اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

از اردکان تا بــــــــــــــــــافق


هنوز هم این شهرستان به نوعی  شاید تنها ترین شهر بن بست استان باشد. شهری دور از مرکز استان و در انتهای یک جاده کویری که مردمانش سالهاست حسرت دوبانده شدنش را می خورند. 


این توصیف کوچک ، نمایی اندک از شهرستان بافق بود. شهری که سنگ آهنش چندین دهه است  شهره عام و خاص است. اما ظاهرا مسئولین بلند همتش این روزها ، نهایت حسن استفاده را از حضور این معدن خدادادی  و صنایع جوار کارخانه ایش می کنند ، حسن استفاده ای که اکنون بافق  را از یک بن بست جغرافیایی به مرکزی برای بسیاری از اموردراستان و ایران  تبدیل کرده است.


شاید روزی نباشد که در اخبار استان شاهد جلو ه ای از جلوه گری های مردمان و مسئولین این شهر نباشیم. از تبدیل شهرستان به قطب گردشگری ورزشی در کشور گرفته تا توسعه و حمایت همه جانبه از بوم گردی و سرمایه گذاری بر صنعت توریسم. هنوز دیروز مسابقات قهرامنی کشوردر رشته موتور کراس ( بله قهرمانی کشور) در بافق برگزار شد و ما نیز سالهاست دلخوش به پیست موتور سوراری  مزرعه عبدلله هستیم که عصرهای جمعه چند جوان با همت خود ، لختی را موتور سواری کنند.


آنان چغازت و سنگ آهن مرکزی دارند که برایشان آهن شهر ، فضای سبز ، پارک ، سینما ، مدرسه ، هتل ، استخر و..... ساخته است و ماهم چادرملو و گندله سازی داریم که هیچ نشانی از آن در شهر احساس نمی شود. هیچ نشانی که ندارند هیچ ، تازه در فاز جدید توسعه چادرملوو گندله قرار است نه نشانی از محیط زیست و یوز آسیایی بماند نه قطره ای آب


آنان حتی در زمینه کشاورزی  ( خاصه نخیلات ) به فکر توسعه گردشگری  افتاده اند اما مسئولان ما به راحتی آب خوردن درخت قطع می کنند ، خشک می کنند و یا از کنار پسته زارهای شهر( طلای سبز) به سادگی عبور می کنند بی انکه فکر گردشگری کشاورزی به سرشان هم بزند.


از اردکان تا بافق به گمانم بیش از 185 کیلومتر است. فاصله ای به طول آینده نگری مسئولین شهری آن تا بی درایتی برخی مسئولین ما. بافق را بافقی ها ساختند بی آنکه کسی بپرسد چرا این شهر ممنوع الافغانی است !!!!!!!،   نیروی غیر بومی چندانی ندارد و اکثر مدیران صنعتی و شهری اش ، بومی هستند. بافق را افق چشم اندازروشنش به شهری در خور توجه تبدیل کرده است. 


و اردکان ما هنوز دل خوش به برخی آمار و ارقام کذا و کذا است.   بزرگترین شهرستان استان ......... ثروتمندترین شهرایران !!!!!!!!! قطب اماکن زیارتی و سیاحتی زردشتیان جهان ......... ریگ های زیبای زرین .......... روستای تاریخی خرانق ( دهکده جهانی ) ........قطب تولید طلای سبز استان ........ مرکز کاست  ......روناس در مرکزایران........ بافت تاریخی منسجم و یک دست و دهها مورد از این افتخارات که ظاهرا این روزها تنها به درد چاپ بروشور و تقویم می خورد و بس.


انشا الله ماهم بافق شویم .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد