اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

رنگ خطـــــــــــــــــــر


جوانی خود کشی کرد ..... زنی خود را حلق آویز نمود ......


 

این خبرها کوتاه اما پر مغز ، پرتامل و غیر قابل گذشت است. ...



ادامه مطلب را دنیال نمایید. 




  متاسفانه در این سالها ، شنیدن خبر فوت یکی براثر خودکشی ، خبری تقریبا عادی در اردکان شده است . شهری که تا دو سه دهه پیش واژه خودکشی در آن ، واژه ای کم مصداق و نامفهوم درآن بود.
بی شک همه پدیده های اجتماعی اعم از حسن یا سوء رفتارها ، همگی دارای علل و عواملی بوده وآنچه مهم است تشکیل کارگروهی متشکل از متخصصین روان شناسی و جامعه شناسی در این خصوص و بررسی علل و عوامل بروز چنین پدیده هایی خصوصا در میان جوانان و نوجوانان کم سن و سال می باشد.

بی شک جدی نگرفتن یک پدیده اجتماعی ، ضمن اینکه در آینده ای نه چندان دور ، دودش چشمان همه را کور خواهد کرد، امنیت و آرامش را از جامعه سلب خواهد نمود.


جناب آقای فرماندار،

نماینده محترم اردکان در مجلس شورای اسلامی ،

امام جمعه محترم ،

و...


خواهشا در اقدامی عاجل ، این مهم را بررسی نموده و نگذارید در فردایی که دیرشده ، آستین همت بالا بزنیم.

اردکان شهری است که این روزها توسعه نامتوازنی یافته است . به آن میزان که در حوزه صنعت پیشرفت کرده ایم به نظر می رسد در حوزه خانواده و فرهنگ سازی کم کاریهای زیادی صورت گرفته است.


آموزش و پرورش بی شک بستر امنی برای انتقال هنجارها و ارزشهای اجتماع به نسل جوان بوده و هرچند دانش آموزان این روزها با دل مشغولی های خارج از مدرسه گام به محیط های آموزشی می گذارند اما انتظار می رود نهایت سعی و کوشش متولیان امر تعلیم و تربیت در جهت تعدیل و بهسازی رفتار دانش آموزان باشد.


به عنوان یک معلم سوء رفتارهای فراوانی را در محیط های آموزشی مشاهد می کنم که هرچند آموزش و پرورش کمترین نقش را در ایجاد آن داشته است ، اما بیشترین ضربه را همیشه  خورده است.


توسعه روابط دختر و پسر، عشق و عاشقی های کاذب  و خیابانی ، گرایش به مواد مخدر، تلفن همراه و استفاده های نادرست از آن و... شاید از معضلاتی است که این روزها ذهن دانش آموزان ما درگیر آن  شده است . ذهنی که دیگر مجالی برای درس خواندن و تمرکز در کلاس را ندارد. 



 کاستن از آسیب ها ی اجتماعی یک رسالت است ، این رسالت را همه جدی بگیریم.

 

نظرات 7 + ارسال نظر
لوطی پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:45

داش مرتضی وبلاگ شماخدا رو شکر به همه چیز میپردازه ولی جای چندتا عکس از صفهای سبدی خالیه عکس بذار تا کسی فکر نکنه که مشکلات دولت محبوبتون به چشمتون نمیاد ایول

یار همراه پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:48

سلام . عالی بود عالی

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:50

خود کرده را تدبیر نیست خودمان کردیم زمانی که با خوشحالی ریسور ماهواره در خانه گذاشتیم وفرهنگ استفاده آن را یا د فرزندمان ندادیم بلکه خودمان هم رعایت نکردیم چه کسی را باید مواخذه کرد پدری که سیگار میکشد اگرچه نمیتواند فرزندش را از خطر سیگار حفظ کند بلکه فرزند همسایه را هم به خطر انداخته وقتی هر روزه سیل اعظیمی از شوکهای روانی که از ساده ترین آن باخت در مسابقات ورزشی گرفته تاسیاسی از تجملات کاذب گرفته تا تفاوت های مالی افراد نبود معنویت در برنامه روزمره همهو همه دست دردست هم می دهند تا اتفاقات ناگوار بیفتد که مسولش همه هستند وآنانی که شغلشان ایجاب میکند جلو رشد چنین اتفاقاتی بگیرند که خدا از سر تقصیراتشان بگذرد بااین کم کاری

ی جوان در حال افتادن توی جهنم پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:27

سلام .من پسرم 20سال دارم ب نظرم فقط خونواده ها مقصرن .اخه من میخواستم داماد بشم چون داشتم منحرف میشدم بعدش ب خونواده گفتم .بابام گفت ن مامانم گریه کرد و تا سه روز داشت دستاش میلرزید بعد من دیگه ولش کردم گفتم نمی خوام غلت کردم بعدش دوباره کم نیاوردم و به خاله هام گفتم اونها بدتر از مامانم کردن و گفتن ن.
بعدش داشتم داغون میشد گفتم چی کار کنم رفتم دوس دختر پیدا کردم حدودا دو روز بیشتر نشد ک پیدا کردم .
هیچی دیگه الان دوستیم حالمم بهتره خدا عاقبتمون رو ب خیر کنه
بله

شاکر پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 16:27

متاسفانه ریشه ای با این مسئله برخورد نشده است
تقصیر یک نهاد یا دو نهاد شهری هم نیست
مجموعه عوامل دست به دست هم داده است تا این فاجعه ها رخ داد ه است

حسن جان جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:07

کاستن از آسیب ها ی اجتماعی یک رسالت است ، این رسالت را همه جدی بگیریم. این جمله در بین مسئولین ما یک شعاری بیش نیست در اردکان اگراین رسالت را جدی بگیری انگ دروغگو بودن و هوچی باز بودن را هم باید به جان بخری ، نهاد هایی مثل فرمانداری و شهرداری به جوانهایی مثل ما بها نمیدهند ما که حاضریم مجانی برایشان کار کنیم تا آسیب های شهر شناخته شوند فقط می خواهند با آنها قرارداد ببندی و پول هنگفت بگیری تا باورشان شود می خواهی کار کنی .

دوست عزیز شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:05

سلام ... متاسفانه چیزی که الان نه در اردکان بلکه در کل ایران ما زیاد به چشم میخورد منفی گرایی و منفی حرف زدن در جامعه است. صدها هزار نفر یک روز خوب را پشت سرگذاشته اند .حالا یک انسان به هر دلیلی دست به خودکشی میزند و ما با مخابره کردن و در شیپور خود دمیدن آن واقعه را پررنگ تر میکنیم .

آقای عابدی عزیز بیایید از خودمان و شما از این وبلاگتان شروع کنید تصمیم بگیرید خبر بد و حتی علت آن خبر و ریشه یابی کردن آن را کنار بگذاریم.

بیایید فرهنگ مثبت اندیشی را در جامعه رواج دهیم... با تشکر
.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد