اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

رکن چهارم

.

مطبوعات را آنانی که دستی بر سیاست دارند، رکن چهارم دموکراسی نامیده اند و میزان اعتبار هرکشور در عرصه مردم سالاری را درآزادی مطبوعات آن جستجو میکنند.


این روزها و با گسترش مطبوعات مجازی که جایگزین مطبوعات کاغذی و سایر رسانه های سنتی شده است ، بیش از گذشته این مهم رخ می نماید که فضاهای مجازی اعتبار و اهمیت زاید الوصفی دارند.

این مقدمه موجز را از آن جهت نوشتم تا اشارتی هرچند کوتاه به اهمیت و اعتبار نقش مطبوعات در عرصه دموکراسی داشته باشم.

وامابعد

دیر زمانی است که آستانه تحمل برخی به شدت پایین آمده است ، این"" برخی"" هم قلم بدستان مطبوعات مجازی شهرمان هستند وهم مسوولین معزز

نگاهی به وضعیت فضای مجازی در اردکان نشان می دهد چندان این رکن چهارم ، نتوانسته است خوب عمل نماید. واین خوب عمل نکردن دو سویه بوده است. یعنی هم اهالی رسانه گاهی قصور کرده اند و هم گاهی مسوولینی که به نوعی خطاب نوشتارهای مجازی بوده اند از نقدی ساده چنان آشفته شده اند که...

از احضار و اخطار برخی نویسندگان فضای مجازی گرفته تا تعطیلی صفحات مجازی که در این فضا قلم می زدهمه نشان از ناتوانی ما در مدیریت رکن چهارم دموکراسی دارد.

حقیر براین نیستم که تمام قد از تمام مکتوبات نویسندگان فضای مجازی شهرم دفاع کنم ، هرگز ، قریب به اتفاق همه آنها آماتورند و خالی از هرگونه سواد حرفه ای رسانه ای و بسیاری از اشتباهات و قصورهای کاری آنان در فضای مجازز برخاسته از همین کم سوادی آنان در عرصه رسانه است.

اما آنان کسانی هستند که بی مزد و منت تنها برای شهرشان قلم می زنند و در انعکاس اخبار و رویدادها چندان بغض و کینه ای ندارند ،هرچند شاید همین غیر حرفه ای بودن برایشان گران تمام شود اما باید بپذیریم که دایره تحمل مسوولین نیز باید کمی بزرگتر شود.

اردکان ، شهری است که اگر نقد منصفانه و یا انعکاس ضعف و کاستی ها درآن نباشد ، مرده شهری بیش نیست. از همکاران خوبم میخواهم تا بارعایت اخلاق حرفه ای دنیای رسانه موجبات آرامش و بهبود وضعیت شهرمان را رقم بزنند و خدای ناکرده در انتشار اخبارشان حیثیت و اعتبار کسی را زیر سوال نبرند.

واز همه مسوولین محترم شهر عاجزانه درخواست می شود مصداق عینی این حدیث شریف باشند که: بهترین دوستانم کسانی هستند که عیب هایم را به من هدیه می کنند.

.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد