اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

شهر را می سازند ، نمی خرند

ازدیر زمانی که انسان  مدنی بالطبع بودن را آویزه گوش خود ساخت ، ""  امنیــــــــــــــــــت ""  جزء لاینفک شهرو هر آبادی مسکونی شد. بقدری این عنصر مهم و قابل تامل است که اساسا نمی توان شهری را بدون امنیت تصور نمود در عین حالی که برای زندگی ، محلی مناسب باشد. 


این روزها ، خیلی ها از بروز برخی ناامنی ها در جامعه نالان هستند و از پاره ای اتفاقات در سطح شهر ، گله مند که در جای خود هم مهم است و هم توقع به جایی . اما بیش از آنکه  دیگران را مسئوول ایجاد امنیت برای خود بدانیم شاید مرور این نوشتار بد نباشد. 

.

 


 امنیت تنها در امنیت ظاهری و جلوگیری از بروز سرقت و .... خلاصه نمی شود. در  نگاهی فراتر از همه اینها ، موارد مشخص دیگری نیز به عنوان "" امنیت "" و مظاهر آن باید شناخته شود. نظیر امنیت اخلاقی ، رسانه ای ، نوشتاری ، رفتاری و ...


جامعه ای متعالی است که شهروندان آن بیش و پیش از آنکه چشم انتظار متولیان رسمی ایجاد امنیت باشند ، خودبرای اقامه امنیت ، قیام کنند . قیامی که باید به عنوان فرهنگ ساخته شده و نسل به نسل انتقال یابد. 


زمین قابل خرید و فروش است  و به قولی منقول اما فرهنگ و آداب اجتماعی غیر منقول وخریدنی نیست. فرهنگ را باید بسازیم . از بچه هایمان شروع   کنیم تافردانسلی پر امنیت داشته باشیم. 


مطمئن باشیم زیر سوال بردن خدمات صادقانه نیروی خدوم انتظامی و نهادهای مرتبط در خصوص امنیت ، مشکل شهر را حل نخواهد کرد. مشکل شهر زمانی حل می شود که هر شهروند پلیس خود باشد ، هر اردکانی یک قائم به فرهنگ سازی امنیتی باشد. وگرنه اینگونه ترک تازی ها در عرصه نوشتن  که برخی پیش گرفته اند، مشکلمان را حل نخواهد کرد.





.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد