اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

مصادره به مطلوب


هر ملتی اگر وجدانی بیدار داشته باشد ، چند چیز برایش ارزش دارد و گاه تا سرحدجان ازآن حراست میکند.

اول سرزمینش، دوم دینش، سوم آدابش، چهارم آزادیش وقس علی هذا که ختم به کرامات و شرافت های اخلاقی میشود.

بی شک در برگ های تقویم هر ملتی هستند روزهایی که چون تلنگری بر اذهان میکوبند تا کسی فراموش نکند در عقبه های سخت ، چه بر ملتی گذشته است‌.

آری ، این مقدمه موجز را نوشتم تا در از روزی بگویم که به اشتباه برخی آنرا متعلق به جریان خاصی می دانند و عاشقانه سعی در کانالیزه کردن افکار مستمعان خود دارند.

هرکس سنی دارد خوب به یاد دارد که در روزهای نفس گیر تابستان و پاییز و زمستان ۸۸ بر کشورمان چه گذشت. وصدالبته به گزاف نگفته ایم اگر بگوییم همه قضاوت های ما گاه برخاسته از مقدماتی است که در اختیار داشته ایم و بی شک گاه فراتر از این مقدمات، بوده است مهماتی که ما نه دیده و نه شنیده ایم.

آری

هرکس غیرت دینی دارد لاجرم نه هتکاک ساحت قدسی ایمه ع و ارزشهای دینی است و نه هتکاک پسند‌

کشور ما این روزها از نعمتی بس بزرگ برخوردار است که به فرموده حضرت امیر ع یکی از دومجهول زندگی ماست. نعمتان ، مجهولتان ، الصحه والامان

آری، امنیت و آرامش کشور نه آسان به دست آمده است و نه آسان از دست خواهیم داد. اما یادمان نرود که از قدیم گفته اند میان دعوا حلوا پخش نمی کنند.

شوربختانه هستند کسانی که فراست خود را در گرفتن ماهی از آب گل آلود میدانند و حاضرند برای نابودی این کشور ، با دستمالی ، قیصریه را به آتش بکشند.

قانون اساسی ام التوجهات و التصمیمات این کشور است. اما باید اذعان کرد همین قانون شریف حق اعتراض را برای هر ایرانی در هر فرایند اجتماعی همچون انتخابات محترم شمرده است.

بستن فضای سیاسی کشور به گمانم راه چندان مطلوبی نباشد. بگذاریم دراین کشور "" قانون "" حرف اول و آخر را بزند. آنگاه مردم خود هرکس که در برابر قانون میل به عدول و تفسیر به رای و مصادره به مطلوب و... پیدا کند بی شک طرد و خوار و زبون خواهند کرد.

نه دی از آن روزهای ماندگاری است که معترضان قانون مدار واخلاق گراحتما بایدمسیر خود را از سواستفاده کنندگان هتاک جدا کرده و نشان دهند ارزشهای والای دینی و انسانی برایشان از پست و مقام فانی دنیا بس عزیزتراست.

اینکه آیا اینان مسیر خود را جدا کرده اند، قضاوت با ولی نعمتان کشور که همان قاطبه شریف مردم هست ، می باشد.


.

نظرات 2 + ارسال نظر
سلام شنبه 18 دی‌ماه سال 1395 ساعت 19:14

سلام و احتزام
قانون اساسی اعتراض در چارچوب قانون را برای شهروندان محترم شمرده است. نه شورش، تجمع و ... ضمن اینکه یادمون نره در حینی که داریم دیگران را به اصطلاح نصیحت می کنیم خودمون دچار همون عیب نباشیم منظورم مصادره به مطلوبه

اول سلام و ممنون از ارائه نظر
دوم فرمودیدن قانون گذار اعتراض را برای شهروندان محترم شمرده است نه شورش ، تجمع و ..
که حقیر معتقدم کلمه تجمع بدون هیچ قید و شرطی اشتباهی است که شما سهوا بکار برده اید.
مضاف براینکه حقیر نیز دقیقا با شما من هم نظرم هیچ کس نه حق دارد فراتر از قانون اساسی و چارچوب آن حرکت کند و نه آن را تفسیر به رای نماید.
ونگته آخر دقت کرده اید حتی با تجمع های صنفی نظیر معلمان و کارگران نیز هیچ بوی شورش و معاندت با نظام و ... ندارد برخورد می شود . این یکی را هم خواهشا تبیین فرمائید ممنون می شود.

عزت مستدام

سلام سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1395 ساعت 23:14

با سلام مجدد
طبق اصل 27 قانون اساسی مقرر می دارد که«تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.‏‏» این اصل طبق تبصره 2 ماده 6 قانون احزاب بدین صورت که «رگزاری راهپیمایی‌ها با اطلاع وزارت کشور بدون حمل سلاح در صورتی که به تشخیص کمیسیون ماده ۱۰ مخل به مبانی اسلام نباشد‌ و نیز تشکیل اجتماعات در میادین و پارکهای عمومی با کسب مجوز از وزارت کشور آزاد است.» منوط به کسب مجوز شده است.
لازم به ذکر است که در نظام تقنینی جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان قانون اساسی به عنوان دادرس اساسی و در صورت تعارض با مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان جزیی از قوه مقننه اقدام به تصویب نهایی قوانین می نمایند. بدیهی است پرداختن به صلاحیت های نهادهای مزبور مجالی واسع میطلبد که اگر لازم باشه تکمیل خواهم نمود.
ارادتمند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد