اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

مرّ قانون


این روزها از هر طرف ، خبر لغو کنسرتهای موسیقی به گوش می رسد که آخرین آن در شهر یزد اتفاق افتاد. آنهم بدون اجازه پیاده شدن به آقای فلاحی  از هواپیما و سایرحواشی آن 


اکنون سوال فراروی همه شهروندان اعم از علاقمندان به موسیقی و بی علاقه ها ، این است که اینگونه رفتارها تا چه  حد در  ""  مرّ قانون "" جای دارد. اگر واقعا بزرگان کشور و ائمه جمعه محترم با کنسرت ( بای نحوکان ) مشکل شرعی و عرفی و ... دارند ، خوب ، محترمانه کرکره موسیقی را در کشور پایین بکشند . البته با تصویب ""    قانون ""  عدم برگزاری کنسرت 


و گرنه اینگونه مانورهای موتوری و تهدید وترعیب و... شاید اکنون و موقتی به نفع جریانی  چراغ سبز نشان دهد اما  شکستن حرمت قانون به گمانم ، خسران و سنت سیئه ای است که تکرارش ، موجبات تخریب معنوی جامعه است. 


نمی دانم این دلواپسانی که  امروز خود را پیرو ولایت می دانند ، گاه گاهی فرصت دارند تا در میان کلام های گهربار امام راحل  (ره) و مقام معظم رهبری در مذمت قانون شکنان ، سخنانی را بیابند و یا خیر .


کشور قانون دارد  و این قانون است که  "" قانونی "" یا "" غیر قانونی "" بودن هرنوع تجمع و کنسرتی را مشخص می کند نه برداشت های شخصی و صنفی و گروهی برخی  فراقانونی ها .


برای تذکار به ذکر چند کلام گهربار از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص التزام به قانون  بسنده می کنیم. 


امام خمینی  (ره) :


 قانون در رأس واقع شده است و همه افراد هر کشور باید خودشان را با آن قانون تطبیق بدهند. اگر قانون برخلاف خودشان حکمی کرد, باید خودشان را در مقابل قانون تسلیم کنند. آن وقت است که کشور, کشور قانون می شود.( امام خمینی، صحیفه نور, ج14, ص148)


کسانی که می خواهند قانون را بشکنند این ها دیکتاتورانی هستند که به صورت اسلامی پیش آمده اند یا به صورت آزادی و امثال این حرف ها.(همان منبع )


مقام معظم رهبری :

از خصوصیات امام تقید به قانون بود و این‏که کارى خلاف قانون انجام نگیرد.

حضرت امام مقید به قانون بودند.



اینهم لینک  مطالب برداشتی از سخان امام راحل  (  اینجا )


لینک سخنان مقام معظم رهبری   ( اینجا  ) 





.

نظرات 1 + ارسال نظر
یه مرد خیکی! پنج‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 00:18

سلام و تحیت!
البته پیش از هر گفته ای عرض کنم که بنده از علاقه مندان موسیقی هستم!
اول این که لغو کنسرت چند روز پیش از پرواز آقای فلاحی اعلام شده بود و اگه فرض رو این بذاریم که از سوی مسئولان شهر قانون شکنی رخ داده آقای فلاحی باید قانون مدار باشند و زحمت نکشند این همه راه بیان!
در مورد قانون و این حرفها هم باید عرض کنم کدام قانون؟ قانون ما مثل این چاقوهای همه کاره هست(دیدید که؟!! هم پیچ گوشتیه هم آچار هم چاقو هم دربازکن و ...) با چننی قانونی چه انتظاری دارید؟
قانون اجازه هر فعالیت در چارچوب قانون و شرع و عرف به همه داده. مثال همین کنسرت قانون اجازه داده تا با طی مراحل اداری و اخذ مجوز از اداره ارشاد و سایر ارگان های ذیربط، برنامه اجرا بشه... خب همین قانون باز اجازه داده تا مثلا امام جمعه بتونه دستور صادر کنه. همین قانون اجازه داده فرماندار دقیقه 90 تصمیمی 180 درجه تصمیم های قبل بگیره. شورای تامین که دیگه به جای خود و... و ... و....
پس نفرمایید مر قانون چون همه این کارها در چارچوب قانون بوده.
حالا خوبه در این جا نکته ای عرض کنم:
از نظر قانون و شرع مقدس محدودیت برای اجرای فعالیتی مانند شبیه خوانی یا همان تعزیه بیشتره ولی ماشاالله تعزیه مثل قارچ در حال رشده و بنده تابحال ندیدم ازش جلوگیری بشه یا حتی لغو مجوز بشه.
اصولا گریه و شعار و بغض از شادی و اندیشه و بالندگی مقبول تر و محبوب تره. حتی برای من و شما هم همینطوره پس تکه کلام همیشگی ام را تکرار می کنم: "لطفا جوگیر نشوید!"

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد