اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

قمپز فرهنگی

در اردکان که اگر آن را شهرالعجایب بنامیم ، حرفی به گزاف نزده ایم ، هرسال هم مفهوم  خبرنگار فرق می کند و هم مصداق آن . 


دراینکه کسی مثل فرماندار محترم چه کسانی را به جلسه تجلیل از خبرنگاران شهر دعوت می کند ، اصلا به حقیر و امثال حقیر ربطی ندارد ، اما شاید آقای مقیمی  چندان اطلاعی از رزومه خبرنگاری در اردکان و میزان فعالیت مدعوین ندارند که صد البته با عنایت به "" غیر بومی "" بودن ایشان ، چندان هم غریب الذهن نیست. 


اما جناب آقای فرماندار :


اگر نخواهیم بگوییم  برخی از کسانی راکه به جلسه تجلیل خود میزبان  ( اینجا )  به ساختمان فرمانداری دعوت نموده اید ، سالهاست حتی یک ورق از نشریه اشان هم چاپ نمی شود ، سخنی به  گزاف نگفته ام . پس نه مفهوما ونه مصداقا اطلاق خبر بر برخی از آقایان  ، به گمانم کمی دور از انصاف است .


کاش به جای این دعوت های صوری و قمپز در کردن های فرهنگی ، نشریات در حال احتضار و حتی مرده شهر را جانی دوباره می بخشیدید ، قریب به دوسال است که  حضرتعالی سکان  بالاترین امور اجرایی شهر را در دست دارید ، خواهشا بفرمائید در دوران تصدی حضرتعالی چند نشریه به نشریات شهر علم و ادب اضافه شده است ؟ و یا به چه میزان برای اهالی خبر و رسانه در این شهر ، فعالیتی صورت گرفته است ؟


وقتی چند روز پیش  ، دل مویه ریاست محترم فرهنگ  و ارشاد شهرم را خواندم ، عمق فاجعه دولت تدبیر و امید که حضرتعالی همیشه خود را نماینده  آن معرفی می کنید ، در حوزه فرهنگ ، حداقل برای شهرم اردکان  بیش از پیش واضح شد. مبلغی که آقای زمانیان به عنوان بودجه فرهنگی سال یک شهر قریب به 100 هزار نفری اعلام کرده بودند ، مایه شرمساری است . 


این بود شعار توسعه متوازن شهر ؟ به نظر حضرتعالی دراین سالها ، بودجه های فرهنگی شهر رشدی متناسب با نیازهای شهر داشته است ؟ چند کتابخانه به کتابخانه های شهر اضافه شده است ؟ چند فرهنگسرا داریم ؟ سینمای شهر کجاست ؟ پول نهاد کتابخانه ها به تهران برگشت خورد کک چه کسی گزید ؟ آن کار فرهنگی تمییز که مد نظر مقام معظم رهبری بود ، تا چه میزان در این شهر نمود یافته است؟ و دهها سوال از این قسم 


جناب آقای فرماندار :


این شهر خبرنگاران بسیاری را در خود جای داده است که توفیق حضور در مجلستان را نیافته اند ، همان هایی که این روزها به خاطر نقد عملکرد مدیران ضعیف زیر دست شما ، به جای بروز آوری اخبار خود ، ظاهرا در راهروهای اهل قضا، پاسخگوی شکایات مدیران شما هستند. 


خواهشا کسی بفرماید دراین شهر ،  اصلا "" خبر "" به چه چیزی می گویند و یا   "" خبرنگار"" دقیقا مصداق آن چه کسانی هستند ؟ وگرنه این دعوت های صوری بی شک چندان اعتباری نمی تواند به مراسم های تجلیل شما ببخشد. 


شورای چهارم در کمتر از یک هفته دیگر ، غزل خداحافظی را می خواند ؛ آنان که یادشان رفت ، کاش شما در روز خبرنگار این مهم را یادآوری می کردید که بدون کنفرانس خبری و ارائه عملکرد چهار ساله خود ، ساختمان شورا را ترک نکنند.


بسیاری از ادارت و نهاد های شهر ، به نوعی جمهوری خود مختار تبدیل شده اند ، کاش شما در کسوت عالیترین اجرایی شهر ، به جد همه روسای ادرات را مجبور بله مجبور به برگزاری نشست های خبری  می نمودید. بی شک برگزاری این مراسم های هم در تنویر افکار عمومی نقش مهمی دارد وهم بسیاری از ابهامات را مشخص می کند.


جناب آقای مقیمی که خود در جایی  فرموده  بودید حوزه خبر این روزها در فضای مجازی رونق بیشتری دارد ، در این تصویر که در اتاق حضرتعالی ثبت و ضبط شده است ، کدامیک از مدیران کانال های خبری پر بازدید شهر نظیر اردکان امروز ، ذره بین ، اردکان تدبیر و.... حضور دارند.؟


و در پایان ضمن انتقاد به رویه  "" هرسال باری به هر جهت "" که ظاهرا ملاک تجلیل از اهالی خبر این شهر شده است ، تمنا دارم ضمن معرفی مشاور فرهنگی خود به جامعه خبری شهر ( همانند معرفی مشاور صنعت خود) زیر ساخت ها را به گونه ای تنظیم نمائید که اهالی "" واقعی "" خبر ، هرساله مهمان  اتاق شما شوند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد