اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

رمضان ، فرصت الهی زود گذر


فردا ، باز حلول ماهی دیگر از سلسله ماه های پر برکت رمضان است ، فرصتی که اگر قدردانش باشیم ، سالی به آسایش خواهیم داشت و اگر شربتی از لب لعلش نچشیم ، حسرت زده ، به گوشه ای خواهیم نشست و سرانگشت افسوس خواهیم گزید. 


دراینکه این ماه عجیب است ، شکی نیست ، چه روزه دار باشی و چه به دلیل شرعی توفیق روزه داری را نداشته باشی ، بازهم از برکات این ماه بهره مند خواهی شد. هم جسمت در مسیر وزش نسیم خنکای تقوای الهی ، جانی دیگر می گیرد و هم روحت . هم قرآن را به بهاری دیگر می آرایی و هم  خوابت سرشار از عبادت است. 


آری ، رمضانی در پیش است. وای کاش در این ماه ، تنها به روزه جسم اکتفا نکنیم ، دهانمان هم روزه دار باشد ، نگاهمان ، افکارمان ، رفتارمان و.... همه و همه روزه دار باشند. 


از همه عزیزان مسئول می خواهیم که نمای شهرمان در این ماه نمایی متفاوت باشد ، از طراحی و نصب المان های  زیبا گرفته تا درج شعارها و پیام های روح بخش رمضانی  ،  مدتها پیش به برخی دوستان پیشنهاد دادم در بهترین جای شهر ، تابلویی فاخر و هنرمندانه نصب شود تحت عنوان ""هر روز یک آیه "" و با انتخاب آیات کوتاه اما پربار و پرپیام  به همراه پیام و ترجمه سلیس و روان ،  شهری قرآنی را تجلی بخشیم .


نگذاریم تنها و تنها قرآن در این ماه در خانه ها و مساجد و ... خوانده شود ، قرآن را هنرمندانه به میان زندگی مردم بیاوریم. تدبر و تعقل در این کلام الهی را گسترش دهیم. 


مساجد  برنامه  های فرهنگی خود را در این ماه به اطلاع عموم برسانند ، جوانان را در چیدمان برنامه  هایمان حتما ببنیم و در یک کلام ، این فرصت گران بها یک ماه دیگر به پایان می رسد ، کاری نکنیم که  هنگام الوداع با این ماه عزیز ، حسرت کارهای توانسته و نکرده خود را بخوریم .



نظرات 1 + ارسال نظر
ساحل نگاه مهدی عج چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 02:07 http://www.sunsun.blogfa.com

ماه رمضان
ماه برچیده شدن ، «بساط شیاطین»
از عرصه زندگی اولاد آدم و حضور ملموس ملائک در اطراف
«صائمین مشتاق شیدایی» است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد