بلافاصله اتهام " زیرپاگذاشتن خون شهید"   و یا " ارزشی برای شهادت قائل نشدن " و قس علی هذا را چون پیراهن عثمان بر سر چوب تمامیت خواهی خود کرده و چماقی برای کوبیدن این و آن درست می کنند.  هرچند خوشبختانه این روزها ، حنای این عزیزان حد اقل در فضای مجازی رنگی ندارد !!!!! 

 

نخیر:  

برخی قداست شهید و شهادت را اولی از دفن در معابر عمومی و میادین می دانند و اگر خدای ناکرده احساس شود که به هر نحوی احتمال دارد شان و شئون این عزیزان مغفول واقع شود ، همان بهتر که در اماکن عمومی دفن نشوند.  

پس: 

دوستانی که موافقند حتما باید تمام همت خود را صرف حفظ حرمت آن عزیزان نمایند. بی شک دیگر در میدانی که شهیدی دفن است خیلی از حرکات و امور را نمی توان انجام داد. وبسیاری از کارهای ساده نظیر رعایت نظافت ، روشنایی ، غبار روبی و... باید در حد اعلای اعلا صورت پذیرد.  

 

اما :  

بی شک خاکسپاری این عزیزان محاسن بیشماری را نیز در خود دارد.   

الف: زنده نگه داشتن یاد شهدا 

ب: تذکر و یادآوری روزانه به شهروندانی که هر روز از آن حوالی عبور می کنند 

ج: الگو سازی برای نسل جوان 

د: کاهش هنجار شکنی ها لااقل در محدوده دفن شهدای گمنام 

هـ:  استفاده از برکات معنوی این عزیزان 

 

در پایان این نکته را نیز یاد آوری می نمایم که خدای نکرده شهید و شهادت مستمسک جماعتی برای رسیدن به اهداف دنیوی قرار نگرفته و خدای ناکرده استفاده ابزاری از این عزیزان نشود.  

 

  

خداوند همه عزیزانی که در راه زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا که به فرموده مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست ، موفق و موید بدارد.  

 

 

 

.

نظرات 18 + ارسال نظر
یه مرد خیکی جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:07

سلام
البته بنده ضمن تایید فرمایش شما به شدت اون رو رد میکنم!
خیلی ساله فرهنگ شهادت فرهنگ شهادت گوش ملت مارو کرد کرده. فرهنگ شهادت یعنی لیاقت و برتری برپایه تقوا... که خوشبختانه همین اقایونی که مدعی و مجری فرهنگ شهادت هستندبی لیاقت ترین و شاید بی تقواترین باشند. یادمون نره که دین پرستی هم شرکه! ما باید مسلمان باشیم نه اسلام پرست!
حالا از اینها بگذریم بنده تلویحا عرض میکنم که انشالله بچه ها و نوه های ما بسیار بسیار درباره کرامات امامزاده توت صحبت خواهن کرد و چه داستانهای که درباره معجزات و رفع حوایج امامزاده(!!!)توت نقل خواهد شد. این را بگیرید و برگردید به 30 و اندی سال پیش.
مچکرم!

علی جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:27

به عنوان برادر یک شهید با این کار مخالفم و آن را بی احترامی به شهیدانمان میدانم و تا جایی که دیده ام نیت خیری در پشت این امور نبوده و استفاده ابزاری منظور نظر عده ای خاص میباشد.
جناب عابدی مطمئن باشید با چنین کارهایی قداست شهیدان نیز از بین خواهد رفت آنچنانکه قداست نهادهای انقلابی و حتی مذهبی به دلیل عملکرد ناشایستی که با مردم میهنمان داشته اند کم رنگ شده یا از بین رفته است.

دکتر الف جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:04

به نظر من اشتباه است خیلی هم اشتباه است

علیرضا مهدیزاده اردکانی جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:13

اگر به گفته امام راحل (ره) شهادت هنر مردان خداست
ایا میتوان مرد خدا را در جایی دفن کرد که مردم او را پایمال کنند در جوارش به یکدیگر ناسزا گویند کار های ناپسند انجام دهند و....
ایا این رفتار ها در شان کسی است امام او را مرد خدا دانسته است؟
مگر مقبره شهیدان در بهشت زهرا چه اشکالی داااااااااااااارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

همشهری جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:22

اصلا چرا در این گونه برنامه ها کسی نظر مردم را نمی خواهد. خب نظر سنجی می کردند
واللله بالله مردم شاید نظر دیگری داشته باشند.
آنجا پارک شهر است مسافر می آید غریبه می آید دانشجو شب می نشیند
نکنید کاری که فردا پشیمان شوید
پارک محل آرامش و استراحت و تفریح مردم است
امان از این جماعت کج فهم

دهستانی جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:27

بنده ضمن حمایت از این حرکت معتقدم که فضای شهر و حتی کشور ما از فرهنگ شهید و شهادت فاصله ها گرفته است.
وقتی نظرات تاییدی شما را خواندم واقعا به حال خود متاسف شدم که چنین مردمی در اردکان زندگی می کنند.
ماهرچه داریم از شهداست
این را به آفتاب پرستان حتما بگوییید

یکی جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:37

تو پارک شهر که همه جور کثافت کاری میشه از دختر بازی گرفته تا تریاک فروختن وووو........ چه دلیلی داره که شهدا را تو این محیط آلوده دفن کنیم؟؟؟؟؟؟؟ لا اقل پارک کوهستان خاک کنن خیلی بهتره

دوست عزیز
خیلی هم سیاه نمایی نکنید

محمد جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:46 http://www.ardakanberooz.blogfa.com/

با سلام .بنده هم نظرم اینست که شهدای عزیز را به کوهستان پارک منتقل کنیم و در آنجا به خاک سپاریم. از هر لحاظ بگیرید بهتر است مانند کاری که در یزد مشهد و تهران صورت گرفته است .مسئولین محترم بالاخص نمایندگان محترم شورای شهر به خواسته ی مردم توجه فرمایید.

مهدی شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:40

درست کردن یادمان شهدای گمنام در پارک شهر کار پسندیده ای هست در ابتدای طرح خاک سپاری شهدای گمنام این مسئله بایستی مورد توجه قرار میگرفت وبجای پخش آنها در دانشگاه و کوهستان و کوی برزن در هر شهر در بهترین میدان یا پار ک در مرکز شهر این عزیزان را خاکسپاری میکردند و یادمان این شهدا می شد محل احترام مردم ومسئولین به کسانی که رفتند تا ایران ما سربلند بماند ومتاسفم برای کسانی که پارک را فقط محل کارهای خلاف میدانند وتا اسم شهید برده می شود فکر ناله کردن می افتند دیدن یادمان این عزیزان در محل تفریح و آرامش تلنگری است به همه که شجاعت و از گذشتگی این عزیزان را از یاد نبریم وبدانیم که برای آرامش و تفریح خود و فرزندانمان از خود گذشتگی لازم است مقاومت و ایثار لازم است

اصحاب فرهنگ وهنر شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:53

مراسم تشییع 5شهید گمنام و تدفین پیکرشان

در پارک شهر اردکان روزیکشنبه 25فروردین ماه انجام خواهد شد

دکتر شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:18

همه ی این دلایلی که برشمردی هم بعد از گذشت یکسال به صورت عادی و روزمره گی در می آد. نه کار خوبی نیست. این کارها مال شهرهای بزرگ شاید یه توجیهی داشته باشه ولی برای شهری مثل اردکان اصلن جالب نیس.

شناسنامه ی این مرگ را دکان نکنید
نزاع بر سر تابوت مردگان نکنید
نماند قبر شهیدی که نام او نبرید
نماند سنگ مزاری که نردبان نکنید
نقاب گریه به صورت زدید و میدانم
چنین نبود مرام شما چنان نکنید

یک همکار شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:37

با عرض سلام و ادای احترتم به نظر شما همکار گرانقدرم
اما این که چنین کاری و نظایر آن امری بجاست یا خیر ، به نظر من
در باره موضوعات مرتبط با جنگ نکته بسیار مهمی وجود دارد که مقدم بر تمام اینهاست و آن سوالات بسیار زیادی است که در باره جنگ بدون پاسخ مانده است. از آنجا که مسئولان امور، جنگ را جزو خط قرمزهای نظام به شمار می آورند ابهامات موجود در اذهان تشدید میگردد و تا هنگامی که این خط قرمز برداشته نشده و به سوالات موجود پاسخهای منطقی داده نشود هر امری که به نام یا به بهانه تکریم شهدا و ایثارگران و ...صورت گیرد از جانب مردم با دیده تردید و حتی اکراه نگریسته خواهد شد.

همکار عزیز:
کاش شما چند ابهام را ذکر می کردید تا مشخص شود آیا واقعا ابهام هست یا نه ؟؟؟؟

صدای مردم شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:20

آقا مرتضی در پروژه جدیدی که با رویکرد ضدیت با خانواده خاتمی ومرحوم آیت ا... خاتمی وبا اغراض سیاسی طراحی شده .این کار قداست شهیدان نیز از بین خواهد رفت.آقای دکتر مروتی فیزیوتراپیست وگروه راست افراطی از وجود مفبره خاتمی رنج میبرند ونمیخواهند از سران مملکتی برای احترام به شهدای اردکان به گلزار شهدای دیلم بروند و در بدو ورود برای خاتمی هم فاتحه بخواند(مثل ولایتی و رضایی که رفتند) .این نقشه خیلی زیرکانه طراحی شده است.زمان هم به نفعشان است چون دوره تایید صلاحیت اعضاء شوراست وپاشنه آشیلشان در دستشان است.شهدای گمنام باهمه احترام برایشان ،شهدای اردکان نیستند.فرماندار گفته دلیل انتخاب اینجا برای حضور سران به اردکان است تا به اینجا بیایند وبه شهدا احترام بگذارند.جمعی از خانواده شهدا مخالفت کردهاند.این کار یعنی قداست شهدای اردکانی خفته در گلزار شهدا را زیر سئوال بردن و420 شهید اردکان نادیده گرفته شدن.شهید عاصی زاده را منزوی کردن وهیچ انگاشتن.تا کی کج فهمی سیاسی ولجبازی.

صدای مردم عزیز:

اولا فکر کنم آقای مروتی دکتر نباشند

دوما : با شناختی که حقیر از ایشان دارم بعید می دانم این حرکت در راستای حرفهای شما باشد.

ارادت همه اردکانی ها فارغ از همه مسایل سیاسی به شخص مرحوم آیت الله خاتمی واضح و مبرهن است.

مجید یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:05

ورتفون .خدمتی جدید از شهرداری اردکان.برای ورتفون شدن به وسط خیابون حافظ مراجعه کنید

جمشید بسم الله یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:36

شهید یعنی چی؟؟ دست از این جنگولک بازی ها بردارید. بروید با آمریکا ر ابطه برقرار کنید تا مردم در رفاه و آسایش باشند.

یک همکار یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:07

با سلام
پیش از پاسخ باید بگویم که نباید ایثارها و از خودگذشتگیها را فراموش کنیم و نمیکنیم اما مسئله بر سر اصل جنگ است نه عملکرد صادقانه و مخلصانه ی نیروهای جبهه که هیچکس منکر آن نیست.
اما سوالها و تردیدها
دهها سوال وجود دارد . از جمله این که در نامه امام به آقای هاشمی که چند سال پیش منتشر شد امام قطع نامه شورای امنیت را بر اساس اطلاعات فرمانده سپاه پذیرفتند . آن شرایطی که آقای رضایی مطرح کرده بودند از سالها قبل در جبهه ها حاکم شده بود و عملا هیچ عملیات موفقی باشد انجام ندادیم و نتوانستیم انجام دهیم و به اهداف مورد نظر دست نیافتیم . اصولا از وقتی عراق شروع به استفاده از سلاح های شیمیایی کرد عملیات موفقی نداشتیم . اگر خواستید نمونه های آن را ذکر میکنم .با توجه به این شرایط چرا چند سال زودتر این نامه نوشته نشد تا قطعنامه زودتر پذیرفته شود و دهها هزار جوان این سرزمین جان خود را از دست ندهند؟

سید دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:44

قابل توجه کسانی که معتقدند که شهدائ گرانقدر گمنام را نبایددرامثال میدان امام(پارک شهر) دفن کنند عزیزان برید به سایت بسیج دانشجویی اردکان تا جواب دندان شکن سردار میر باقری را ببینید وبشنوید
وای بر مردم کوته بین شهرمان که ادعا ونظرات بی اساسوپوچی را میدهند.درضمن نظر هرکسی برای خودش محترمه پس بفکر کرسی نشاندن حرف خودنباشید

118 دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:02 http://www.recordha.blogfa.com

سلام
بد نیست یه سری هم به این وب سایت بزنید:
http://20amar.ir/index.php
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد