اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

رسالت سنگین "" خبر""

هرچند "" خبر "" را به قول محتمل صدق و کذب  تعریف نموده اند ، اما این روزها رسالت خبرنویسی و خبررسانی از احتمال صدق و کذب فراتر رفته است و گاه تیترخبری  ، موجبات خیزش ملتی را فراهم کرده است.  حقی نا حق و یا ناحقی حق شده است . 


بی شک حوزه پر شرافت و درعین حال پر خطر  خبرنگاری ، از چنان قداستی برخوردار است که پای هرکسی لیاقت بازشدن به آن را ندارد. آنکس که مدعی پوشیدن ردای خبر رسانی است ، باید بداند که در این حوزه جز راست نبیند، جز راست نشوند و جز راست و صدق ننویسد. 


نوشتن و خبر رسانی ، جدا از ویژگی های حرفه ای آن که قابل احترام است ، برای کاتب خبر ، ویژگی های روحی و اخلاقی خاصی را نیز به دنبال دارد. آنانی که مزد بستان یکی  جریان خاصندو یا آنانی که همسو با ترویج دهندگان یاس و ناامیدی  مردم از نظام در کشور دست به قلم می شوند ، خواه، ناخواه به جای توسعه مبانی دموکراسی در کشور ، موجبات دورشدن مردم از بدنه نظام را فراهم می آو رند.آنا ن خبرنگار نیستند که شاید""    خبرساز  ""  باشند. 


البته آ نچه گفتیم به این  معنی نیست  که اهالی خبر دربست وکیل الدوله باشند و هرچه برمذاق بزرگان خوش بیاید ، بنویسند ، هرگز . زیرا این با مهمترین ویژگی ذاتی یک خبرنگار که آزاد اندیشی و آزاد نویسی است در تناقضی آشکار است.  او باید با چشمان تیز بین و حقیقت شناس خود ، آنچه را که در جهت بهبود وضع کشورش لازم است بر زبان قلم خود جاری کند. 


17 مرداد هرسال که در سالیاد شهادت خبرنگار شهید"" محمود صارمی "" اهالی خبر و رسانه ، فرصتی برای دیده شدن دارند، بهترین زمان برای مرور شرح وظایف کسانی است که ردای پرشرافت خبر را بر تن کرده و دراین راه، از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.


باشد که این روز ، بهانه ای برای تجلیل از همه کسانی باشد که حق "" خبر "" را به درستی ادا می کنند و آگاهی بخشیدن به اهالی جامعه خود را از هر چیزی واجب تر می دانند.


.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد