اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

آرگو : قدرت هالیوود یا ضعف ما ؟؟؟

. 

 

امسال فیلم آرگو جایزه اسکار را تصاحب کرد. جایزه ای که سال گذشته برخی آنرا مدینه فاضله هنرهفتم می دانستند و امسال به نحوی متضاد با سال گذشته به آن می نگرند .... 

 

 

ادامه مطلب ..... 

 

 

 

.

قصدم تحلیل فیلم آرگو و یا نقد دلایل انتخاب آن نیست ، هدفم در این روزنوشت امری فراتر از اینهاست .

متاسفانه در کشور ما هنوز هم که هنوز هست هنر و جایگاه والای آن مغفول مانده است ، زعمای قوم معمولا درک چندان خوبی از هنر و تاثیر آن نداشته و کمتر شاهد تهیه و ساخت مقولات هنری در ابواب مختلف دین داری هستیم.

ضمن احترام به اهالی پرتوقع سینما ، این سوال را از این عزیزان می پرسم که حداقل بعد از انقلاب آیا به همه ظرفیت ها و شایستگی های هنری خود رسیده ایم یا خدای نکرده در منجلابی گرفتار شده ایم که ماحصل آن چند فیلم زرد می باشد ؟؟؟؟!!!!

هرچند در این میان فیلم سازهای متعهدی دین خود را به هنرهفتم و نظام مقدس کشورادا نمو ده اند اما گمان می رود که لیاقت سینمای ایران فراتر از این حرفها باشد.

اما آرگو :

سوال من این است : چراباید یک آمریکایی از افتضاح و سرشکستگی دیپلماتیک کشورش فیلم می سازد و اسکار را می برد اما هیچ کس بعد از انقلاب اول ، یا نخواسته و یا نتوانسته است  انقلاب دوم که غرور ملی ما محسوب می شود ، به تصویر کشد و اگر اسکار هم نمی برد ، نسل سوم تسخیر سفارت خانه آمریکا را در حد یک انقلاب بداند؟

چرا بهترین فیلم زندگانی پیامبر مکرم اسلام را باید یک فیلم ساز سنی سوری تبار به تصویر کشد و آنهم با بازی بازیگر معروف هالیوود ؟؟؟

چرا در عرصه امامت و ولایت تنها سه اثر در کشور ما بعد از بیش از سه دهه به ثبت رسیده است ؟؟؟

چرا باید تمدن با شرف ایران باستان به راحتی در فیلمی هالیوودی به سخره گرفته شود و ما تلاشی برای جنبه های مثبت آن به جهان نداشته باشیم؟

چرا؟؟

چرا؟؟

متاسفانه علیرغم داشتن همه ظرفیت های عالی برای ثبت ارزشهای مقدس این کشور در تاریخ سینمایی جهان ، به گمانم بسیار ضعیف عمل کرده ایم . واین روزها به جای اینکه مدام دست اندرکاران اسکار را به لابی صهیونیستی ، آمریکایی و ... متهم کنیم ، خود را متهم کنیم که کم کار کرده ایم و آنچه شایسته این ملت بزرگ است نساخته ایم .

نظرات 8 + ارسال نظر
شاکر جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:52

متن متینی بود

واقعا هم که خیلی از مسئولین کشور از هنر به دور هستند

سید حسین پایدار اردکانی شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 http://zardog1.blogfa.com/

جنگ آب!

مهدی شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:11

بنظر اینجانب در مورد هر دوفیلم باید به آمریکائیها تبریک گفت آنها توانسته اند فضای جامعه ایران وآمریکا را چنان مدیریت کنند که فیلم ساز ایرانی با بودجه وامکانات ایران فیلمی بسازد وچهره ای از ایران نشان دهد که همه در دروغ گفتن با هم هستند و فیلمی با بودجه آمریکا ساخته شده که به مردمش بفهماند ایرانیها خشن وبی منطق ودروغگوهستند وبا فضای که ازدیدن جدائی نادر از سیمین ایجاد شد حقانیت خود را در فیلم آرگو به مخاطب ثابت کرد

habib شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:32

با سلام
مرتضی جان ابتدا باید بدانیم که ارزش هم یک مقوله ی نسبی است .شاید از نگاه اسکاریها فیلم آرگو یک فیلم نسبتا ارزشی باشد.
ثانیا هر هنری ملزومات خاص خود را می طلبد . طبیعیست که در موضوعات دینی این ملزومات با محدودیت بیشتری همراه است و بالطبع تهیه ان دشوارتر خواهد بود .
ثالثا وقتی به صحبتهای چهره ها و تصمیم گیران فرهنگی گوش می سپاریم جز نگاهی منفی به سینما در الفاظ آنها کلامی یافت نمیشود . پس چگونه در چنین فضایی انتظار فیلمهای مذهبی خوب را داشته باشیم

ناشناس یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:56

فیلم آرگو گرچه به نظر شخصی من، فیلمی در حد بردن مهمترین جایزه آکادمی اسکار نبود اما واقعیتی را به تصویر میکشیدو از قضا با نهایت تاسف تصویرواقعیت بسیار تلخی از ایران و مردم ایران در آن روزها. مگر واقعیت رفتار مردم ایران چیزی جز خشونتی بود که در فیلم آرگو نشان داده شده بود؟؟؟تاسف من از فکر شماست که تجاوز به سفارت خانه یک کشور را (که خاک آن کشور محسوب میشود) انقلاب دوم نامیدید و مهر تاییدی بر این اقدام قرون وسطایی زدید. از شما که دلتان برای هنر و فرهنگ این مملکت میسوزد انتظاری بیش از این میرود.به جای گفتن هزاران چرا به افکار خودمان رجوع کنیم، آنوقت دلیل عقب ماندگی و ضعف ایران در همه عرصه ها که یکی اش سینماست را میفهمیم. ساختن هزار فیلم مذهبی و ملی با هزینه های هنگفت هم دردی از این زوال فرهنگی و اخلاقی دوا نخواهد کرد.

دکتر یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:53

کارشون درسته!! اشغال سفارت یه کشور بعدش هم ندای مظلومیت سر دادن؟؟
باید هر چه سریع تر با آمریکایی ها پای میز مذاکره بشینیم تا مشکلاتمون رفع بشه. سی و پنج سال بازی با الفاظ بسه دیگه . کارمون به جایی رسیده که این عرب ها تو روی ما وایسن!!! و این ارزش پول ملی و وضع اقتصادیمون باشه؟؟؟ و هیچ کشور دنیا هم مارو آدم حساب نکنه؟؟ برادران روحانی باید دست از این لجاجت بردارن و بیش ازاین دین را در سیاست دخالت ندن!!! ولا غیر

مهدی یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 22:26

این دکتر عزیزیکجا گفتیم عقلش در دوسالگی مانده حالا برایمان ثابت شد اگر چه اسم خود را دکتر نامیده ولی عقلش به غوزک پایش نمی رسد خواهشابهتر است همه درک وبصیرت را تمرین کنیم

[ بدون نام ] شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:56

خداییش حق اخراجیهای 3 بود که جایزه اسکار ببرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد