اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

رسانه را ملی نگه داریم نه جناحی

جناب آقای دکتر پهلوانیان memo:ریاست محترم و خدوم صدا وسیمای استان یزد

سلام و ادب:

در صبح تاسوعای حسینی ، به نقل از کانال ""دیدبانی اخبار مهم استان یزد"" خبر از سانسور نوحه هیات معظم ""کوچه بیوک "" همراه با فیلم قطع ناگهانی نوحه خوانی این عزیزان منتشر شد.

اگر بنا برصحت این خبر باشد، شاید همراهی با کلمات و جملات ذیل چندان خالی از لطف نباشد.

انتظار همگان از رسانه ملی ، ملی بودن به واقع کلمه است ، نه اینکه عزیزانی میزان را ، برداشت و تعبیر و صدالبته سوتاویل خوداز مواردی نظیر محتوای نوحه مذکور بدانند.

همگان براین باوریم که حسین بی علی (ع ) جزبرای اقامه معروف و ازاله منکر قیام نکردند. و آیا منکری فاش تراز ظلم و ستم در همه ادوار سراغ دارید؟

آیا غیراز این است که اکنون نیز شمرهایی با خنجرافراشته بربالین امامی به دنبال سربریدن هستند؟

جزاین است که به قول شهید مطهری باید شمرزمانه امان را بشناسینم؟

جزاین است که تا آگاهی نیابیم از حق مظلومی دفاع نخواهیم کرد؟

جزاین است که دراین روزهای سخت به نام دین و به کام دنیا در سوریه و عراق ویمن و... چه سرهایی بر نیزه می رود؟ وچه خونهایی به ناحق ریخته میشود؟


به زعم حقیر اتفاقا باید برخود ببالیم که برخلاف برخی مداحی های سطحی وخزعبلات مداحان سیاسی مصون از هر سانسوری، مفاهیم بلند عاشورایی در متن نوحه های حسینیه ایران (یزد) جاخوش نموده است.

این روزها سرعت انتشار اخبار در فضای مجازی از سرعت شبکه های دیجیتال رسانه ملی هم بیشتر است و هرگز برآن نباشید که همکاران معززتان بااینگونه رفتارها، موجبات حذف خبر را فراهم می کنند که اتفاقا برعکس بازدیدها ، دانلودها و لایکهای بخشهای سانسور نشده اینگونه مراسمها درفضای مجازی بیشتر و بیشتر میشود.

به عنوان شهروندی کوچک ، ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی حضرتعالی و همه همکاران خدومتان که به حق در راستای نهادینه سازی فرهنگ عاشورایی از جان مایه میگذارند ؛ عاجزانه خواستار تجدیدنظر در رویه مشارالیه می باشم.

سپاس از بذل عنایتتان


....
نظرات 2 + ارسال نظر
بیان پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 03:35 http://bayan-yazd.ir/fa/news-details/5686/

سلام و عرض ادب
عزاداری هایتان مقبول درگاه حضرت احدیت.
نامه شما در مرکز بیان نشر شد.
یاحسین(ع)

ممنون از لطفتان . سپاس

سلام جمعه 12 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 21:33

پس از عرض سلام و ادب
عنایت به مطالب زیر خالی از لطف نیست
1-اصل‏ یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی «در صدا و سیمای‏ جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏، آزادی‏ بیان‏ و نشر افکار با رعایت‏ موازین‏ اسلامی‏ و مصالح‏ کشور باید تأمین‏ گردد.» مطابق این اصل آزادی بیان منوط به رعایت موازین اسلامی و "مصالح کشور" شده است. و به نظرتان اگر هر مضمون سیاسی نهفته در نوحه باشد انتشار و پخش آن صحیح است؟
2- در حال حاضر تشخیص مدیران صدا و سیما اهمیت دارد نه دیگران و بنابراین مردم تنها از طریق النصح لأئمة المسلمین حق نصیحت دارند و لاغیر که در غیر این صورت ضربه ای بزرگ به نظام است.
3- استدلال شما بر شنیده ها بنا شده به طوری که «در صورتی که بنا به صحت این خبر باشد» و شایسته است دقت کنید که «کفی بالمرء اثما أن یحدث بکل ما سمع»
4- بسیاری از مطالب خود را در قابل سوال و به عبارت دیگر در قالب استفهام انکاری پرسیده اید که نوعی مغالطه بوده و این نیز شایسته حضرتعالی به عنوان استاد منطق و فلسفه نیست.
والعاقبة للمتقین

اولا سلام
دوما ممنون از اظهار لطفتان
سوما از مغالطه گفتید ، ما نیز دل نگرانیم که انقلاب مصادره به مطلوب شود.

عزت مستدام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد