اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

بانوی فضیلت

 

دوم  اسفند ماه ، سالیاد رحلت نیک زنی از سلاله پاک و پرنجابت عصمت و طهارت ، مرحومه حاجیه خانم خاتمی است. مادر شهیدی که در عمر با برکت خویش ، هرگز از مقام و موقعیت خود سوء استفاده ای ننمود و در روزگاری که به راحتی می توانست در بالاترین مناصب دولتی و غیر دولتی به خدمت مشغول شود ، همان مشی و سلوک ساده زیستی و خاکساری خود را پیش گرفت و چون اسوه ای برای همیشه در تاریخ پرشرافت این دیار ماندگار ماند.



دختری که نشانها از پدربه ارث برده بود و در روزگار فقدان پدر ، صدای گرمش ، زنده کننده  چون شیر زنی  با خطابه هایش ، در راه نشر تعالیم دین ، از هیچ کوششی فرو گذاری نکرد.  



اوبرخاسته از خاندانی بود که بی شک در تاریخ ایران زمین جز به  ایمان ، اخلاق ، نجابت ، خردورزی و مردم داری ، هیچ نشانی از خودبرجای نگذاشته اند.  او از خاندان مکرمی  بود که پدرشان یک عمر با تحجر و واپس گرایی جنگید و از طرفداران بی بدیل اسلام ناب محمدی در عصر فریب و ریا بود. خاندان پرشرافت خاتمی ، چراغی نیست که با مرده بادهای موسمی به خاموشی گراید و یا هرکس و ناکسی بخواهد مقام شامخ آن را خدشه دار کند.



خیلی ها شاید این روزها ، عرض خود می برند و زحمت ما می دارند ، اما هرگز فراموش نکنیم که همیشه در طول تاریخ ، آزاد اندیشی بهای سنگینی داشته است و متحجران واپسگرا، کم نبوده اند.



روان این ابرزن  نگین کویرایران زمین و اسوه فضیلت و مهربانی ، شاد ونامش همیشه ماندگار باد.   

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد