اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

پراید وسیله است یا هدف ؟

.


پنجشنبه و جمعه آینده همزمان در سراسر ایران و حتی خارج از کشور 930 هزار و 208داوطلب در رقابتی سخت به نام ""  کنکــــــــــــــــــــــور"" پنجه درپنجه  چهار ساعت رقابت نفس گیر می اندازند.  


شاگردان خوبم که ازهمین جا برایشان آرزوی موفقیت دارم،  به خوبی می دانند که این چند روز باقیمانده را بیش از آنکه به فراگیری مطالب علمی مشغول شوند، باید از نظر روحی و روانی خود را بسازند .کنکور پروسه ای نفس گیر است و کسی که  علم را با آرامش و اعتماد به نفس عجین سازد برنده  بزرگترین  آزمون کشورمان است. 


چند سالی است که مدیران آموزش و پرورش شهرمان ، با نصب العین ساختن پرایدی امانی ، سعی در تحریک دانش آموزان به کسب رتبه تک رقمی منطقه و...  دارند. دراینکه تشویق  ""  بای نحو کان "" در هر سن و دوره ای از زندگی تاثیر فراوانی دارد ،  جای هیچ  شکی نیست. اما اینکه  ""  پراید "" را هدف و نهایت آموزش و پرورش شهر بدانیم یا "" وسیله "" این نگاه از هر چیزی مهم تر است.


نتیجه تصویری برای رونمایی از پراید آموزش و پرورش اردکان


آیا آموزش و پرورش تنها رسالت خود را در کسب رتبه های زیر هزار می داند یا پرورش و تحویل انسانی بر مدار ایمان و اخلاق ؟ این مهمترین سوالی است که بی شک مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگو باشند . 


هنوز هم خیلی ها براین عقیده اند که مسئولین آموزش و پرورش همانند بسیاری از مدیر  ان شهر ، دلخوش به آمار و ارقامی هستند که تنها نمادی از کمیت است واین آمارها ، آ گاهی نمود چندانی از کیفیت ندارد. 


هرکس در این شهر معلم باشد شاید با حرف حقیر موافق باشد که دانش آموزان هرچه می آیند در بسیاری از زمینه ها نظیر "" قرائت فارسی "" "" روان خوانی قرآن"" "" فهم سوالات مفهومی ""  "" بروز آداب حسنه اجتماعی ""  و حتی به جز چند آموزشگاه که دانش آموزان را ملزم به  پوشیدن لباس فرم نموده است ، در "" نوع پوشش""  در مدارس نیز ، ضعیف تر از قبل خود نمایی می کنند.  


هرچند در حسن نظر مسئولین آموزش و پرورش نباید شک داشت و بی شک آنان همه زحمت خود را برای ارتقاء معنوی آن به کار گرفته اند ، اما آنچه در عمل به چشم می آید ، فاصله زیادی با آرمان شهر آموزش و پرورش پویا و خلاق و... دارد. 

  

آری :


کاش می شد به جای "" هدف "" قرار دادن پراید     آنرا   "" وسیله "" ای برای ارتقاء سطح عمومی آموزش و پرورش شهرمان قرار دهیم . آموزش و پرورشی که  جامعه را می سازد ، جامعه ای که  دکتر و مهندس و وکیل و... آنرا نمی سازد ، بلکه  "" انســــــــــــــــــــــا ن  """  آنرا خواهد ساخت.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد