اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

جریان "" غالب ""

این روزها وبعد از رای تمایل شورای پنجم به شهردار شدن مهندس وکیلی ، در فضای مجازی و حقیقی شهر ، شاهد نقدها و گلایه های بیشماری بوده، هستیم و حتماخواهیم بود. 


قبل از خواندن این روزنوشت ، لازم می دانم از زحمات همه اهالی شهرداری مخصوصا شهرداران محترمی که در این سالهای اخیر ، کمر به آبادانی شهر بسته اند ، تقدیر و تشکر نمایم. هرچند املای ننوشته بی غلط است و اگر نوشتی می توان از آن غلط گرفت اما به گمانم در تنها چیزی که شاید نتوان در همه مدیران شهرداری شک کرد، نیت انجام بهترین امور بوده است. حال اینکه چه شهرداری در جامه عمل پوشاندن به این نیت موفق تر بوده است ، بگذاریم در ترازوی قضاوت مردم سنجیده شود.


واما   ""    جریان غالب  ""


یکی از دوستان خوبمان که از قضا خود روزگاری بر مسند عالی ترین مسند اجرایی این شهر نیز تکیه زده بود و خود بیش از هرکس می داند که از دهه شصت و فوتبال زمین خاکی زمین شهید رزم آور تا کنون ، جز نجابت  و ادب و متانت چیزی از او سراغ ندارم ، چند جمله ای بعد از انتخاب مهندس وکیلی ، دل مویه ای کرده بودند که شاید همین دل مویه ، دستاویزی برای برخی از دوستان شد تا "" بای نحو کان "" مهندس وکیلی نیامده را به قولی "" ناک اوت "" کنند.


اگر جریان غالب شهر را "" اصلاح طلبی "" بدانیم که صدالبته در این ادعا جای تامل است ، نمی دانم برداشت برخی حضرات از "" اصلاح طلبی "" چیست ؟ و بینش اصلاح طلبی را در چه می بینند؟ 


قطعا هنوز از حافظه مردم این شهر پاک نشده است که در انتخابات اخیر شوراهای شهر ، سه نفری که  از شورای چهارم برای رفتن به شورای پنجم ، اسب مرادشان را زین کرده بودند، از همان منسوبین "" جریان غالب "" بودند که نتوانستند رای اعتماد مجدد مردم را بدست آورند.


اصلاح  طلبی را با گرفتن چند عکس سلفی با سید محمد خاتمی ، و یا زدن هشتک  # من اصلاح طلبم # اشتباه نگیرید. خیلی از دوستانی که امروز حسرت رفتن به شورا به دلشان مانده است ، یادشان نرفته است که نیمه های شب در یک دست عکس رهبر اصلاحات و در دست دیگر عکس ریاست محترم جمهور را بلند کرده بودند تا از آنان در شبکه های اجتماعی به عنوان  اصلاح طلب دوآتشه یاد شود ، اما دریغ از رای اعتماد مردم به این شوهای تبلیغاتی 


اصلاح طلبی شعار نیست ، شعوری است که بی شک باید در اندیشه های یک انسان متبلور شود. مگر یادمان رفته است که همین شورای چهارم که "" جریان غالب "" آن اصلاح طلبی بود ، چگونه شهرداری را که 9 نفره آنرا انتخاب کرده بودند به هر دلیلی معزول  کردند.


مگر یادمان رفته است که همین شورای چهارم که "" جریان غالب "" آن اصلاح طلبی بود ، نتوانست از همه حقوق شهروندان در بسیاری از امور دفاع کند ، از حقوق پایمان شده مردم  در فاضلاب شهری گرفته  تا عدم توانایی در تغییر محل تصفیه خانه فاضلاب شهر همجوار ، از عدم ارائه برنامه مدون در حوزه فرهنگ سازی شهری گرفته تا عدم توافق بر سر ریاست یک اصلاح طلب در دو سال آخر عمر شورا


قریب دوسال از عمر اصلاح طلب ترین فرماندار تاریخ اردکان می گذرد ، بارها در همین وبلاگ از جناب آقای مقیمی خواسته شده است تا عملکرد "" اصلاح طلبانه "" خود در این شهر را بیان کند.اما دریغ از ...


نه برادر حسین عزیز:


شهردار یک شهر شدن هیچ نیازی به همسو شدن  با  به قول شما " جریان غالب ""  ندارد.  اردکان مدیری می خواهد که "" کار "" کند ، نه چون برخی تنها دنبال سلفی گرفتن و بروز رسانی صفحه شخصی خود در فضای مجازی باشد. 


اگر امروز قرعه خدمت به نام مهندس وکیلی خورده است ، همه باید ضمن احترام به این ا نتخاب ، همه هم و غم خود را در جهت همکاری با ایشان و شورای به کار ببریم. و اگر خدای ناکرده انتخاب اهالی شورای پنجم ، اشتباه از آب درآمد ، چهار سال دیگر ، خیلی از همین ترکیب 7 نفره باید صندلی خود را به دیگران دهند.

  

به نظر حقیر ، ""شهردار "" عالی ترین مقام اجرایی شهر است که ضمن احترام به  سلیقه سیاسی اش ، وظیفه آبادانی شهر را دارد نه ورود به مسایل حاشیه ای سیاسی . و درآخر این روزنوشت را با سوالی به پایان می برم :

  

براستی ، جناب آقای شهابی زاد که از لیدرهای جریان غالب شهر بودند ، در مدت زعامتشان بر مجموعه شهرداری ، چه کار بزرگ اصلاح طلبانه انجام دادند؟؟





.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد