اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

زیر بازارچه

خدا هزار هزار رحمت کند حاج میرزا هادی ، کسی که شاید هیچ جوان امروزی جز عکسی از او که در ورودی مسجد حضرت امیر المومنین (ع) مزرعه سیف به دیوار نصب شده است ، ندیده باشد اما آوازه خیرش همه جا ورد زبانهاست.


مجموعه مسجد ، آب انبار ، بازار و خانه روحانی مسجد شاید یکی از منحصر به فردترین مجموعه اوقافی شهرمان باشد که بی شک هرکدام در جای خود ، محل افتخاری می باشد.


از مسجد همیشه مملو از نمازگزار حضرت امیر که بگذریم ، حکایت بازارچه فاطمیه در نوع خود همیشه حرفها و حدیث های فراوانی داشته است.


این روزها که شهرداری محترم و میراث فرهنگی دست در دست هم اقدام به بهینه سازی فاز دوم آن نموده اند برخی از شهروندان سوالات جالبی در این خصوص از خود و دیگران می پرسند


1- درآمد ماهیانه اجاره مغازه ها چند بوده و در کجا صرف می شود؟؟


2- احساس می شود مغازه ها دست افرادی خاصی و بعضا به صورت میراثی از نسلی به نسلی منتقل می شود ، شاهد این موضوع تعداد مغازه هایی است که یک نفر در این بازارچه گرفته است ، یکی را مغازه ، یکی را انباری و دیگری را .... نموده است و اگر جوانی برای اشتغال بخواهد مغازه ای اجاره کند ، هفت خان رستم که سهل است ، هزار خم رستم را باید طی کند !!!!!!!!!!!!!!!


3- میزان اجاره ماهیانه این مغازه ها بر چه مبنایی تعیین می شود ؟؟؟


4- در طول سی سال گذشته به جز دفعات معدود کاه گل مالی و یا تعمیرات جزیی متولیان بازارجه چه کار زیر بنایی و مهمی برای این بنا انجام داده اند ؟؟؟؟






نظرات 3 + ارسال نظر
رز آبی یکشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:47

خدا روحشو شاد کنه حاج میرزا هادی .
سال پیش دیوارهای بازارچه را سنگ کردند و جدیدا همین چندروز پیش دیدم که میراث فرهنگی سنگ ها رو کنده و در حال کار گذاشتن خشت و آجر هستند . آخه تا کی میخوان با پول بیت المال بازی کنن ؟ چرا هیچوقت از ابتدا فکر اساسی نمیشه ؟
شما نگاه کنید از مسجد امیرالمومنین تااااااا جعده مزاری (امیری) چند تا مسجد و تکیه و مدرسه هست اما دریغ از یک فضای سبز . آخه هیشکی نیست بگه همین طفلایی که مدرسه میرن و همین بزرگوارانی که پای منبر و مولا مشینن هم روحشون احتیاج به یک فضای تفریحی و سالم داره
همین منطقه مزرعه سیف : تکیه ارشاد .مسجد امیرالمومنین . مسجد زینب . مسجد فاطمیه . تکیه زینب . مسجد شهدا . و اما مدرسه ها : رازی . (بهجتی) . شهید مختاری .بنت الهدی . شاهد دبیرستان . انصاری . شاهد راهنمایی. بیطرف و ....... اما برا مردم این منطقه فضای سبز و پارک و ..... هیچ . یه فضای سبز کوچیک جلوی مسجد شهدا و یه کوچیک ترش مقابل مسجد امیر المومنین .
خدا بیامرزه حاج میرزا هادی و پدرشو که با وقفیاتشان کمکی به مردم کردند . کاش بازم این جور انسانهایی پیدا میشدن .
جناب شهردار . فرماندار. فعالین شورای شهر . نماینده ی شهر .
بیشتر انصاف به خرج دهید و کمر همت ببندید . حق مردم اردکان این نیست
ببخشید جناب عابدی که اقه دلوم پر بود و اینجا خالی کردم .

همشهری دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 14:24

یک سوال
منظور از متولیان بازاچه، کیست ؟؟

نمی دانم هیئت امنا ؟؟؟؟؟ برادران شاکر ؟؟؟؟ یا هرکس دیگری که به هر حال تولای این موقوفه را در دست دارند

ایمان سه‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 20:40

هیات امناء بازار
حاج محمد رضا حیدریان
امام جمعه وقت
امام جماعت مسجد
یکی از بازاریان معتمد
....
تمام موقوفاتش هم حاج میرزا هادی واگذار کرده به امام جمعه تا با نظر ایشون خرج بشه ....
اما جند سوال ؟
1. خونه امام جماعت واسه امام جماعت ساخته شده و وقف شده اما الان یه لوله کش محترم داره استفاده می کنه ... حالا یا لوله کش امام جماعت یه جائیه ما بر نداریم یا وقف نامه در گذر تاریخ موریانه خورده
2. در آمد بازار طبق وقف نامه باید اول خرج خود بازار بشه اگه زیاد اومد خرج مسجد و اگه زیاد اودمد با نظز امام جمعه ..... آیا الان اینجوری میشه ..
3- بازار بخشی از اون مال از ما بهترونه آقایونی که کارخانه دار هستند و کنار خیابون هم مغازه دارند و تو بازار بر خلاف وقف نامه که گفته باید کسب و کار تو مغازه باشه میکنن انباری
یا اون آقائی که فروشگاه بزرگش تو خیابون کوشکنو اجاره هستش و یه مغازه نزذیک میدون بسیج داره و مغازع تو بازار مزرعه سیف جدود 35 ساله که انباری افتاده و تخلیه نمی کنه
4- وقتی به شیخ مسجد هم میگی میگه نمی شه که مردم رو اذیت کرد اما میشه وقفنامه را عمل نکرد
بیچاره حاج میرزا هادی دلش خوش به چه متولیانیه پس از مرگش که از وقفیاتش حفظ و حراست کنند.
5 و6 و7 هم مثنوی هفتاد من کاغذ میشه ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد