اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

تغییر نزدیک است ؟


جمعه پیش روی یکی از مهمترین روزهای سال 96 است. روزی که بی شک جمهوریت نظام در آن تبلور یافته و یکی دیگر از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان انتخابات "" باشد ، به منصه ظهور می رسد. 


پیشاپیش برخود فرض میدانم  از زحمات صادقانه کلیه عوامل اجرایی و نظارتی که از مد تها قبل برای هرچه بهتر برگزاری انتخابا ت تلاش بی وقفه نمود ه اند ، تقدیر و تشکر نمایم. 


واما فارغ از انتخابات ریاست  جمهوری که در جای خود اهمیت زاید الوصفی دارد و مردم فهیم کشورمان بی شک در جمعه آتی  به گونه سرنوشت خودرا رقم می زنند که "" بهترین "" را انتخاب کرده باشند. 


 حکایت شورای شهر ، حکایت دیگری است:


قریب به 50 نفر اعم از زن و مرد زحمت کاندیداتوری را کشیده و خود را در معرض آرای مردم فهیم ار دکان قرار داده اند ، این روزها به هر کجا که سر بزنی نشانی ازحداقل  یک نامزد بر در و دیوار شهر می بینید. نشان هایی که بعضا چهره شهر را مخدوش نیز ساخته است .


هرچند در برخی مواقع متاسفانه کسانی که حتی خود عضوی شورای چهارم بوده اند و یا قصد ورود به شورای جدید را دارند ، نظافت شهری را فدای تبلیغات خود کرده اند و برای نصب پوسترهای تبلیغاتی شان حتی از درخت های سطح شهر هم نگذشته اند    اما آنچه از همه چیز بیشتر اهمیت دارد  ، انتخاب اصلح ترین افراد برای ورود به ساختمان شورای شهر است. 



اردکان این روزها بیش از هر زمان دیگر به دو عنصر تخصص و جوانی احتیاج دارد. شورای چهارم به گمانم هرگز نوانسته است انتظارات به حق مردم شهر را برآورده سازد. شورایی که در اغلب تصمیمات خود ظاهرا تابعی از توابع شهرداری بود و به کرات شاهد بروز پیمانکاری های ناموفق در سطح شهر بودیم که هنوز هم متاسفانه برخی از این ضعف ها ادامه دارد. 


هرچند این روزها اهالی شورای چهارم به جز دونفرشان ، دوباره عزم خدمت به همشهریان خود کرده و به این سادگی دل از ساختمان تازه نو نوار شده شورا نمی کنند ، اما به نظر می رسد فهم مردم این روزها بالاتر از گذشته شده و شاید تعدادی از این عزیزان ، عطای عضویت در شورای شهر را به لقایش ببخشند. 


اکنون وقت مردم است که با درایت و تیز بینی کسانی را از طرف خود به شورای شهر فرستند که از قصورات گذشته ، درس گرفته  ودر ساختن اردکانی هرچه آبادتلاش نمایند. 


به گمانم همه کسانی که با رای مستقیم مردم لیاقت حضور در شورای شهر را یافتند نباید از کناراین مسائل به سادگی بگذرند :


1- توسعه متوازن و پایدار شهر

2- کاهش آلودگی زیست محیطی

3- توسعه حقوق شهروندی بر مبنای منشور شهروندی

4- تکیه بر شالوده های دینی و معنوی شهر در تربیت جوانان و کاستن از مشکلات موجود

5- توجه بیش از گذشته به مبلمان شهری و استفاده از علم  روانشناسی  و نظر صاحب نظران در این خصوص

6- احیای کمیسیون های تخصصی شورا و استفا ده از همه ظرفیت های موجود در شهر

7- نظارت بیشتر بر شهردار و امورات شهرداری

8- تهیه نقش جامع فرهنگی شهر 

9- توجه ویژه به مقوله گردشگری 

10- و...


شاید اینها قطره ای از دریای مواجی بود که این روزها ، اردکان بیش از گذشته در خود لمس می کند.  به امید انتخاب شایسته ترین افراد برای شورای پنجم شهر



.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد