اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

کم فروشی اداری


ویل للمطففین 



شاید شما هم با حقیر هم عقیده باشید که متاسفانه نظام اداری کشور ما در برخی موارد ، نظیر آنچه در پی خواهد آمد ، چندان استحکام و نظارت ندارد. نه متولیان امر حقوق از دست رفته ارباب رجوعان را جدی می گیرند و نه متاسفانه محلی از اعراب برای ارائه این نابسامانی های اداری و عرضه شکایت و پیگری وجود دارد. 


کافی  است سری به همه ادارات سطح شهر زده و یکی دو روزی را از اول شروع رسمی کارشان  ( 7:15)  صبح   تا  ساعت  (14:15) بعد از ظهر که ساعت رسمی اتمام  کار و فعالیت کاری کارکنان اداری دولت است ، مهمان حضوری ادارات باشید. 


تقریبا می شود گفت  برخی  هر ساعتی می خواهد می آیند  و می روند .  نه ساعت حضور برایشان مهم است ونه حضور ارباب رجوع معطل مانده  در پشت در اتاقشان .

بگذریم از مثلا مرخصی های ساعتی که یا خرج خرید های روزانه  ، امور بانکی ؛ سرویس ایاب  وذهاب خانم بچه ها و ...  می شود و حتی هم اتاقی آن کارمند نمی دانم  همکارش کجا رفته ، کی برمی گردد و یا اصلا برمی گردد یا خیر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


حداقل در یکی دو اداره ای که حقیر بیشتر درگیر آن بوده ام  به عینه شاهد این بی انضباطی اداری بوده ام حتی تذکر به حراست ها و مسئولین ادارات نیز در تغییر وضع موجود افاقه ای نکرده است. 


البته در وهله اول این بی نظیمی و کارمند سالاری  را باید به حساب عدم مدیریت قوی رئیس آن اداره گذاشت ، اما مردم که از کار و زندگی خود زده و برای یک کار اداری وارد اد اره ای می شوند ، توقع دیدن اتاق های بعضا خالی و صندلی های تنها افتاده ندارند. 


اخیرا در یکی از ا دارات معروف شهر صحبت از بازگشت آقای :::  الف ::: است . کسی که با انتقالی از اداره ای به اداره دیگر ، ضمن برجای گذاشتن   کارنامه ای سیاه از حضور و غیاب و فعالیت خود در پست محوله متاسفانه ظاهرا هنوز درگیر تسویه تتمه حساب مالی پست قبلی خود است که شنیده می شود وجه  آن موتور سیکلت خریداری کرده و به صراحت گفته است ندارم  که بدهم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


مسئول محترم آن اداره ، متاسفانه حضور مجدد این شخص  نه در شان اداره شماست و نه قاطبه شریفی که شما برآن ریاست می کنید. اما چه کنیم که : آنچه البته به جایی  نرسید و نمی رسد  ، فریادی بود که قبلا هم کشیده شده بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


متاسفم که در شهرمان ،  تعدادی انگشت شماری ، اینگونه زحمات خالصانه و صادقانه کارکنان خدوم  دولت را زیر سوال برده و نگاه منفی مردم به عنوان ولی نعمتان  خود را به دنبال دارند. 


امید می رود فرماندار جدید که  ظاهرا در برخی امور جدیت و همت بیشری قرار است از خود نشان دهند ، در ساماندهی به ساعت کاری ادارات و حضور و غیاب مرتب کارکنان در محل خدمت ، نظارت بیشتری از خود به خرج دهد ویا سامانه ای برای عرضه شکایت مستقیم مردمی از کارمند مربوطه و رئیس آن اداره فراهم  آورند.


خواه ناخواه ، رفتار هر کارمند در هر اداره و سازمانی ، برگرفته از نظام اداری و نظارتی  دولت جمهوری اسلامی است و به نص صریح امر به معروف و نهی از منکر وظیفه تک تک شهروندان است به زعم  و سهم خویش در راستای  بهینه سازی رفتارهای اداری کوشا باشند. 




.......

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد