اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

سخت ، اما ممکن

.


شنیده ها حکایت از انتصاب هادی مقیمی به عنوان فرماندار جدید شهر دارد .این نوشتار را برای ایشان نوشتم 




جناب آقای  مقیمی ، سلام علیکم



اول به رسم ادب و مهمان نوازی مردمان سخت کوش خطه کویر که خود بالیده همین خطه و مردمانش هستید ، حضورتان را به شهر علم و ادب  "" اردکان "" گرامی داشته و ضمن تقدیر از حضرتعالی که در این برهه حساس  قبول مسئولیت نموده و سکان  بالاترین مقام اجرایی شهر را در دست خواهید گرفت ، به زعم خویش سپاسگزارم.



به عنوان یک معلم کوچک که در خیل پرشمار فرهنگیان فرهیخته این دیار ادب پرور ، فاقد هرگونه اسم و رسمی هستم و تنها به عنوان کسی که شاید تنها تفاوتش با شما ، حضور بیشتر در عرصه آموزش و پرورش شهرم است نکاتی را خدمتتان عرضه می دارم.  


امید دارم در سایه سار دولت تدبیر و امید و در ظل منویات مقام معظم و فارغ از هرگونه افراط و تفریط های بعضا رایج سیاسی ، دست در دست هم داده و به مهر ، شهری در شأن  نام و یاد اردکان در خاطره ها بسازیم .



جناب آقای مقیمی :


بی شک جنابعالی بیش از حقیر براین امر واقفید که برخی از مشکلات  فرا روی آموزش و پرورش در هر نقطه  و مکانی  ، برخاسته از بالا دستی ها بوده و مجریان خرد این اوامر معمولا نقشی در سلب و ایجاب این امور ندارند. 


اما آنچه در "" اردکان"" می تواند با درایت حضرتعالی و همراهی و همکاری همگان به منصه ظهور برسد ،  استفاده از همه ظرفیت های علمی ، فرهنگی و هنری شهر در راستای بهینه سازی این مهمترین اداره  از ادارات توابع فرمانداری است. 



بسیاری براین باورند که سیاست های غلط گذشته ، آموزش و پرورش شهرمان را به نوعی مالیخولیا آلوده کرده است که  چه قلیلی  از داخل و چه کثیری از خارج با عینک  "" اهمال و سستی "" به آن می نگرند. 


هرچند حقیر براین باورم که سالهاست نه معلم آنگونه که شایسته آن است تکریم شده است ونه  "" برنامه ریزی "" مدون و سازمان یافته ای همراه با تشکیل تیم های پشتیبانی قوی در راستای تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش تشکیل شده ا ست. 



و اما نکته آخری که برخود فرض دیدم در این مقال یادآوری نمایم ( و سایر نکات به دلیل اطاله کلام بماند ) خداحافظی "" پژوهش  "" از این مهمترین رکن تعلیم و تربیت جامعه است. 


سالهاست که نه عزمی برای پژوهش دراین وزارت خانه و به تبع آن اداره شهرمان دیده می شود  ، نه بودجه ای ونه علاقه ای حتی از جانب مدیرانش که خود به دنبال  ریشه یابی ضعف های و کاستی ها در قالب ارائه یک کار آکادمیک  باشند. امید می رود رود خشکیده این مهم در آموزش و پرورش حداقل با دستان پرمهر شما ، جانی دوباره گیرد. 


هرچند سخت است اما ممکن است .



این چند سطر مشوش  شاید نمایه ای ناقص از وضعیف فعلی آموزش و پرورش این شهر باشد. آموزش و پرورشی که به اندازه یک استان شاید افتخارات هم داشته باشد ؛ اما معمولا همه عادت به دیدن افتخارات و فراموش کردن ضعف ها و جبران کاستی ها داریم .از خداوند جز سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و موفقیت همه خادمان ملت در هر لباسی را نمی خواهیم .



موفقیت قرین راهتان باد. 


مرتضی عابدی اردکانی 

11 خرداد 95


.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد