اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

روز خبر


امسال فرمانداری و بخشداریهای اردکان در یک روز مانده به روز خبرنگار ، در مراسم وزینی و با حضور جناب آقای دکتر فرقانی ، استاد دانشگاه علامه طباطبایی ، این روز را گرامی داشتند.


به رسم گزارش خبری "" اردکان من "" مختصر و مفید شما را در جریان این مراسم و حواشی آن می گذارم. جا دارد از همین جا از زحمات همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم مخصوصا جناب آقای مهندس مقیمی فرماندار محترم شهرستان ، خالصی بخشدار محترم خرانق ، جناب آقای حلوایی بخشدار مرکزی و سایر دوستانمان که درراه اجرای هرچه بهتر این مراسم ، زحمات زیادی متحمل شدند، تشکر نمایم.

واما مراسم و حواشی :


Rتلاوت کلام وحی و پخش سرود ملی


Rسخنان بسیار خوب و سنجیده فرماندار محترم که هم عرض خیر مقدم بود و هم تبریک روز خبرنگار وهم کوشید تا با بیان اهمیت شغل خبرنگاری ، تفاوت میان خبرسازی و خبرنگاری را ترسیم کرده و خبرنگاران را جزو نخبگان جامعه معرفی نمودند.



 فرماندار در بخش دیگری از سخنان خود ، فضای مجازی را فضایی پراثر در جامعه نامیده و دوران دولت اصلاحات را بهترین دوران مطبوعات و اهالی رسانه برشمردند که متاسفانه به مروز زمان در دولتهای بعدی به افول گراییده و حتی به زعم ایشان در دولت تدبیر و امید هم ، حال و روز اهالی رسانه به حال وروز ایام دولت اصلاحات برنگشته است.


مهندس مقیمی ، رعایت اخلاق و امانت داری را لازمه شغلی هر خبرنگاری معرفی نموده و خواستار رعایت این دو مهم از سوی اهالی رسانه در همه زمینه های خبری شدند.


Rپخش کلیپ اردکانا و موسیقی زنده سنتی کاری از گروه "" خیال "" از بخش های دیگر برنامه بود.



Rسید حسین میرحسینی به نمایندگی از مطبوعات مکتوب شهر در سخنان کوتاهی به بیان مشکلات فرا روی مطبوعات اردکان پرداخته و خواستار توجه بیشتر مسئولین به حل این مشکلات شدند.



Rدر ادامه مراسم ، حقیر در متنی طنز گونه ،  از نیم قرن تلاش های سید عرصه خبرشهرستان ( جناب آقای کلاهدوزان ) تشکر و تقدیر نمودم.


Rسخنرانی دکتر فرقانی که از اساتید بنام عرصه خبر و خوشبختانه یزدی هم هستند ، واقعا در نوع خود جالب و کم نظیر بود. دکتر فرقانی حرفهای خود را با این مهم آغاز کرد که قبل از ورود به هر بحث خبروخبرنگاری لازم است بایسته ها و معرفت شناسی خبرنگاری تبیین شده و فلسفه و اقتضائات این حرفه مهم موردتوجه قرار گیرد.



ایشان جامعه را توسعه یافته دانستند که از انسانهای توسعه یافته تشکیل شده باشد و روزنامه نگاران را از هر حیث چه اخلاقی ، چه شغلی و ... در صدر انسان های توسعه یافته هر جامعه معرفی نمودند.


Rسرکار خانم دشتی خبرنگار ایرنا هم به نمایندگی  از بانوان حاضر در مراسم ، در سخنان کوتاهی به بیان مشکلات فرا روی خبرنگاری در اردکان پرداخته و خواستار توجه بیشتر مسئولین شدند.



Rپرسش و پاسخ حضار با استاد فرقانی از بخش های دیگر مراسم بود که مورد توجه حضار هم قرار گرفت.




Rسعید برخورداری هم بیانیه پایانی را قرائت نمودند.


Rتقدیر از فعالان عرصه خبر شهرستان  وهمچنین  اهداء تابلویی به پاس حضور استاد فرقانی  بخش پایانی مراسم تجلیل از فعالان عرصه خبر در فرهنگسرای مرحوم آیت الله خاتمی بود.





و اما دو نکته مهم  :


Rانتظار می رفت از دفتر امام جمعه محترم ، نماینده محترم و شهردار کسی در این مراسم حضور داشته باشد که نبودند.بگذریم از غیبت برخی دیگر از مسئولین شهر که  نبودشان ، برای اهالی خبرهمیشه عادی است .


R در این مراسم ، همه فعالان حوزه خبرشهرستان اردکان حضور نداشتند و حتی برخی از کسانی که حضور داشتند به گمانم این روزها ، چندان دستی در خبر و رسانه شهر ندارند. از آقای زمانیان درخواست دارم که نگاهی دوباره به لیست خبرنگاران شهرستان انداخته و حذف و اضافه ای انجام دهند.


 

نظرات 1 + ارسال نظر
الکی خوش یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:00

سلام ، حضور داشته باشند که مردم پشت در اتاق امام جمعه،شهردار و دیگر مسئولین معطل شوند؟! الحمدلله اسم و رسم این گردهمایی معلوم و پر واضح است که حتی حضور فرماندار هم چندان مطلوب نیست. بنظر حقیر میزبان این مراسم تنها و تنها مسئولین حوزه روابط عمومی ارگان یا ارگانهای برگزار کننده این گردهمایی است و بس.
مانا و منطقی و شادکام باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد