اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

موتور بی قانونی


ضرب المثلی قدیمی است که می گوید : در شهر نی سوارها ، باید نی سوار شد.  کاری به پیام درست یا اشتباه این ضرب المثل ندارم اما ظاهرا هرکس وارد اردکان می شود و یا در این شهر بزرگ می شود  ، بند نافش را با موتور بریده اند . 



البته در اینکه این وسیله نقلیه در جای خود محاسنی هم داشته و قشر کارگر و کم درآمد به عنوان تنها وسیله نقلیه  از آن استفاده می کنند ، شکی نیست اما به گمانم میانگین  تعداد موتورسیکلت برجمعیت شهری ، از نرم کشوری نه تنها کمی که خیلی هم بیشتر است.  متاسفانه در کنار همین تعداد زیاد باید عوارضی نظیر تصادفات شهری ، جراحات ، نقص عضو و حتی خدای ناکرده مرگ جوانی را نیز اضافه کرد. مشکلاتی که گاه  چند خانواده را درگیر کرده و بعضا  با مرگ عزیزی از هم می پاشاند. 


اگر سری به سایر شهرهای ایران زده باشید و یا اقوامی از دیگر شهرها مهمان چند روزه شما در اردکان بوده باشند ، به خوبی  میزان زیاد موتور سیکلت  در شهر را به خوبی حس می کنید. 


اما :


متاسفانه در بسیاری از جنبه های فرهنگ شهروندی هنوز آن چنان که باید و شاید  مردم ما دچار ضعف و کاستی هستند. نمونه بارز آن تردد این همه موتور سیکلت بدون گواهینامه ، بیمه  نامه و ... بدون رعایت حتی حد اقل های قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  است. 



تصویر تزیینی است .


بسیاری از نوجوانا ن و حتی نونهالان این روزهلا در خیابانهای سطح شهر جولان می دهند و از همه مهمتر بی توجه ای بخش اعظمی از آنان به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است. که همین مهم معظلات ترافیکی زیادی را در سطح شهر ایجاد کرده است. 



به نظر شما نبستن یک کمربند ایمنی  هنگام رانندگی در سطح شهر بیشتر خطر آفرین است یا ویرا ژهای برخی از این موتور سوارها ،  کافی است دقایقی را پشت چراغ های قرمز شهری مخصوصا سه راه حافظ به انتظار بایستید ، بسیاری از همین موتورسوارها بی توجه به قانون از چراغ قرمز رد شده  و همین قانون شکنی زمینه خلاف برخی سورای ها را نیز فراهم کرده است. 



از عزیزان مسئول مخصوصا زحمت کشان نیروی انتظامی عاجرانه خواهانیم که فکری اساسی برای حل این معضل شهری بردارند ، اینگونه ادامه پیدا کند ، زن و بچه مردم معذب و در معرض خطرجدی  هستند. 




نظرات 1 + ارسال نظر
عش دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 18:05

معضل نه معظل

ممنون از تذکر به جایتان
دست مریزاد
اصلاح شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد