اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

ترک اولی نشود

در اخبار خواندم که فرماندار محترم در معیت جمعی ، از حوزه امتحانات نوبت دوم در سطح شهر بازدید به عمل آورده اند که در جای خود ، نشان از توجه ایشان به امر خطیر آموزش  است ، اما نکاتی دراین خصوص به ذهنم رسید که دراین مجال به گمانم شاید جای طرح آن بی مناسبت نباشد.


جناب آقای فرماندار:


نمی دانم  جمعی که شما را در این بازدیدها همراهی می کردند ، بر مهمترین معظل امتحانات شهرستان  هیچ اشاره ای داشتند یا بی اشاره ای از کنارش گذشتند. اردکان با این همه پتانسیل آموزشی و داشتن دبیران  مجرب ، دانش آموزان ساعی وکادر خدوم مدارس فاقد یک سالن استاندارد امتحانات است. نمی دانم وقتی وارد سالن مرحوم امراللهی شدید متوجه این مهم هم گشتید که این سالن امتحانات نیست و اتفاقا برای رفع شبهه بر سر درب آن سالن چند منظوره را کاشی کاری کرده اند . وگرنه سالنی که از حداقل ها ( نظیر سرویس بهداشتی ) برخوردار نباشد ، از ناچار به محل امتحان تبدیل شده است. 


انتظار می رود شما به عنوان عالی ترین مقام اجرایی شهرستان ، مطالبه گر احداث سالن استانداردی جهت برگزاری امتحانات  برای دختران و پسران پر لیاقت این شهر باشید. کاری که به نظرم کمی به همت نیاز دارد و بس 


نمی دانم هنگامی که از کنار دانش آموزان عبور می کردید ، به این مهم توجه داشتید که تمرکز این عزیزان در امتحاناتی که سرنوشت یک سال تحصیلی آنان را رقم می زند ، بهم می خورد یا نه ؟ اکنون و در آزمون های استاندارد ، هرنوع بازدید ممنوع بوده و جهت حفظ تمرکز دانش آموزان ، حتی مراقبین نیز اجازه جابجایی و صحبت را ندارند که امیدوارم این مهم رعایت شده  و یا در آتی بشود.


حضور شما در مراسم های آموزش و پرورش چشمگیر است . خواه کلنگ زنی باشد ، خواه افتتاح و خواه بازدید از جشنواره غذا و.... اما به گمانم در این تقریبا دوسالی که از عمر خدمت شما در این شهر می گذرد ، تاکنون در هیچ اجتماع فرهنگیان  حضور نیافته اید تا لختی را به درد دل آنها گوش فرا دهید. 


البته شاید چندان تقصیر از شما هم نباشد ، زیرا چند صباحی است که دیگر تجمعی از فرهنگیان  برگزار نمی شود و دیدار سالیانه فرهنگیانی که دل خوش به تجمعی در روز معلم بودند ، به بوته فراموشی سپرده شده است.


جناب آقای فرماندار :

شما بیش از حقیر به اهمیت کار آموزش و پرورش در سازندگی "" نســـــــــــــــــــل "" ها واقفید . اما همچنانکه مستحضرید ، کرامت انسانی وقتی از جامعه ای رخت بر بست ، شاید دیگر داشتن انتظار از مجموعه ای که خود در حوزه روابط انسانی ، فاقد آرامش است ، کمی به محال نزدیک است .


انتظار می رود ، با درایت حضرتعالی ، تحولی شگرف را در آموزش و پرورش دیارمان شاهد باشیم.  انشا الله



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد