اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

حجاب پر عفاف


مقوله "" حجاب "" به گمانم بیش از آنکه در دین تائید شده باشد ، در عقل ""  سلیم  ""  به ضرورت آن فرمان داده شده است. اما چند نکته مهم و غیر قابل انکار درا ین مقوله پرشرف وجود دارد که به گمانم  نباید مغفول واقع شود. 


اول:‌ حجاب تنها مختص زنان نیست ، مردان با حجاب هم این روزها کم شده اند .


دوم : قبل از حجاب به گمانم  "" عفاف "" مهم تر است . هرچند برخی از سطحی  نگران همیشه دنبال حفظ ظاهری حجاب در جامعه بوده اند ، اما به گمانم عفاف  گوهری است کیمیا که اگر در سطح جامعه ای توسعه یابد ، ضمن اینکه  حجاب را سامانی خواهد بخشید ، حجاب را نیز سمت و سویی ارزشی  می بخشد. 


سوم :  این روزها به گمانم بیشتر متولیان امر فرهنگ سازی حجاب ، از برهان انی ( معلول به علت ) به دنبال نهادینه کردن  این مهم در جامعه هستند . به گمانم کمی هم باید در خصوص برهان لمی ( علت به معلول‌) بیشتر اندیشه کرد.

بدحجابی یا بی حجابی دردی است که بی شک علل و عوامل متعددی دارد که با جلب چند نفر در سطح جامعه بهبودی کامل حاصل نمی شود.باید ریشه دار به این معضل پرداخت و از  بروز رفتار های هیجانی پرهیز کرد.

چهارم : ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندر کاران توسعه و ترویج حجاب و عفاف‌، به جد می گویم که فعالیت های انجام شده در این خصوص کم است و باید بیشتر از گذشته در برابر این شبیخون فرهنگی قد علم کرد.



نظرات 2 + ارسال نظر
عش چهارشنبه 23 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 20:08

معضل نه معظل - عوامل متعددی نه عواملی متعددی

ممنون از باریک بینی شما . اصلاح شد.
دست مریزاد

ابوالفضل حیدری پنج‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 13:47 http://abolfazl9432.blogfa.com/

سلام. آدرس وبلاگ من رو اگه براتون ممکنه بزارید تی بیوندهای وبلاگتون.
ممنون مشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد