اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی
اردکان من

اردکان من

آرمان شهری بر مدار ایمان ، اخلاق و خرد ورزی

از دوم تا سوم


دراینکه ماه خرداد منحصربه فرد ترین ماه سیاسی ایران است ، شکی در آن نیست. از دوم معروف آن گرفته تا نیمه سراسر افتخارش . اما گاهی ما آدمیان ، به فراخور حال سیاسیمان ، یا این طرف بام ته افتاده ایم ، یا آن طرف بام. 


چه طرفدار پرو پاقرص دوم خرداد باشیم  و چه منتقد صریح آن ، هرگز نباید "" اصالت وجودی "" آنرا منکر شویم. دوم خردادی که به فرموده مقام معظم رهبری یک حماسه بود  ( اینجا ) . حال چه از حیث حضور مردم و چه از حیث تغییر سلیقه سیاسی مردم با برخی .


این نگرش حکیمانه رهبر انقلاب خود نشان از بصیرت سیاسی دارد که هنوز بعد ازگذشت قریب به دو دهه از آن حماسه ، هنوز برخی آنرا فتنه نامیده و یا به دنبال مصادره تمام آن به نفع خود هستندو این دقیقا همان خط مشی افراط و تفریط می باشد. 


سالهاست از آن روزهای پرالتهاب گذشته است اما به گمانم نه  موافقان و نه مخالفان دوم خرداد هیچکدام چندان درسی از خلق این حماسه نگرفته اند. 


و اما سوم :


به هرجناحی که تعلق خاطر داشته باشی ، برخی از روزهای سال را باید کلاهت را به احترام خالقان آن روز از سر برداری ، و سوم خرداد 61 یکی از این روزهای سراسر افتخار و حماسه در  تاریخ کشورعزیزمان است. 

آری: 

هرگز نباید زحمات خالصانه کسانی که صادقانه از میهن و ناموس خود دفاع نمودند را فدای برخوردهای سیاسی نموده و یا از آن بدتر ، جماعتی همه ارزشهای انقلاب را به نام و کام خود مصادر نماید. 


از دوم تا سوم خرداد ، روزی بیش فاصله نیست. اما به گمانم بلندای این روز ، یک تاریخ است ، تاریخ درک درست از ماوقع سیاسی کشور و پذیرش این مهم که همیشه ذائقه سیاسی ما ، ملاک خلق حماسه از جانب ولی نعمتان انقلاب (( مردم )) نیست. 




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد